REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fracht drogowy w 2013 r. - tendencje na rynku

Subskrybuj nas na Youtube
Jak przetrwać na rynku frachtu drogowego w 2013 r.?
Jak przetrwać na rynku frachtu drogowego w 2013 r.?
Media

REKLAMA

REKLAMA

W branży frachtu drogowego da się wyczuć konflikt. Klienci szukają doraźnych oszczędności, a firmy logistyczne walczą o stałe kontrakty, które pozwolą im się rozwijać. Jakie perspektywy na rynku frachtu drogowego rysują się w 2013 r.?

W 2012 r. w branży TSL z jednej strony dało się odczuć pozytywny wpływ Euro2012, z drugiej równie odczuwalne były nasilające się zachowawcze decyzje klientów i poszukiwania oszczędności w logistyce.

REKLAMA

REKLAMA

Poszukiwanie nowych obszarów rozwoju lekarstwem na topniejące zyski?

Ze względu na nasilającą się konkurencję, podstawowa działalność wielu firm logistycznych przestała przynosić oczekiwane dochody. Dlatego też firmy te za wszelką cenę próbują pozyskać klientów poprzez wchodzenie w nowe, często nieznane im obszary działalności. Na ile taka strategia ma przyszłość?
- Bariera wejścia w nowy segment usług TSL jest bardzo wysoka. Firmy logistyczne, aby przekonać do siebie klientów, brak doświadczenia w nowym obszarze często rekompensują niskimi, wręcz nieopłacalnymi stawkami. Z uwagi na konieczność optymalizacji kosztów część klientów zapewne skorzysta z takich ofert, godząc się bardziej lub mniej świadomie na niższą jakość usług czy niski poziom zaawansowania procesów logistycznych. Przypuszczam jednak, że to zjawisko nie będzie trwało zbyt długo z powodów czysto ekonomicznych. Usługodawcy nie będą bowiem w stanie przez dłuższy czas utrzymywać nierentownych stawek. Natomiast klienci przyzwyczajeni do wysokiego poziomu usług, zaczną wracać do poprzednich dostawców – zauważa Artur Zbroja, Dyrektor ds. Dystrybucji Krajowej w ROHLIG SUUS Logistics SA.

W walce cenowej uważaj na jakość usług

REKLAMA

Klienci, którzy przekonają się, iż doraźne korzyści ekonomiczne nie idą w parze z rozwojem ich biznesu, z jeszcze większą uwagą rozpoczną proces poszukiwania właściwego operatora. Istotna będzie nie tylko wiarygodność firmy, dostępność zasobów, jakość świadczonych usług, ale całość jej funkcjonowania, struktura organizacji oraz kultura pracy, które zwiększają możliwości niestandardowego podejścia do realizacji potrzeb klienta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rok 2013 może być dla firm logistycznych czasem stabilizacji

W wymagających czasach dla biznesu inwestycje w rozwój i nowoczesne rozwiązania mogą okazać się jedyną słuszną drogą, która pozwoli zwiększyć obroty i spełnić wyśrubowane oczekiwania klientów. Nie inaczej jest w branży TSL. Przy odpowiednim zarządzaniu i przemyślanych inwestycjach, rok 2013 może być dla firm logistycznych czasem stabilizacji i budowania solidnej pozycji na rynku.
W najbliższym czasie poza pozyskiwaniem nowych kontraktów, niezwykle ważne dla firm z branży TSL będzie utrzymanie portfela strategicznych klientów. Ich oczekiwania najczęściej wykraczają poza standardowe usługi, przez co niewielu graczy rynkowych jest w stanie je spełnić. Aby jednak „zatrzymać” klienta, nie wystarczy świadczenie wyspecjalizowanych usług. Niezwykle ważna jest wrażliwość na potrzeby klientów i dbanie o budowanie codziennych dobrych relacji. Taka strategia procentuje na przyszłość i tworzy stabilizację na co dzień.
Zrozumieć i odczytać rynek, po czym skutecznie się w nim odnaleźć – oto największe wyznawanie, które stoi przed firmami logistycznymi. Jak się to uda, w dużej mierze będzie jednak zależało od sytuacji finansowej całej gospodarki światowej.

Źródło: Materiały prasowe ROHLIG SUUS Logistics S.A.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA