REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezes Balticon SA.: DCT Gdańsk może być polskim Rotterdamem

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Na przestrzeni kilku ostatnich lat Deepwater Container Terminal w Gdańsku wyrósł na polskiego lidera pod względem liczby przeładowanych kontenerów. Zaplanowane inwestycje mają sprawić, że rodzimy „hub” poprawi swoją pozycję również w światowych rankingach, docelowo stając się „drugim Hamburgiem lub Rotterdamem” - uważa Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA

Rozwój DCT jest szansą dla polskiego rynku kontenerowego i wiąże się bezpośrednio ze wzrostem pozycji Polski na międzynarodowym rynku transportu morskiego. Na zwiększeniu możliwości przeładunkowych terminalu skorzystają też firmy z zaplecza ruchu kontenerowego, takie jak Balticon, które będą mogły rozszerzyć skalę działalności. DTC Gdańsk może stać się głównym portem obsługującym Rosję oraz Europę Środkową i Wschodnią

REKLAMA

REKLAMA

W 2011 roku Deepwater Container Terminal przeładował 650 tys. TEU*, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Pod koniec tego roku liczba ta ma wynieść 900 tys. TEU. To kolejny rok z rzędu, kiedy dynamika rozwoju DCT sięga 40%, a wzrost liczby przeładunków jest głównym czynnikiem umacniania pozycji portu.

Z zadowoleniem przyjęliśmy więc niedawne oświadczenie, zwiastujące powstanie do roku 2015 drugiego terminalu w granicach administracyjnych gdańskiego portu. Aby do tego doszło, zgodę na dzierżawę terenu musi podpisać Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, co – mamy nadzieję – nastąpi w niedługim czasie.


Powiększenie DCT jest szansą dla polskiego rynku kontenerowego i pozwoli utrzymać pozytywny trend w rozwoju skali przeładunków kontenerowych w Polsce, zwłaszcza że port w Hamburgu jest zbyt płytki na przyjmowanie największych kontenerowców.

REKLAMA

Rozbudowa DCT sprawi, że terminal będzie mógł obsłużyć jeszcze więcej statków, co znacząco wpłynie na wzrost łącznej liczby przyjmowanych linii żeglugowych i przeładowanych kontenerów. W konsekwencji umocni się pozycja Gdańska w światowym zestawieniu najbardziej dynamicznych portów – zwiększy się również zapotrzebowanie na usługi depot, polegające na czasowym składowaniu i serwisowaniu kontenerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rośnie popyt na serwisowanie kontenerów w hubie

Serwisowanie i obsługa kontenerów bezpośrednio w hubie – bez potrzeby wwożenia ich na teren Polski – oszczędza czas i skraca skomplikowane procedury. Tym samym to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów usług zaplecza ruchu kontenerowego.

Podzielamy wizję rozwoju przedstawioną przez DCT i zamierzamy pomóc w zwiększeniu zainteresowania rodzimym portem wśród światowych armatorów. Depot to jedna z wielu usług, jaką Balticon oferuje swoim klientom – jesteśmy jedyną firmą posiadającą swój plac na zapleczu DCT.

Dzięki najnowszej, 30-letniej umowie dzierżawy nieruchomości na terenie Morskiego Portu w Gdańsku – na placu o powierzchni 5 ha, oddalonym o zaledwie 3,5 km od DCT, zamierzamy rozbudować depot oraz stworzyć pierwszy w Polsce warsztat remontowy kontenerów chłodniczych. Będzie on mógł przejąć istotny wolumen napraw z ośrodków w Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu.


Inwestycja w plac na terenie Morskiego Portu Gdańsk nie jest jedyną drogą rozwoju Balticon SA w ramach sąsiedztwa z DCT. Rozważamy również budowę depot na terenie Pomorskiego Centrum Logistycznego, którego pierwsze obiekty powstaną już niebawem. Szacujemy, że nasze zaangażowanie w rozwój Pomorskiego Centrum Logistycznego będzie realizowane w perspektywie najbliższych 2 lat. Jeśli decyzją władz Centrum znajdzie się w Wolnym Obszarze Celnym, Balticon będzie mógł serwisować kontenery bezpośrednio w strefie terminalu.

Eksperci szacują konsekwentne wzrosty wolumenu przeładowanych kontenerów w Polsce do roku 2015. Inwestycje w rozwój DCT i jego zaplecza mogą zapewnić polskiemu rynkowi kontenerowemu kolejne lata prosperity. Mocno wierzymy, że dzięki planowanej rozbudowie Port w Gdańsku wejdzie do pierwszej trzydziestki światowych portów.

Jak ważny dla Polski jest jego rozwój pokazują wyraźnie liczby. Do 2015 roku łączne wpływy do budżetu państwa z tytułu działalności terminalu przekroczą 4,5 mld złotych.

Polska może zarobić jeszcze więcej dzięki inwestycjom w DCT i nie chodzi tu wyłącznie o pieniądze, ale o światowe uznanie w dziedzinie rozwoju rynku kontenerowego.Balticon SA.

Balticon SA

Balticon SA jest operatorem w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego. Spółka świadczy usługi z zakresu transportu, depot (przeładunek, serwis oraz składowanie) i handlu kontenerami.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA