REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wdrażać rozwiązania innowacyjne w logistyce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Kąkolewski
Jak ułatwić pracę kierowcom
Jak ułatwić pracę kierowcom
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Sukces nowych projektów w logistyce opiera się na kliku czynnikach: innowacyjnej linii biznesowej, prostym modelu biznesowym, zamierzeniu osiągnięciu break even po 3-6 miesiącach i odnotowaniu pierwszych stabilnych przychodów w ciągu 30 dni. Dzięki temu modelowi można osiągnąć nawet 100 proc. wzrost sprzedaży.

Działanie w tradycyjnym modelu biznesowym w branży TSL i na dużą skalę w dłuższej perspektywie skazane jest dzisiaj na porażkę. Innowacyjność powinna więc dotyczyć każdej z linii biznesowych prowadzonych przez firmę logistyczną. Sukces projektów opiera się na kliku czynnikach: innowacyjnej linii biznesowej, prostym modelu biznesowym, zamierzeniu osiągnięciu break even po 3-6 miesiącach i odnotowaniu pierwszych stabilnych przychodów w ciągu 30 dni. Dzięki temu modelowi można osiągnąć 100 proc. wzrost sprzedaży.

REKLAMA

A o to kilka innowacyjnych rozwiązań, które przyczyniają się do wykonania założonych projektów.

Dzięki np. wdrożeniu systemu Hussar Total Control Transport klient otrzymuje pełne dostosowanie linii transportowych do jego potrzeb bez strat marży stronie spedytora.

A to dzięki pełnemu rozpoznaniu 9 składników kosztowych frachtu na terenie Europy Zachodniej w każdym jej obszarze.

Klient może też uzyskać pełną informację na temat ruchu pojazdów/ ładunków w ciągu 3 minut oraz pełne raporty z podaniem:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • ETA estimated time of arrival - oczekiwany czas dostawy, 
  • ATA - actual time of arrival,
  • czasu jazdy, pracy i przerw da każdego kierowcy w układzie dziennym, tygodniowym, dwutygodniowym i miesięcznym na przód,
  • dokładnego miejsca obecnej lokalizacji ładunku/ pojazdu ze zdjęciem satelitarnym/ rzeczywistym,
  • dokładnej ścieżki transportowej- trasa punkt po punkcie 
  • natychmiastowej sygnalizacji pojawiających się problemów i propozycje rozwiązania.

Logistyka: Zdalna nawigacja a koszty

REKLAMA

Nawigując pojazdy z biura - trasa przejazdu ustalana jest na komputerach dyspozytorów w biurze. Po naciśnięciem guzika komputera telematycznego zamontowanego na pokładzie auta - kierowca ma w ciągu 2 minut informację o przebiegu trasy, a trasa ustalana jest w nie więcej niż 7 minut. 

Tak więc auto rusza do 10 minut od otrzymania zlecenia transportowego od Klienta - standardowo trwać to może do 45 minut na każde zlecenie zanim firma transportowa prześle kierowcy zlecenie, kierowca wypije kawę, przeciągnie sie, rozłoży mapę popatrzy trzy razy się pomyli, etc. 

Ułatwienie pracy kierowcom

Dzięki tym rozwiązaniom eliminujemy nieefektywność procesu transportowego oraz ułatwiamy pracę kierowcom. Elektroniczne pozyskiwanie i przekazywanie dokumentów z ciężarówki w ciągu 2 minut to kolejne udogodnienie. Każdą ciężarówkę można wyposażyć w specjalistyczny skaner, którym kierowca przekazuje dokument z miejsca rozładunku. Klient może mieć dokumenty w ciągu 5 minut na skrzynce poczty elektronicznej. Poprawia to również cash flow firmy transportowej.

Dzięki tym rozwiązaniom każde auto ma zaplanowany grafik pracy z wyprzedzeniem na 3 kursy do przodu.

Jak zarabiać w transporcie?

REKLAMA

Podwykonawcę, który przekazuje pojazdy do stałej pracy, należy traktować jak Klienta. Dając mu pracę oraz sprzedając usługę prowadzenia jego floty w sposób bardziej ekonomiczny niż on sam dotąd to robił jest bardzo istotne. Dzięki wdrożeniu Podwykonawcy do systemu zarządzania transportem i systemu planowania tras przejazdu, można zwiększyć marżę nawet o 8 proc. Skąd oszczędności? Na przykład na opłatach za przejazdy po drogach - system zarządzania transportem określa ekonomiczne trasy przelotu na wszystkie kraje.

Kolejne, to oszczędności na opłatach promowych. Dzięki porozumieniom zakupowym z przewoźnikami promowymi można wynegocjować atrakcyjne ceny transferów promowych, z których też korzysta podwykonawca.

To tylko kilka przykładów, które pokazują jak innowacyjność wpływa na koszty prowadzenia działalności transportowej i logistycznej. A jest jeszcze szereg rozwiązań, które wpływają na obniżenie kosztów, chociażby z tytułu zakupu paliwa, serwisów, ubezpieczeń, etc. 

Dlatego chcąc prowadzić ekonomiczny biznes w logistyce, trzeba pamiętać, że innowacyjność się opłaca.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA