REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Barometr transportowy: Dobrze czy źle na rynku transportowym?

REKLAMA

REKLAMA

Podobnie jak co roku, jednakże na niższym poziomie - tak pokrótce można podsumować stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych w drugim kwartale 2012 roku. Po ostrożnym początku roku, barometr transportowy TimoCom nadal zachowuje się mało dynamicznie, wskazując w końcówce kwartału stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych na poziomie 56:44. Takie wyniki nie pozwalają na zbliżenie się do rekordowych wartości z dwóch poprzednich lat.

Standardowy coroczny scenariusz na rynku transportowym wygląda mniej więcej w taki sposób: na początku 2. kwartału udział ładunków w barometrze transportowym wzrasta, by następnie ponownie spaść na okres letni. Jednakże ten rok jest nieco inny, ponieważ rynek nadal znajduje się pod wpływem słabego początku roku i z tego też powodu nie może nabrać właściwej prędkości.

REKLAMA

Dużo frachtów czy mało?

REKLAMA

Udział frachtów w barometrze transportowym TimoCom w kwietniu plasował się na poziomie 57% w całej Europie i tym samym znajdował się 15 punktów procentowych poniżej porównywanej wartości poprzedniego roku ( 72% w 2011). Następnie w maju udział ładunków, zgodnie z oczekiwaniami, jeszcze lekko spadł.

Przeciętnie, barometr transportowy TimoCom, pokazywał stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych na wszystkich relacjach europejskich na poziomie 55:45. „W minionych dwóch latach byliśmy wręcz rozpieszczani", komentuje Marcel Frings, Chief Representative firmy TimoCom, „dlatego też niższy w tym kwartale o 12 względnie 11 punktów procentowych wynik wydaje się nam zły. Aktualny rezultat barometru transportowego może być także interpretowany jako krok w kierunku unormowania.“


I rzeczywiście, w końcowym miesiącu 2. kwartału ilość towarów do przewiezienia w stosunku do wolnych przestrzeni ładunkowych osiągnęła ponownie poziom 55:45. W przeciwieństwie do poprzednich lat nie nastąpił także żaden dalszy spadek udziału frachtów na rynku transportowym. Może to świadczyć o stabilizowaniu się rynku, jednak w Europie nadal jeszcze panuje strach przed zaostrzeniem kryzysu. 

Niemcy pozostają wyjątkiem

Świadomość tego ma także Marcel Frings: "Trzeba uczciwie przyznać, że obecnie tylko Niemcy mają stabilną sytuację. Gospodarka w Europie słabnie coraz bardziej, jednakże w Niemczech nie jest to jeszcze naprawdę odczuwalne. Można to również łatwo wyczytać z barometru transportowego TimoCom.“ W 2 kwartale stosunek ładunków do wolnych przestrzeni ładunkowych na niemieckich trasach eksportowych wynosił 62:38, podczas gdy, na wszystkich europejskich kierunkach (z "wszystkie kraje" do "wszystkie kraje") barometr transportowy TimoCom wskazywał jedynie relację 56:44.

Polscy przewoźnicy szukają nowych rynków

REKLAMA

Również na relacjach do lub z Polski zanotowano mniejszy wolumen frachtów. Przewoźnicy nie zawsze znajdowali odpowiednie dla siebie oferty. Największe zapotrzebowanie zgłaszali w kierunku Niemiec i krajów Beneluxu. Wciąż niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się także relacje wewnątrzkrajowe. Francja, Węgry, Austria i Włochy to kolejne w rankingu kraje, do których najczęściej kierowane były pojazdy rodzimych firm transportowych. Naszych zachodnich sąsiadów dotyczył również największy popyt w relacjach importowych. Polscy usługodawcy transportu chętnie wybierali też trasy powrotne z Francji czy Włoch. Rosnąca ilość pustych przestrzeni ładunkowych jest jednym z powodów do coraz częstszego pozostawania pojazdów poza granicami kraju i świadczenia usług na relacjach kabotażowych. Dzięki swojej konkurencyjności mogą oni rozwijać biznesy na nowych rynkach.

Intrygujące pytanie na nadchodzący kwartał brzmi, jak rozwinie się sytuacja pod względem politycznym i gospodarczym w poszczególnych Państwach w Europie i jak te decyzje wpłyną na branżę transportową i logistyczną.

O TimoCom

Firma TimoCom Soft- und Hardware GmbH została założona w 1997r. i jest dostawcą oprogramowania dla wszystkich przedsiębiorstw zaangażowanych w transport. Razem z dużą grupą międzynarodowych pracowników TimoCom oferuje dwie europejskie platformy: TC Truck&Cargo®, będącą liderem na rynku giełdę ofert transportowych oraz TC eBid®, platformę online
do przetargów transportowych.

W giełdzie ofert transportowych TC Truck&Cargo® znajdują się zarówno oferty ładunków jak i wolnych przestrzeni ładunkowych w całej Europie.
TC eBid® pomaga załadowcom z sektora przemysłowego i handlowego oraz spedytorom przy zarządzaniu przetargami i ułatwia przebieg procesów biznesowych pomiędzy nimi, a usługodawcami transportowymi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    REKLAMA

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA