REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fracht drogowy w 2013 r. - tendencje na rynku

Subskrybuj nas na Youtube
Jak przetrwać na rynku frachtu drogowego w 2013 r.?
Jak przetrwać na rynku frachtu drogowego w 2013 r.?
Media

REKLAMA

REKLAMA

W branży frachtu drogowego da się wyczuć konflikt. Klienci szukają doraźnych oszczędności, a firmy logistyczne walczą o stałe kontrakty, które pozwolą im się rozwijać. Jakie perspektywy na rynku frachtu drogowego rysują się w 2013 r.?

W 2012 r. w branży TSL z jednej strony dało się odczuć pozytywny wpływ Euro2012, z drugiej równie odczuwalne były nasilające się zachowawcze decyzje klientów i poszukiwania oszczędności w logistyce.

REKLAMA

REKLAMA

Poszukiwanie nowych obszarów rozwoju lekarstwem na topniejące zyski?

Ze względu na nasilającą się konkurencję, podstawowa działalność wielu firm logistycznych przestała przynosić oczekiwane dochody. Dlatego też firmy te za wszelką cenę próbują pozyskać klientów poprzez wchodzenie w nowe, często nieznane im obszary działalności. Na ile taka strategia ma przyszłość?
- Bariera wejścia w nowy segment usług TSL jest bardzo wysoka. Firmy logistyczne, aby przekonać do siebie klientów, brak doświadczenia w nowym obszarze często rekompensują niskimi, wręcz nieopłacalnymi stawkami. Z uwagi na konieczność optymalizacji kosztów część klientów zapewne skorzysta z takich ofert, godząc się bardziej lub mniej świadomie na niższą jakość usług czy niski poziom zaawansowania procesów logistycznych. Przypuszczam jednak, że to zjawisko nie będzie trwało zbyt długo z powodów czysto ekonomicznych. Usługodawcy nie będą bowiem w stanie przez dłuższy czas utrzymywać nierentownych stawek. Natomiast klienci przyzwyczajeni do wysokiego poziomu usług, zaczną wracać do poprzednich dostawców – zauważa Artur Zbroja, Dyrektor ds. Dystrybucji Krajowej w ROHLIG SUUS Logistics SA.

W walce cenowej uważaj na jakość usług

REKLAMA

Klienci, którzy przekonają się, iż doraźne korzyści ekonomiczne nie idą w parze z rozwojem ich biznesu, z jeszcze większą uwagą rozpoczną proces poszukiwania właściwego operatora. Istotna będzie nie tylko wiarygodność firmy, dostępność zasobów, jakość świadczonych usług, ale całość jej funkcjonowania, struktura organizacji oraz kultura pracy, które zwiększają możliwości niestandardowego podejścia do realizacji potrzeb klienta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rok 2013 może być dla firm logistycznych czasem stabilizacji

W wymagających czasach dla biznesu inwestycje w rozwój i nowoczesne rozwiązania mogą okazać się jedyną słuszną drogą, która pozwoli zwiększyć obroty i spełnić wyśrubowane oczekiwania klientów. Nie inaczej jest w branży TSL. Przy odpowiednim zarządzaniu i przemyślanych inwestycjach, rok 2013 może być dla firm logistycznych czasem stabilizacji i budowania solidnej pozycji na rynku.
W najbliższym czasie poza pozyskiwaniem nowych kontraktów, niezwykle ważne dla firm z branży TSL będzie utrzymanie portfela strategicznych klientów. Ich oczekiwania najczęściej wykraczają poza standardowe usługi, przez co niewielu graczy rynkowych jest w stanie je spełnić. Aby jednak „zatrzymać” klienta, nie wystarczy świadczenie wyspecjalizowanych usług. Niezwykle ważna jest wrażliwość na potrzeby klientów i dbanie o budowanie codziennych dobrych relacji. Taka strategia procentuje na przyszłość i tworzy stabilizację na co dzień.
Zrozumieć i odczytać rynek, po czym skutecznie się w nim odnaleźć – oto największe wyznawanie, które stoi przed firmami logistycznymi. Jak się to uda, w dużej mierze będzie jednak zależało od sytuacji finansowej całej gospodarki światowej.

Źródło: Materiały prasowe ROHLIG SUUS Logistics S.A.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA