REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP Cargo rozwija się zagranicą

Subskrybuj nas na Youtube
PKP CARGO może jeździć już w ośmiu krajach Unii Europejskiej.
PKP CARGO może jeździć już w ośmiu krajach Unii Europejskiej.
PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

Litwa to kolejny kraj Unii Europejskiej, który wydał certyfikat bezpieczeństwa polskiej spółce PKP Cargo. Dokument upoważnia przewoźnika do samodzielnej realizacji przewozów na elementach litewskiej sieci kolejowej.

- Uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa na Litwie jest kolejnym krokiem w realizacji strategii przewoźnika, zakładającej ekspansję zagraniczną. Systematycznie budujemy pozycję w regionie poprzez możliwość prowadzenia samodzielnej działalności w ośmiu krajach Unii Europejskiej. Naszym celem jest pozycja lidera w Europie Środkowej oraz oferowanie klientom komplementarnych usług logistycznych z wykorzystaniem naszego potencjału przewozowego i spedycyjnego - mówi Adam Purwin, prezes PKP CARGO.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Rynek kolejowych przewozów towarowych w Polsce

Problem z szerokością torów

Certyfikat bezpieczeństwa na Litwie poszerza kompetencje biznesowe polskiej spółki. Obecnie lokomotywy polskiego przewoźnika dojeżdżają jedynie do stacji granicznej Mockawa, świadcząc na kilkunastokilometrowym odcinku przygranicznym usługę trakcyjną kolejom litewskim, które po litewskiej stronie są formalnym przewoźnikiem umownym. Wydany przez litewskiego regulatora certyfikat bezpieczeństwa pozwoli przewoźnikowi na operowanie jako samodzielny podmiot umowny do stacji Szestokai, gdzie w odległości 22 km od granicy znajduje się przeładunkowy terminal towarowy. Infrastruktura kolejowa Litwy oparta jest w głównej mierze o standard 1520 mm (tzw. kolej szerokotorowa, rosyjska). Elementy infrastruktury kolejowej standardu 1435 mm  (tzw. kolej normalnotorowa, europejska) stanowią niewielki procent całości infrastruktury kolejowej w tym kraju, występujący jedynie na linii: granica państwa – Mockawa – Szestokai. Szansą na zwiększenie przewozów towarowych pomiędzy Polską a Litwą w oparciu o infrastrukturę kolejową w standardzie europejskim może być realizacja projektu Rail Baltica – normalnotorowej linii kolejowej, będącej elementem transeuropejskiego korytarza transportowego łączącego Berlin, Warszawę, Wino, Rygę, Tallin i Helsinki.

– Bezpośredni przejazd polskiego operatora do stacji Szestokai przyczyni się do skrócenia czasu przewozu, dzięki wyeliminowaniu dodatkowych czynności w procesie przekazywania i przyjmowania przesyłek pomiędzy przewoźnikami na granicy. Czas dostawy jest jednym z ważniejszych elementów w procesie logistycznym przewozu przesyłek, na który klienci PKP CARGO kładą szczególny nacisk. Ponadto możliwość samodzielnej realizacji przewozów do i z terminala przeładunkowego położonego przy stacji Szestokai da PKP CARGO szansę na poszerzenie biznesu – będziemy mogli zaoferować klientom obsługę całego procesu transportowego i handlowego przez jeden podmiot – mówi Jacek Neska, członek zarządu ds. handlowych PKP CARGO.

REKLAMA

Oprócz uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa od litewskiego regulatora, w pierwszej połowie 2014 roku regulatorzy czterech innych państw Unii Europejskiej: Austrii, Holandii, Niemiec i Słowacji przedłużyli części B certyfikatu spółce PKP CARGO. Niebawem przedłużony zostanie także certyfikat na Węgrzech. Największy polski i drugi w Unii Europejskiej kolejowy przewoźnik towarowy posiada także certyfikaty bezpieczeństwa na obszarze Czech i Belgii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Firmy transportowe z Łotwy i Estonii zyskują na Euro

PKP Cargo coraz aktywniejsze na rynkach zagranicznych

Operacje za granicą stanowią coraz ważniejszy element działalności polskiej firmy. W pierwszym kwartale 2014 roku przewozy tranzytowe oraz importowe i eksportowe stanowiły łącznie 53 proc. wszystkich przewozów zrealizowanych przez spółkę. Dywersyfikacja źródeł przychodów na rynki zagraniczne jest jednym z elementów strategii przewoźnika. Pod względem udziału w przychodach od zagranicznych klientów zewnętrznych prym wiodą firmy z Niemiec (31 proc.), Czech (18 proc.) i Słowacji (12 proc.).

– W PKP CARGO przykładamy ogromną wagę do bezpieczeństwa podczas prowadzenia działań. Uczestnicząc jako przewoźnik w ruchu kolejowym w kraju i za granicą, zdajemy sobie sprawę, że bezpieczeństwo wykonywanej działalności jest sprawą najważniejszą. Regulatorzy w państwach Unii Europejskiej nie mają co do tego wątpliwości, udzielając nam certyfikatów bezpieczeństwa, w tym także bezterminowo – jak to miało ostatnio miejsce na Litwie. Warto podkreślić, że PKP CARGO stale podnosi poziom bezpieczeństwa, głównie poprzez eliminowanie i minimalizowanie rozpoznanych i potencjalnych zagrożeń – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO ds. operacyjnych.

Źródło: Materiały prasowe PKP Cargo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA