REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chiny będą sprawdzać towary wysyłane do Gdańska

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Port w Gdańsku dołączył do pilotażowego programu współpracy celnej UE z Chinami. Kontrolerzy sprawdzą, czy przesyłki wysyłane do portu w Gdańsku nie zawierają podrobionych papierosów, leków, części samochodowych. 

Celem programu pilotażowego bezpiecznych szlaków handlowych z Chinami (SSTL) jest dostarczanie z wyprzedzeniem danych o eksportowanych towarach do wybranych portów w UE, by ułatwić służbom celnym analizę ryzyka jeszcze przed załadunkiem. 

REKLAMA

Port w Gdańsku: współpraca z Chinami

REKLAMA

W poniedziałek w Brukseli został podpisany aneks do umowy z Chinami, dzięki czemu do programu dołączył Gdańsk. "Gdańsk po dwóch latach zabiegów dołączył jako pełnoprawny uczestnik programu (...), który polega na tym, że dokonuje się jednej kontroli: przy eksporcie towaru z Chin na podstawie kryteriów oceny ryzyka, które są wskazywane przez porty w UE" - powiedział po podpisaniu aneksu wiceminister finansów i szef polskiej służby celnej Jacek Kapica.

Jak zaznaczył, dokument ten będzie "podstawą prawną dla służb w Gdańsku do wymiany informacji ze stroną chińską". "Wymiana informacji polega na tym, że z Chin jest wysyłana informacja o konkretnym kontenerze, że dokonano kontroli według naszych kryteriów. Dzięki temu kontrola w Gdańsku akurat tych przesyłek, które uczestniczą w wymianie informacji (papierosy, leki, części samochodowe - PAP), jest obniżona i kontener ten może być szybciej zwolniony" - wyjaśnił Kapica. Dodał, że w ten sposób przedsiębiorca ma tylko jedną kontrolę, a nie dwie. Zaznaczył, że kontroli w Chinach będą podlegać też inne towary znajdujące się w grupie ryzyka. "Pod tym kątem będzie profilowana kontrola, czy akurat pod pozorem innych towarów nie są eksportowane z Chin podrabiane części samochodowe czy papierosy" - wyjaśnił Kapica.


Jak poinformował kierownik oddziału celnego w Gdyni Jacek Narolski, port w Gdańsku (mający bezpośrednie połączenie z Szanghajem) przeładował w 2011 r. 677 tysięcy kontenerów. "Ta liczba cały czas rośnie, w tym roku mamy szansę uzyskać jeden milion" - powiedział. Dodał, że około 60 proc. importu towarów do trzech polskich portów (Gdańsk, Gdynia, Szczecin) stanowią towary z Chin.

W programie pilotażowym współpracy celnej z UE uczestniczą cztery porty chińskie (Shenzhen, Szanghaj, Chongqing, Dalian i Tianjin) oraz poza Gdańskiem jeszcze 6 portów w UE (Rotterdam, Felixstowe, Hamburg, Le Havre, Genua i Antwerpia). "Program ma się zakończyć pod koniec grudnia 2012 roku, natomiast myślę, że wspólny komitet celny podejmie decyzję o trzeciej fazie programu i będzie on przedłużony na następne dwa lata" - powiedział Narolski. Dodał, że jest propozycja wprowadzenia do projektu transportu kolejowego i lotniczego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA