REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie samolotów?
Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie samolotów?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czy tanie linie lotnicze przestrzegają tych samych standardów dot. bezpieczeństwa, co przedsiębiorstwa tradycyjne? Czy tanie linie mogą oszczędzać na serwisie samolotów?

Przepisy dot. bezpieczeństwa w transporcie lotniczym są dla wszystkich takie same

Przepisy dotyczące obsługi i eksploatacji samolotów, a także kwalifikacji załóg lotniczych są jednakowe dla wszystkich przewoźników i nie ma tutaj żadnego rozróżnienia na linię tradycyjna i tanią - ocenił w rozmowie z PAP Roman Peczka z "Przeglądu Lotniczego".

REKLAMA

"Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, pasażer nie powinien mieć żadnych obaw, czy leci tanią linią lotniczą, czy tradycyjnym przewoźnikiem. Przepisy dotyczące obsługi i eksploatacji samolotów, kwalifikacji załóg lotniczych są jednakowe dla wszystkich przewoźników i nie ma tutaj żadnego rozróżnienia" - powiedział w środę PAP Peczka.

Zobacz też: Co trzeba wyjąć z torby podczas kontroli na lotnisku?

REKLAMA

We wtorek przed południem w trudno dostępnym rejonie we francuskich Alpach rozbił się lecący z Barcelony do Duesseldorfu Airbus A320 tanich niemieckich linii Germanwings, należących do Lufthansy. Na pokładzie znajdowało się 150 osób, w tym sześciu członków załogi; nikt nie przeżył katastrofy.

Maszyna miała 24 lata. Szef Lufthansy Carsten Spohr zapewnił we wtorek jednak, że airbus był w znakomitym stanie technicznym. Wykluczył, by naprawa samolotu przeprowadzona dzień wcześniej mogła mieć związek z przyczyną katastrofy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Wiek 24 lata dla samolotu to nie jest żaden wiek, ponieważ każdy producent dla konkretnego typu samolotu określa, kiedy i jaki przegląd należy wykonać, jakie podzespoły danego samolotu trzeba wymieniać na nowe - bez względu na liczbę wylatanych godzin. Nawet, jeśli jakiś element nie wykazuje tego, że potrzebna jest jego wymiana, to nie ma innej opcji, jak wymienić go zgodnie z zaleceniami producenta" - powiedział Peczka.

Jak podkreślił, przepisy te obowiązują tradycyjnych i tanich przewoźników.

Zobacz też: Rozbudowa lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie

Tanie linie nie mogą oszczędzać na serwisie samolotów

REKLAMA

"Pojawiają się głosy, że tania linia, więc oszczędzono na serwisowaniu. Tutaj takiej możliwości nie ma. Przepisy dotyczące wykonywania obsługi technicznej sprzętu latającego są niezależne od tego, czy mamy do czynienia z tradycyjnym przewoźnikiem, czy tanim przewoźnikiem. Są one jednakowe dla wszystkich" - zaznaczył.

Jak poinformował PAP Airbus, samolot zarejestrowany pod symbolem D-AIPX, był egzemplarzem oznaczonym MSN 147 (numer seryjny producenta) dostarczonym Lufthansie z linii produkcyjnej w 1991 r. Samolot miał na koncie 58 300 godzin lotu i 46 700 rejsów. Był napędzany silnikami CFM 56-5A1.

"Zgodnie z postanowieniami załącznika 13 do konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, zespół doradców technicznych Airbusa zostanie oddelegowany w celu zapewnienia pełnego wsparcia francuskiej agencji BEA, która poprowadzi dochodzenie" - poinformował Airbus w komunikacie.

A320 to dwusilnikowy samolot wąskokadłubowy z miejscami dla 150 pasażerów w standardowej konfiguracji z dwiema klasami. Pierwszy A320 wszedł do służby w marcu 1988 r. Do końca lutego 2015 r. na całym świecie eksploatowanych było niemal 6200 maszyn z rodziny A320. Obecnie cała flota spędziła w powietrzu ponad 150 milionów godzin podczas ponad 85 milionów lotów. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA