Modernizacja linii kolejowej nr 8
REKLAMA
REKLAMA
Ponad 23 mln zł ma kosztować modernizacja linii kolejowej nr 8 - pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem w woj. świętokrzyskim. W środę rozpoczęły się prace, dzięki któremu odnowione zostaną m. in. jeden z torów i przejazdy drogowo-kolejowe.
REKLAMA
Inwestorem przebudowy jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. O rozpoczęciu modernizacji trasy poinformowała PAP przedstawicielka realizującej inwestycję firmy Skanska, Anna Strożek.
Praca mają potrwać 3,5 miesiąca. W ramach przedsięwzięcia wyremontowanych będzie ok. 8,5 km jednego z torów - na odcinku szlaku kolejowego pomiędzy Skarżyskiem a Suchedniowem, oraz tory na stacji w Suchedniowie. Wyremontowane będą też trzy przejazdy kolejowo-drogowe i dwa przejścia dla pieszych przy szlaku, a także nawierzchnia drogowa przy dojazdach do torów na stacji. Odnowiona zostanie również trakcja elektryczna o długości ok. 7,7 km.
Zobacz też: Chaos przestrzenny, a rozwój kolei
REKLAMA
Jak wyjaśniał menadżer projektu z firmy Skanska Rafał Wojciechowski, wymiana nawierzchni torowej na szlaku będzie odbywała się przy pomocy tzw. pociągu potokowego. „Polega to na zdejmowaniu starych elementów nawierzchni i jednoczesnym zastępowaniu ich nowymi, przez poruszający się po torze kolejowym specjalny pociąg” – mówił.
Podczas prowadzenia robót wystąpią utrudnienia dla kierowców samochodów oraz pasażerów pociągów. Zamknięty dla ruchu kolejowego będzie remontowany tor, a przejazd będzie się odbywał po sąsiednim torze. Wyłączone z użytkowania dla pasażerów będą też niektóre perony na stacjach Skarżysko Zachodnie i Suchedniów Północny.
Zobacz też: Zbudują Podmiejską Kolej Aglomeracyjną w Rzeszowie
Linia kolejowa nr 8 Warszawa-Kraków przez Warkę, Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Sędziszów, Kozłów łączy trzy województwa: mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Liczy 316,5 km długości i jest jedną z ważniejszych linii kolejowych w Polsce.
Od kilku lat trwa jej modernizacja, m. in. na odcinku Radom-Kielce. Inwestycja ma zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego na przejazdach oraz poprawić stan techniczny kolejowej infrastruktury. Po modernizacji pociągi będą mogły poruszać się tam z prędkością 120 km na godz. – obecnie prędkość na remontowanym odcinku ograniczona jest do 90 km na godz. (PAP)
REKLAMA
REKLAMA