REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie?

Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie samolotów?
Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie samolotów?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czy tanie linie lotnicze przestrzegają tych samych standardów dot. bezpieczeństwa, co przedsiębiorstwa tradycyjne? Czy tanie linie mogą oszczędzać na serwisie samolotów?

Przepisy dot. bezpieczeństwa w transporcie lotniczym są dla wszystkich takie same

Przepisy dotyczące obsługi i eksploatacji samolotów, a także kwalifikacji załóg lotniczych są jednakowe dla wszystkich przewoźników i nie ma tutaj żadnego rozróżnienia na linię tradycyjna i tanią - ocenił w rozmowie z PAP Roman Peczka z "Przeglądu Lotniczego".

REKLAMA

"Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, pasażer nie powinien mieć żadnych obaw, czy leci tanią linią lotniczą, czy tradycyjnym przewoźnikiem. Przepisy dotyczące obsługi i eksploatacji samolotów, kwalifikacji załóg lotniczych są jednakowe dla wszystkich przewoźników i nie ma tutaj żadnego rozróżnienia" - powiedział w środę PAP Peczka.

Zobacz też: Co trzeba wyjąć z torby podczas kontroli na lotnisku?

REKLAMA

We wtorek przed południem w trudno dostępnym rejonie we francuskich Alpach rozbił się lecący z Barcelony do Duesseldorfu Airbus A320 tanich niemieckich linii Germanwings, należących do Lufthansy. Na pokładzie znajdowało się 150 osób, w tym sześciu członków załogi; nikt nie przeżył katastrofy.

Maszyna miała 24 lata. Szef Lufthansy Carsten Spohr zapewnił we wtorek jednak, że airbus był w znakomitym stanie technicznym. Wykluczył, by naprawa samolotu przeprowadzona dzień wcześniej mogła mieć związek z przyczyną katastrofy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Wiek 24 lata dla samolotu to nie jest żaden wiek, ponieważ każdy producent dla konkretnego typu samolotu określa, kiedy i jaki przegląd należy wykonać, jakie podzespoły danego samolotu trzeba wymieniać na nowe - bez względu na liczbę wylatanych godzin. Nawet, jeśli jakiś element nie wykazuje tego, że potrzebna jest jego wymiana, to nie ma innej opcji, jak wymienić go zgodnie z zaleceniami producenta" - powiedział Peczka.

Jak podkreślił, przepisy te obowiązują tradycyjnych i tanich przewoźników.

Zobacz też: Rozbudowa lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie

Tanie linie nie mogą oszczędzać na serwisie samolotów

REKLAMA

"Pojawiają się głosy, że tania linia, więc oszczędzono na serwisowaniu. Tutaj takiej możliwości nie ma. Przepisy dotyczące wykonywania obsługi technicznej sprzętu latającego są niezależne od tego, czy mamy do czynienia z tradycyjnym przewoźnikiem, czy tanim przewoźnikiem. Są one jednakowe dla wszystkich" - zaznaczył.

Jak poinformował PAP Airbus, samolot zarejestrowany pod symbolem D-AIPX, był egzemplarzem oznaczonym MSN 147 (numer seryjny producenta) dostarczonym Lufthansie z linii produkcyjnej w 1991 r. Samolot miał na koncie 58 300 godzin lotu i 46 700 rejsów. Był napędzany silnikami CFM 56-5A1.

"Zgodnie z postanowieniami załącznika 13 do konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, zespół doradców technicznych Airbusa zostanie oddelegowany w celu zapewnienia pełnego wsparcia francuskiej agencji BEA, która poprowadzi dochodzenie" - poinformował Airbus w komunikacie.

A320 to dwusilnikowy samolot wąskokadłubowy z miejscami dla 150 pasażerów w standardowej konfiguracji z dwiema klasami. Pierwszy A320 wszedł do służby w marcu 1988 r. Do końca lutego 2015 r. na całym świecie eksploatowanych było niemal 6200 maszyn z rodziny A320. Obecnie cała flota spędziła w powietrzu ponad 150 milionów godzin podczas ponad 85 milionów lotów. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA