REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Barometr transportowy: Dobrze czy źle na rynku transportowym?

REKLAMA

REKLAMA

Podobnie jak co roku, jednakże na niższym poziomie - tak pokrótce można podsumować stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych w drugim kwartale 2012 roku. Po ostrożnym początku roku, barometr transportowy TimoCom nadal zachowuje się mało dynamicznie, wskazując w końcówce kwartału stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych na poziomie 56:44. Takie wyniki nie pozwalają na zbliżenie się do rekordowych wartości z dwóch poprzednich lat.

Standardowy coroczny scenariusz na rynku transportowym wygląda mniej więcej w taki sposób: na początku 2. kwartału udział ładunków w barometrze transportowym wzrasta, by następnie ponownie spaść na okres letni. Jednakże ten rok jest nieco inny, ponieważ rynek nadal znajduje się pod wpływem słabego początku roku i z tego też powodu nie może nabrać właściwej prędkości.

REKLAMA

Dużo frachtów czy mało?

REKLAMA

Udział frachtów w barometrze transportowym TimoCom w kwietniu plasował się na poziomie 57% w całej Europie i tym samym znajdował się 15 punktów procentowych poniżej porównywanej wartości poprzedniego roku ( 72% w 2011). Następnie w maju udział ładunków, zgodnie z oczekiwaniami, jeszcze lekko spadł.

Przeciętnie, barometr transportowy TimoCom, pokazywał stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych na wszystkich relacjach europejskich na poziomie 55:45. „W minionych dwóch latach byliśmy wręcz rozpieszczani", komentuje Marcel Frings, Chief Representative firmy TimoCom, „dlatego też niższy w tym kwartale o 12 względnie 11 punktów procentowych wynik wydaje się nam zły. Aktualny rezultat barometru transportowego może być także interpretowany jako krok w kierunku unormowania.“


I rzeczywiście, w końcowym miesiącu 2. kwartału ilość towarów do przewiezienia w stosunku do wolnych przestrzeni ładunkowych osiągnęła ponownie poziom 55:45. W przeciwieństwie do poprzednich lat nie nastąpił także żaden dalszy spadek udziału frachtów na rynku transportowym. Może to świadczyć o stabilizowaniu się rynku, jednak w Europie nadal jeszcze panuje strach przed zaostrzeniem kryzysu. 

Niemcy pozostają wyjątkiem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Świadomość tego ma także Marcel Frings: "Trzeba uczciwie przyznać, że obecnie tylko Niemcy mają stabilną sytuację. Gospodarka w Europie słabnie coraz bardziej, jednakże w Niemczech nie jest to jeszcze naprawdę odczuwalne. Można to również łatwo wyczytać z barometru transportowego TimoCom.“ W 2 kwartale stosunek ładunków do wolnych przestrzeni ładunkowych na niemieckich trasach eksportowych wynosił 62:38, podczas gdy, na wszystkich europejskich kierunkach (z "wszystkie kraje" do "wszystkie kraje") barometr transportowy TimoCom wskazywał jedynie relację 56:44.

Polscy przewoźnicy szukają nowych rynków

REKLAMA

Również na relacjach do lub z Polski zanotowano mniejszy wolumen frachtów. Przewoźnicy nie zawsze znajdowali odpowiednie dla siebie oferty. Największe zapotrzebowanie zgłaszali w kierunku Niemiec i krajów Beneluxu. Wciąż niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się także relacje wewnątrzkrajowe. Francja, Węgry, Austria i Włochy to kolejne w rankingu kraje, do których najczęściej kierowane były pojazdy rodzimych firm transportowych. Naszych zachodnich sąsiadów dotyczył również największy popyt w relacjach importowych. Polscy usługodawcy transportu chętnie wybierali też trasy powrotne z Francji czy Włoch. Rosnąca ilość pustych przestrzeni ładunkowych jest jednym z powodów do coraz częstszego pozostawania pojazdów poza granicami kraju i świadczenia usług na relacjach kabotażowych. Dzięki swojej konkurencyjności mogą oni rozwijać biznesy na nowych rynkach.

Intrygujące pytanie na nadchodzący kwartał brzmi, jak rozwinie się sytuacja pod względem politycznym i gospodarczym w poszczególnych Państwach w Europie i jak te decyzje wpłyną na branżę transportową i logistyczną.

O TimoCom

Firma TimoCom Soft- und Hardware GmbH została założona w 1997r. i jest dostawcą oprogramowania dla wszystkich przedsiębiorstw zaangażowanych w transport. Razem z dużą grupą międzynarodowych pracowników TimoCom oferuje dwie europejskie platformy: TC Truck&Cargo®, będącą liderem na rynku giełdę ofert transportowych oraz TC eBid®, platformę online
do przetargów transportowych.

W giełdzie ofert transportowych TC Truck&Cargo® znajdują się zarówno oferty ładunków jak i wolnych przestrzeni ładunkowych w całej Europie.
TC eBid® pomaga załadowcom z sektora przemysłowego i handlowego oraz spedytorom przy zarządzaniu przetargami i ułatwia przebieg procesów biznesowych pomiędzy nimi, a usługodawcami transportowymi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA