REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP Cargo rozwija się zagranicą

Subskrybuj nas na Youtube
PKP CARGO może jeździć już w ośmiu krajach Unii Europejskiej.
PKP CARGO może jeździć już w ośmiu krajach Unii Europejskiej.
PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

Litwa to kolejny kraj Unii Europejskiej, który wydał certyfikat bezpieczeństwa polskiej spółce PKP Cargo. Dokument upoważnia przewoźnika do samodzielnej realizacji przewozów na elementach litewskiej sieci kolejowej.

- Uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa na Litwie jest kolejnym krokiem w realizacji strategii przewoźnika, zakładającej ekspansję zagraniczną. Systematycznie budujemy pozycję w regionie poprzez możliwość prowadzenia samodzielnej działalności w ośmiu krajach Unii Europejskiej. Naszym celem jest pozycja lidera w Europie Środkowej oraz oferowanie klientom komplementarnych usług logistycznych z wykorzystaniem naszego potencjału przewozowego i spedycyjnego - mówi Adam Purwin, prezes PKP CARGO.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Rynek kolejowych przewozów towarowych w Polsce

Problem z szerokością torów

Certyfikat bezpieczeństwa na Litwie poszerza kompetencje biznesowe polskiej spółki. Obecnie lokomotywy polskiego przewoźnika dojeżdżają jedynie do stacji granicznej Mockawa, świadcząc na kilkunastokilometrowym odcinku przygranicznym usługę trakcyjną kolejom litewskim, które po litewskiej stronie są formalnym przewoźnikiem umownym. Wydany przez litewskiego regulatora certyfikat bezpieczeństwa pozwoli przewoźnikowi na operowanie jako samodzielny podmiot umowny do stacji Szestokai, gdzie w odległości 22 km od granicy znajduje się przeładunkowy terminal towarowy. Infrastruktura kolejowa Litwy oparta jest w głównej mierze o standard 1520 mm (tzw. kolej szerokotorowa, rosyjska). Elementy infrastruktury kolejowej standardu 1435 mm  (tzw. kolej normalnotorowa, europejska) stanowią niewielki procent całości infrastruktury kolejowej w tym kraju, występujący jedynie na linii: granica państwa – Mockawa – Szestokai. Szansą na zwiększenie przewozów towarowych pomiędzy Polską a Litwą w oparciu o infrastrukturę kolejową w standardzie europejskim może być realizacja projektu Rail Baltica – normalnotorowej linii kolejowej, będącej elementem transeuropejskiego korytarza transportowego łączącego Berlin, Warszawę, Wino, Rygę, Tallin i Helsinki.

– Bezpośredni przejazd polskiego operatora do stacji Szestokai przyczyni się do skrócenia czasu przewozu, dzięki wyeliminowaniu dodatkowych czynności w procesie przekazywania i przyjmowania przesyłek pomiędzy przewoźnikami na granicy. Czas dostawy jest jednym z ważniejszych elementów w procesie logistycznym przewozu przesyłek, na który klienci PKP CARGO kładą szczególny nacisk. Ponadto możliwość samodzielnej realizacji przewozów do i z terminala przeładunkowego położonego przy stacji Szestokai da PKP CARGO szansę na poszerzenie biznesu – będziemy mogli zaoferować klientom obsługę całego procesu transportowego i handlowego przez jeden podmiot – mówi Jacek Neska, członek zarządu ds. handlowych PKP CARGO.

REKLAMA

Oprócz uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa od litewskiego regulatora, w pierwszej połowie 2014 roku regulatorzy czterech innych państw Unii Europejskiej: Austrii, Holandii, Niemiec i Słowacji przedłużyli części B certyfikatu spółce PKP CARGO. Niebawem przedłużony zostanie także certyfikat na Węgrzech. Największy polski i drugi w Unii Europejskiej kolejowy przewoźnik towarowy posiada także certyfikaty bezpieczeństwa na obszarze Czech i Belgii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Firmy transportowe z Łotwy i Estonii zyskują na Euro

PKP Cargo coraz aktywniejsze na rynkach zagranicznych

Operacje za granicą stanowią coraz ważniejszy element działalności polskiej firmy. W pierwszym kwartale 2014 roku przewozy tranzytowe oraz importowe i eksportowe stanowiły łącznie 53 proc. wszystkich przewozów zrealizowanych przez spółkę. Dywersyfikacja źródeł przychodów na rynki zagraniczne jest jednym z elementów strategii przewoźnika. Pod względem udziału w przychodach od zagranicznych klientów zewnętrznych prym wiodą firmy z Niemiec (31 proc.), Czech (18 proc.) i Słowacji (12 proc.).

– W PKP CARGO przykładamy ogromną wagę do bezpieczeństwa podczas prowadzenia działań. Uczestnicząc jako przewoźnik w ruchu kolejowym w kraju i za granicą, zdajemy sobie sprawę, że bezpieczeństwo wykonywanej działalności jest sprawą najważniejszą. Regulatorzy w państwach Unii Europejskiej nie mają co do tego wątpliwości, udzielając nam certyfikatów bezpieczeństwa, w tym także bezterminowo – jak to miało ostatnio miejsce na Litwie. Warto podkreślić, że PKP CARGO stale podnosi poziom bezpieczeństwa, głównie poprzez eliminowanie i minimalizowanie rozpoznanych i potencjalnych zagrożeń – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO ds. operacyjnych.

Źródło: Materiały prasowe PKP Cargo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA