REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP CARGO zatrudniło już 466 maszynistów

Subskrybuj nas na Youtube
PKP CARGO zatrudnia maszynistów.
PKP CARGO zatrudnia maszynistów.
PKP CARGO

REKLAMA

REKLAMA

Polski przewoźnik kolejowy PKP CARGO zatrudnił już w tym roku 466 maszynistów. W przyszłym roku firma wciąż będzie zatrudniać.

PKP CaRekrutacja prowadzona jest od połowy stycznia 2014 r. Dotychczas, w ramach prowadzonego procesu spółka zdecydowała się zatrudnić 466 osób. Część z nich (nieco ponad 70 osób) stanowią doświadczeni pracownicy gotowi do natychmiastowego rozpoczęcia pracy, ale największą grupę stanowią kandydaci bez doświadczenia. Osoby te dopiero wezmą udział w kilkunastomiesięcznym szkoleniu, po którym uzyskają odpowiednie świadectwa, uprawniające do prowadzenia lokomotyw.

REKLAMA

Zobacz też: Budowa łącznicy zagrozi modernizacji linii Warszawa-Radom?

– Kolej jest perspektywicznym miejscem pracy. PKP CARGO to nowoczesna, rentowna i ambitna firma, która przywraca tradycyjne atrybuty zawodów kolejowych, czyli bezpieczeństwo zatrudnienia i prestiż. Wobec ograniczenia szkolnictwa kolejowego, musimy sami kształcić potrzebnych nam profesjonalistów, korzystając z bogatego doświadczenia naszej kadry – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO – Prowadzona przez nas od początku roku akcja rekrutacyjna spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem potencjalnych pracowników. To nasza inwestycja w przyszłość spółki, element długoterminowego planowania i uzupełniania luki pokoleniowej – dodaje.
Dotychczas najwięcej kandydatów, 138 osób, zostało zatrudnionych przez Centralny Zakład PKP CARGO w Warszawie. Na drugim miejscu jest Zakład Południowy z siedzibą w Katowicach, w którym pracę w ramach prowadzonej akcji znalazło już 97 osób, w tym 62, które rozpoczną szkolenie. Dalej w kolejności znajdują się Zakłady: Zachodni w Poznaniu, Śląski w Tarnowskich Górach oraz Północny w Gdańsku.
Kandydaci chcący rozpocząć karierę w PKP CARGO na stanowisku maszynisty muszą posiadać co najmniej średnie wykształcenie. Poza tym wymagany jest dobry stan zdrowia, niekaralność oraz dyspozycyjność. Aby zgłosić swój udział w procesie, należy wejść na stronę internetową przewoźnika: www.pkp-cargo.pl, na której uruchomiony został dedykowany programowi system rekrutacyjny. Szkolenia niezbędne do otrzymania licencji i świadectwa organizuje i przeprowadza PKP CARGO.

Zobacz też: Kolejne Pendolino do odbioru do połowy listopada

Przyszli maszyniści nie ponoszą żadnych kosztów i już na etapie szkolenia są zatrudniani oraz wynagradzani przez PKP CARGO. Mają też zagwarantowane zatrudnienie po uzyskaniu uprawnień. Szkolenie jest dwuetapowe. Pierwsze, na licencję, trwa dwa-trzy miesiące i uprawnia do przejazdu lokomotywą, ale jeszcze nie za jej sterami. Drugie szkolenie, zakończone otrzymaniem świadectwa maszynisty, trwa półtora roku i daje pełne uprawnienia maszynisty pojazdów trakcyjnych.
Choć rynek transportu kolejowego w Polsce stale się rozwija i zwiększa się zapotrzebowanie na nowych pracowników, szkolnictwo kolejowe nie jest w stanie wykształcić odpowiedniej liczby osób.  Sytuację komplikuje fakt, że wielu obecnych pracowników kolei jest w wieku okołoemerytalnym. Dlatego już teraz zaczyna brakować młodej, wykwalifikowanej kadry maszynistów. Przykładem obrazującym niewydolność obecnego systemu jest sytuacja w makroregionie obejmującym województwa kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie i pomorskie, gdzie działa zaledwie jedna szkoła kształcąca przyszłych kolejarzy (Technikum Kolejowe w Bydgoszczy). Pomimo, że absolwenci kierunków kolejowych oraz chętni do pracy na kolei są przez pracodawców poszukiwani i dobrze opłacani, na rynku brakuje obecnie już nie tylko maszynistów, ale również specjalistów od infrastruktury czy dyżurnych ruchu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

W latach 2014-2015 PKP CARGO planuje wydać łącznie 21 mln zł na szkolenie maszynistów, kontynuując tym samym proces rekrutacji na zbliżonym poziomie. Dotychczasowe działania rekrutacyjne i szkoleniowe pozwolą spółce na uzupełnienie stanu grupy maszynistów o kolejnych  280 wyszkolonych maszynistów, a w 2016 roku – o kolejnych 160 nowych maszynistów przeszkolonych przez PKP CARGO. Rekrutacja jest prowadzona miedzy innymi we współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy, a cały program uzyskał patronat Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Źródło: Materiały prasowe PKP CARGO

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA