REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca dla maszynistów w PKP Cargo

Subskrybuj nas na Youtube
Praca dla maszynistów w PKP Cargo. fot. PKP Cargo
Praca dla maszynistów w PKP Cargo. fot. PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

PKP Cargo zatrudnia ponad 250 maszynistów. Większość aplikujących nie ma doświadczenia w branży kolejowej dlatego przewoźnik wysłał kandydatów na półtoraroczne szkolenia po których zdobędą uprawnienia do prowadzenia lokomotyw.

PKP Cargo szkoli za 21 mln. zł kandydatów na maszynistów

REKLAMA

Do połowy 2015 roku spółka PKP Cargo wyda na szkolenie nowych maszynistów ok. 21 mln zł. Program jest prowadzony w związku z coraz większym zapotrzebowaniem na maszynistów w Polsce. Ze względu na rosnący popyt na usługi przewozowe PKP Cargo w kraju i za granicą, spółka rozpoczęła szeroką akcję rekrutacyjną w swoich wszystkich zakładach. Od połowy stycznia 2014 roku do PKP Cargo nadesłano około 1300 aplikacji, z których ponad 1000 stanowiły wnioski osób bez doświadczenia w branży kolejowej, kwalifikujących się do pełnego szkolenia, zakończonego uzyskaniem kwalifikacji maszynisty. Na podstawie otrzymanych zgłoszeń spółka zatrudniła w całym kraju ponad 90 osób z doświadczeniem oraz ponad 150 kandydatów na maszynistów bez żadnego doświadczenia. Ci ostatni przejdą półtoraroczne szkolenie dające im uprawnienia do prowadzenia lokomotyw.

REKLAMA

- PKP Cargo słynie z doświadczonych i dobrze wyszkolonych maszynistów. Stajemy przed wymagającym zadaniem utrzymania odpowiedniego poziomu zatrudnienia maszynistów w spółce. Duża część obecnie pracujących zbliża się do wieku emerytalnego, a szkoły nie kształcą odpowiedniej ilości ich następców. Dlatego podejmujemy maksymalnie szerokie inicjatywy i wchodzimy we współpracę z podmiotami państwowymi, żeby zapewnić sobie wykwalifikowaną kadrę na najbliższe lata. Jest to kluczowe zadanie w kontekście wzrostu zapotrzebowania na nasze usługi w Polsce i za granicą oraz potrzeby elastycznego zarządzania strukturą zatrudnienia PKP Cargo – mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo.

Zobacz też: Nowa spółka w Grupie PKP Cargo

Zatrudnienie dla maszynistów już na etapie szkolenia

REKLAMA

PKP Cargo zatrudnia kandydatów już na etapie szkolenia. Jest to korzystne dla obu stron, ponieważ dzięki temu spółka zapewnia sobie potrzebną liczbę maszynistów na najbliższe lata, natomiast kandydaci na maszynistów otrzymują gwarancję zatrudnienia, nowy zawód oraz wynagrodzenie w trakcie trwającego półtora roku cyklu szkolenia. W wyniku akcji rekrutacyjnej PKP Cargo zapewniło sobie 130 maszynistów na 2014 rok oraz kolejno 280 na rok 2015 i 160 na rok 2016. Kwota, jaką spółka wyda na szkolenie nowych maszynistów od początku 2014 roku do połowy przyszłego roku, wyniesie ok. 21 mln złotych.

Akcja rekrutacyjna PKP Cargo jest oparta na kilku źródłach. Jednym z jej elementów jest współpraca z Powiatowymi Urzędami Pracy, które dysponują środkami unijnymi na szkolenie zarejestrowanych tam osób. Z tego źródła pokrywany jest koszt pierwszego, wstępnego etapu szkolenia na maszynistę, tzw. szkolenia na licencję. Dzięki współpracy z urzędami PKP Cargo zatrudniło już w tym roku łącznie prawie 125 maszynistów i kandydatów na maszynistów.
Aby otrzymać uprawnienia maszynisty, kandydat musi przejść wielomiesięczne, dwuetapowe szkolenie: na licencję i na świadectwo. Pierwszy etap trwa od dwóch do trzech miesięcy, drugi prawie półtora roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Świadectwo Upoważnionego Przedsiębiorcy

Źródło: PKP Cargo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA