Balticon SA: Ponad 50 proc. większe przychody po czterech miesiącach 2012 r.
REKLAMA
REKLAMA
Zysk z działalności operacyjnej za okres styczeń–kwiecień 2012 wyniósł 640 tys. zł, co oznacza niemal trzykrotny wzrost rok do roku. Spółka konsekwentnie realizuje cele emisji zadeklarowane inwestorom podczas oferty prywatnej akcji oraz debiutu na NewConnect.
REKLAMA
Kontenery chłodnicze
REKLAMA
"W maju podpisaliśmy niezwykle ważną umowę z Zarządem Portu Morskiego Gdańsk na dzierżawę placu pod depot oraz warsztat kontenerów chłodniczych. Do końca czerwca planujemy zakończyć pierwsze prace na nowym terenie – utwardzenie 500 m2 placu i budowę stacji transformatorowej. Ich docelowy koszt wyniesie ok. 1,03 mln zł. Konsekwentnie wywiązujemy się z obietnic, jakie przekazaliśmy inwestorom przed debiutem na rynku alternatywnym” – mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.
W maju 2012 roku Balticon SA zawarł 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości na terenie Morskiego Portu w Gdańsku. Na placu o powierzchni 5 ha spółka zamierza rozbudować swój gdański depot oraz stworzyć pierwszy w Polsce warsztat remontowy kontenerów chłodniczych, który będzie mógł przejąć istotny wolumen napraw z ośrodków w Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu. Balticon szacuje, że po uruchomieniu wszystkich planowanych usług samego serwisu przychody spółki wzrosną o około 21 mln zł rocznie w terminie nie dłuższym niż 3 lata.
Balticon SA
Balticon SA jest operatorem w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego. Spółka świadczy usługi z zakresu transportu, depot (przeładunek, serwis oraz składowanie) i handlu kontenerami.
Balticon prowadzi działalność w następujących segmentach rynku – szacowany udział w rynku transportu kontenerów chłodniczych wynosi 65%, a w rynku depot 42%:
• Transport krajowy i międzynarodowy (stanowi około 45% przychodów Balticon SA) – realizowany jest w oparciu o tabor samochodowy i kolejowy.
REKLAMA
Spółka posiada własny tabor samochodowy, dostosowany do przewozu wszystkich typów kontenerów, w tym kontenerów chłodniczych. Każdy z samochodów wyposażony jest w agregat prądotwórczy, służący do zasilania agregatów chłodniczych. Rozwiązanie to jest unikatowe i plasuje firmę na pozycji lidera w segmencie transportu kontenerów chłodniczych.
• Depot (około 36% przychodów Balticon SA) – usługi w tym zakresie prowadzone są na terenie portów w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie. Na każdym z placów składowych spółka posiada dostęp do bocznicy kolejowej oraz własny sprzęt do przeładunku.
W ramach usług depot Baticon oferuje: organizację przeładunku kontenerów, składowanie, przygotowanie pod załadunek tzw. „towarów wymagających”, naprawę i serwis kontenerów (w tym kontenerów chłodniczych) oraz raportowanie w systemie EDI. Klientami w tym segmencie są przede wszystkim korporacje, prowadzące działalność na rynku globalnym, m.in.: A.P.Moeller/Maersk, American President Lines, China Shipping Container Lines, CMA-CGM, COSCO, Hyundai Merchant Marine. Orient Overseas Container Line, United Arab Shipping Company, YANG MING Line.
• Skup, sprzedaż i dzierżawa nowych i używanych kontenerów (około 18% przychodów) – kontenery morskie, chłodnicze, socjalne i specjalne oferowane przez Balticon można zamówić bezpośrednio na placach składowych lub za pośrednictwem strony internetowej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.