REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca dla maszynistów w PKP Cargo

Praca dla maszynistów w PKP Cargo. fot. PKP Cargo
Praca dla maszynistów w PKP Cargo. fot. PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

PKP Cargo zatrudnia ponad 250 maszynistów. Większość aplikujących nie ma doświadczenia w branży kolejowej dlatego przewoźnik wysłał kandydatów na półtoraroczne szkolenia po których zdobędą uprawnienia do prowadzenia lokomotyw.

PKP Cargo szkoli za 21 mln. zł kandydatów na maszynistów

Do połowy 2015 roku spółka PKP Cargo wyda na szkolenie nowych maszynistów ok. 21 mln zł. Program jest prowadzony w związku z coraz większym zapotrzebowaniem na maszynistów w Polsce. Ze względu na rosnący popyt na usługi przewozowe PKP Cargo w kraju i za granicą, spółka rozpoczęła szeroką akcję rekrutacyjną w swoich wszystkich zakładach. Od połowy stycznia 2014 roku do PKP Cargo nadesłano około 1300 aplikacji, z których ponad 1000 stanowiły wnioski osób bez doświadczenia w branży kolejowej, kwalifikujących się do pełnego szkolenia, zakończonego uzyskaniem kwalifikacji maszynisty. Na podstawie otrzymanych zgłoszeń spółka zatrudniła w całym kraju ponad 90 osób z doświadczeniem oraz ponad 150 kandydatów na maszynistów bez żadnego doświadczenia. Ci ostatni przejdą półtoraroczne szkolenie dające im uprawnienia do prowadzenia lokomotyw.

REKLAMA

REKLAMA

- PKP Cargo słynie z doświadczonych i dobrze wyszkolonych maszynistów. Stajemy przed wymagającym zadaniem utrzymania odpowiedniego poziomu zatrudnienia maszynistów w spółce. Duża część obecnie pracujących zbliża się do wieku emerytalnego, a szkoły nie kształcą odpowiedniej ilości ich następców. Dlatego podejmujemy maksymalnie szerokie inicjatywy i wchodzimy we współpracę z podmiotami państwowymi, żeby zapewnić sobie wykwalifikowaną kadrę na najbliższe lata. Jest to kluczowe zadanie w kontekście wzrostu zapotrzebowania na nasze usługi w Polsce i za granicą oraz potrzeby elastycznego zarządzania strukturą zatrudnienia PKP Cargo – mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo.

Zobacz też: Nowa spółka w Grupie PKP Cargo

Zatrudnienie dla maszynistów już na etapie szkolenia

PKP Cargo zatrudnia kandydatów już na etapie szkolenia. Jest to korzystne dla obu stron, ponieważ dzięki temu spółka zapewnia sobie potrzebną liczbę maszynistów na najbliższe lata, natomiast kandydaci na maszynistów otrzymują gwarancję zatrudnienia, nowy zawód oraz wynagrodzenie w trakcie trwającego półtora roku cyklu szkolenia. W wyniku akcji rekrutacyjnej PKP Cargo zapewniło sobie 130 maszynistów na 2014 rok oraz kolejno 280 na rok 2015 i 160 na rok 2016. Kwota, jaką spółka wyda na szkolenie nowych maszynistów od początku 2014 roku do połowy przyszłego roku, wyniesie ok. 21 mln złotych.

REKLAMA

Akcja rekrutacyjna PKP Cargo jest oparta na kilku źródłach. Jednym z jej elementów jest współpraca z Powiatowymi Urzędami Pracy, które dysponują środkami unijnymi na szkolenie zarejestrowanych tam osób. Z tego źródła pokrywany jest koszt pierwszego, wstępnego etapu szkolenia na maszynistę, tzw. szkolenia na licencję. Dzięki współpracy z urzędami PKP Cargo zatrudniło już w tym roku łącznie prawie 125 maszynistów i kandydatów na maszynistów.
Aby otrzymać uprawnienia maszynisty, kandydat musi przejść wielomiesięczne, dwuetapowe szkolenie: na licencję i na świadectwo. Pierwszy etap trwa od dwóch do trzech miesięcy, drugi prawie półtora roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Świadectwo Upoważnionego Przedsiębiorcy

Źródło: PKP Cargo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA