REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty transportu w agrobiznesie?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak obniżyć koszty transportu w agrobiznesie? Fot. Fotolia
Jak obniżyć koszty transportu w agrobiznesie? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jednym z kluczowych kosztów w logistyce rolniczej jest koszt transportu. W jaki sposób ograniczyć koszty transportu w agrobiznesie?

Surowce i wyroby gotowe w agrobiznesie cechuje mała podatność transportowa i magazynowa, dlatego ważne jest, aby komórki organizacyjne zajmujące się logistyką były dobrze przygotowane do swojej pracy.
- Firmy z sektora agrobiznesu skupiają się przede wszystkim na działalności produkcyjnej – uważa Mariusz Kozak, właściciel firmy transportowo-spedycyjnej T.S.H. Polmar z Bolesławca. - Transport najwygodniej oddelegować innej firmie, która posiada flotę i doświadczenie w logistyce.

REKLAMA

Zobacz też: Firmy transportowe z Łotwy i Estonii zyskują na Euro

Jak oszczędzać na kosztach transportu?

T.S.H. Polmar to nie tylko firma transportowo-spedycyjna – zajmuje się także handlem otrębami pszennymi i żytnimi. Klientom firmy wygodniej jest skorzystać z jej usług, niż na własną rękę organizować transport i dostawcę otrębów.
- Największym plusem korzystania z naszych usług jest fakt, że towar dostarczany jest do klienta na paletach – dodaje ekspert  - Pozwala to znacznie ograniczyć koszty i czas rozładunku. Oferowany przez nas towar wyróżnia się nie tylko ceną i jakością, ale także możliwością konfekcjonowania.

Składowanie towaru na paletach, np. na regałach wjezdnych pozwala na wykorzystanie aż 80 proc. powierzchni całego magazynu.

REKLAMA

Przed zamawianiem usługi transportowej należy sprawdzić stawkę za kilometr, uściślić, czy dotyczy jazdy w jedną stronę, czy w obie. Należy także zorientować się, czy podczas usługi nie będzie konieczne poniesienie innych kosztów (nocleg kierowcy, wyżywienie, opłaty autostradowe, etc.). - W naszej firmie preferujemy płatność z góry, ale klienci na terenie kraju mają możliwość negocjowania terminów płatności – mówi Kozak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Realizacja zamówienia na terenie Polski trwa średnio dwa dni, natomiast zamówienia realizowane z zagranicy (Litwa, Czechy, Słowacja, Węgry), to w przypadku T.S.H. Polmar średnio trzy, cztery dni. W przypadku otrąb polskich zamówienie należy złożyć najpóźniej trzy dni przed dostawą, a w przypadku otrąb zagranicznych najpóźniej cztery dni wcześniej.

Zobacz też: Dokumentowanie udzielenia bonusu w VAT od 1 stycznia 2014 r.

Jak zamawiać transport?

Podczas procesu zamówienia ważne jest, aby dokładne oszacować ilość potrzebnego towaru. W bolesławieckiej firmie minimum logistyczne wynosi osiem ton, ale preferowane są zamówienia ca całopojazdowe, tj. dwadzieścia cztery tony. Drugie rozwiązanie jest bardziej opłacalne – wielkość zamówienia wpływa na cenę.

- Nasi klienci to przede wszystkim punkty sprzedaży i mieszalnie pasz, hurtownie artykułów rolniczych, fermy drobiu, brykieciarnie i spalarnie – wylicza właściciel T.S.H. Polmar. - W gronie naszych klientów znajdują się także indywidualni rolnicy. Większość naszych zleceń to zamówienia całopojazdowe – są one bardziej opłacalne dla klientów.

Źródło: Materiały prasowe T.S.H. Polmar

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA