REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Największe firmy logistyczne dyskutują o transporcie materiałów niebezpiecznych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiciele 14 największych firm z branży paliwowej, chemicznej i logistycznej w Polsce dyskutuje o bezpieczeństwie w logistyce przewozowej. W Płocku trwa dwudniowa narada sygnatariuszy Ogólnopolskiego Systemu Pomocy w Transporcie Materiałów Niebezpiecznych - SPOT.

SPOT działa od 2000 r. i zrzesza 14 największych firm z branży paliwowej, chemicznej i logistycznej w Polsce. Krajowe Centrum systemu znajduje się przy płockim PKN Orlen, czyli największym w kraju kompleksie rafineryjno-petrochemicznym. 

REKLAMA

Przewóz towarów niebezpiecznych

W naradzie, której organizatorem jest Orlen Gaz, spółka zależna PKN Orlen, uczestniczą m.in. przedstawiciele państwowej straży pożarnej, służb ochrony środowiska, a także Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego i Państwowej Inspekcji Pracy.

REKLAMA

Głównym tematem dyskusji jest bezpieczeństwo w logistyce transportu drogowego i kolejowego substancji niebezpiecznych oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy Unii Europejskiej. "Transport materiałów niebezpiecznych to niezwykle ważka kwestia, gdyż przy rosnącej gospodarce, ilość ładunków niebezpiecznych transportowanych w kraju jest z roku na rok coraz większa" - powiedział dziennikarzom prezes Orlen Gaz Marcin Zawisza.

Dodał, że podczas narady omówione zostaną problemy dotyczące m.in. komunikacji, rozwoju technicznego oraz możliwych rozwiązań i narzędzi,które podnoszą poziom bezpieczeństwa w transporcie. "Rozmawiamy o wzajemnej pomocy.


Każda z firm i organizacji uczestniczących w naradzie jest zobowiązana nieodpłatnie świadczyć pomoc w przypadku jakichkolwiek zdarzeń transportowych na terenie całego kraju. To są ludzie, wiedza i sprzęt. Wypracowane wnioski pomogą nam w trackie bieżących, codziennych działań" - podkreślił prezes.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Adam Stoliński z biura ds. bezpieczeństwa i higieny pracy PKN Orlen przyznał, że członkowie SPOT starają się pozyskać nowe podmioty, nie tylko przedstawicieli dużych zakładów przemysłu chemicznego, ale również związane z naprawą cystern kolejowych czy samochodowych. "Na co dzień realizujemy różne działania, ale cel mamy wspólny. Jest nim troska o bezpieczeństwo, zdrowie i ochronę środowiska" - zaznaczył.

W ramach SPOT działa sieć regionalnych ośrodków, których celem jest ograniczenie skutków awarii lub wypadków poprzez udzielenie szybkiej i fachowej pomocy Państwowej Straży Pożarnej i innym służbom ratowniczym. Członkowie systemu zobowiązują się m.in. do telefonicznego doradztwa, wysyłania na miejsce wypadków ekspertów i specjalnego sprzętu technicznego. SPOT przekazuje też informacje o występujących zagrożeniach. 

Co to są towary niebezpieczne?

Towary niebezpieczne to substancje, które ze względu na swoje właściwości chemiczne, fizyczne bądź biologiczne mogą w razie nieprawidłowego obchodzenia się z nimi spowodować śmierć, olbrzymie straty materialne lub skażenie środowiska naturalnego.

Najwyższa Izba Kontroli oszacowała w opublikowanej we wtorek informacji, że udział towarów niebezpiecznych w ogólnej masie przewożonych ładunków transportem lądowym wynosi w Polsce ok. 10 proc.

(PAP)


Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA