REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP Cargo rozwija się zagranicą

PKP CARGO może jeździć już w ośmiu krajach Unii Europejskiej.
PKP CARGO może jeździć już w ośmiu krajach Unii Europejskiej.
PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

Litwa to kolejny kraj Unii Europejskiej, który wydał certyfikat bezpieczeństwa polskiej spółce PKP Cargo. Dokument upoważnia przewoźnika do samodzielnej realizacji przewozów na elementach litewskiej sieci kolejowej.

- Uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa na Litwie jest kolejnym krokiem w realizacji strategii przewoźnika, zakładającej ekspansję zagraniczną. Systematycznie budujemy pozycję w regionie poprzez możliwość prowadzenia samodzielnej działalności w ośmiu krajach Unii Europejskiej. Naszym celem jest pozycja lidera w Europie Środkowej oraz oferowanie klientom komplementarnych usług logistycznych z wykorzystaniem naszego potencjału przewozowego i spedycyjnego - mówi Adam Purwin, prezes PKP CARGO.

REKLAMA

Zobacz też: Rynek kolejowych przewozów towarowych w Polsce

Problem z szerokością torów

REKLAMA

Certyfikat bezpieczeństwa na Litwie poszerza kompetencje biznesowe polskiej spółki. Obecnie lokomotywy polskiego przewoźnika dojeżdżają jedynie do stacji granicznej Mockawa, świadcząc na kilkunastokilometrowym odcinku przygranicznym usługę trakcyjną kolejom litewskim, które po litewskiej stronie są formalnym przewoźnikiem umownym. Wydany przez litewskiego regulatora certyfikat bezpieczeństwa pozwoli przewoźnikowi na operowanie jako samodzielny podmiot umowny do stacji Szestokai, gdzie w odległości 22 km od granicy znajduje się przeładunkowy terminal towarowy. Infrastruktura kolejowa Litwy oparta jest w głównej mierze o standard 1520 mm (tzw. kolej szerokotorowa, rosyjska). Elementy infrastruktury kolejowej standardu 1435 mm  (tzw. kolej normalnotorowa, europejska) stanowią niewielki procent całości infrastruktury kolejowej w tym kraju, występujący jedynie na linii: granica państwa – Mockawa – Szestokai. Szansą na zwiększenie przewozów towarowych pomiędzy Polską a Litwą w oparciu o infrastrukturę kolejową w standardzie europejskim może być realizacja projektu Rail Baltica – normalnotorowej linii kolejowej, będącej elementem transeuropejskiego korytarza transportowego łączącego Berlin, Warszawę, Wino, Rygę, Tallin i Helsinki.

– Bezpośredni przejazd polskiego operatora do stacji Szestokai przyczyni się do skrócenia czasu przewozu, dzięki wyeliminowaniu dodatkowych czynności w procesie przekazywania i przyjmowania przesyłek pomiędzy przewoźnikami na granicy. Czas dostawy jest jednym z ważniejszych elementów w procesie logistycznym przewozu przesyłek, na który klienci PKP CARGO kładą szczególny nacisk. Ponadto możliwość samodzielnej realizacji przewozów do i z terminala przeładunkowego położonego przy stacji Szestokai da PKP CARGO szansę na poszerzenie biznesu – będziemy mogli zaoferować klientom obsługę całego procesu transportowego i handlowego przez jeden podmiot – mówi Jacek Neska, członek zarządu ds. handlowych PKP CARGO.

Oprócz uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa od litewskiego regulatora, w pierwszej połowie 2014 roku regulatorzy czterech innych państw Unii Europejskiej: Austrii, Holandii, Niemiec i Słowacji przedłużyli części B certyfikatu spółce PKP CARGO. Niebawem przedłużony zostanie także certyfikat na Węgrzech. Największy polski i drugi w Unii Europejskiej kolejowy przewoźnik towarowy posiada także certyfikaty bezpieczeństwa na obszarze Czech i Belgii.

Zobacz też: Firmy transportowe z Łotwy i Estonii zyskują na Euro

PKP Cargo coraz aktywniejsze na rynkach zagranicznych

REKLAMA

Operacje za granicą stanowią coraz ważniejszy element działalności polskiej firmy. W pierwszym kwartale 2014 roku przewozy tranzytowe oraz importowe i eksportowe stanowiły łącznie 53 proc. wszystkich przewozów zrealizowanych przez spółkę. Dywersyfikacja źródeł przychodów na rynki zagraniczne jest jednym z elementów strategii przewoźnika. Pod względem udziału w przychodach od zagranicznych klientów zewnętrznych prym wiodą firmy z Niemiec (31 proc.), Czech (18 proc.) i Słowacji (12 proc.).

– W PKP CARGO przykładamy ogromną wagę do bezpieczeństwa podczas prowadzenia działań. Uczestnicząc jako przewoźnik w ruchu kolejowym w kraju i za granicą, zdajemy sobie sprawę, że bezpieczeństwo wykonywanej działalności jest sprawą najważniejszą. Regulatorzy w państwach Unii Europejskiej nie mają co do tego wątpliwości, udzielając nam certyfikatów bezpieczeństwa, w tym także bezterminowo – jak to miało ostatnio miejsce na Litwie. Warto podkreślić, że PKP CARGO stale podnosi poziom bezpieczeństwa, głównie poprzez eliminowanie i minimalizowanie rozpoznanych i potencjalnych zagrożeń – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO ds. operacyjnych.

Źródło: Materiały prasowe PKP Cargo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA