Modernizacja stacji kolejowej w Radomiu
REKLAMA
REKLAMA
Jak poinformował Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK, prace będą prowadzone przy zachowaniu ruchu pociągów i wszelkich procedur bezpieczeństwa. Koszt inwestycji to ponad 100 mln zł. Prace mają potrwać do końca roku.
REKLAMA
Na stacji rozpoczął się już demontaż sieci trakcyjnej i innych elementów infrastruktury kolejowej. Od wtorku zamknięte będzie przejście podziemne. Spowoduje to pewne utrudnienia dla mieszkańców, m.in. pobliskiego osiedla mieszkaniowego Ustronie, którzy będą musieli nadłożyć drogi, by ominąć dworzec.
Zobacz też: Wspólne przejazdy samochodem - czy kierowca zapłaci odszkodowanie?
REKLAMA
W ramach inwestycji wykonane zostaną podwyższone, wygodniejsze dla pasażerów perony, wiaty, elementy małej architektury. Pojawią się także windy dla osób niepełnosprawnych, nowe dojścia na perony. W planach jest też m.in. modernizacja przejścia podziemnego i przebudowa układu torowego. Odnowionych ma być 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.
Zaplanowano także budowę nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym. Dzięki skomputeryzowanej nastawni dyżurni ruchu będą mogli zarządzać ruchem kolejowym na dystansie nawet kilkudziesięciu kilometrów.
Zobacz też: Czy można się nie stawić na wezwanie straży miejskiej?
Przebudowa stacji w Radomiu jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”. Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki. Cały, liczący blisko 100 km fragment linii kolejowej z Radomia do stolicy, ma być gotowy w ciągu pięciu lat. Koszt modernizacji to ok. 1,5 mld zł. (PAP)
ilp/ je/
REKLAMA
REKLAMA