Jak wdrażać rozwiązania innowacyjne w logistyce
REKLAMA
REKLAMA
Działanie w tradycyjnym modelu biznesowym w branży TSL i na dużą skalę w dłuższej perspektywie skazane jest dzisiaj na porażkę. Innowacyjność powinna więc dotyczyć każdej z linii biznesowych prowadzonych przez firmę logistyczną. Sukces projektów opiera się na kliku czynnikach: innowacyjnej linii biznesowej, prostym modelu biznesowym, zamierzeniu osiągnięciu break even po 3-6 miesiącach i odnotowaniu pierwszych stabilnych przychodów w ciągu 30 dni. Dzięki temu modelowi można osiągnąć 100 proc. wzrost sprzedaży.
REKLAMA
A o to kilka innowacyjnych rozwiązań, które przyczyniają się do wykonania założonych projektów.
Dzięki np. wdrożeniu systemu Hussar Total Control Transport klient otrzymuje pełne dostosowanie linii transportowych do jego potrzeb bez strat marży stronie spedytora.
A to dzięki pełnemu rozpoznaniu 9 składników kosztowych frachtu na terenie Europy Zachodniej w każdym jej obszarze.
Klient może też uzyskać pełną informację na temat ruchu pojazdów/ ładunków w ciągu 3 minut oraz pełne raporty z podaniem:
- ETA estimated time of arrival - oczekiwany czas dostawy,
- ATA - actual time of arrival,
- czasu jazdy, pracy i przerw da każdego kierowcy w układzie dziennym, tygodniowym, dwutygodniowym i miesięcznym na przód,
- dokładnego miejsca obecnej lokalizacji ładunku/ pojazdu ze zdjęciem satelitarnym/ rzeczywistym,
- dokładnej ścieżki transportowej- trasa punkt po punkcie
- natychmiastowej sygnalizacji pojawiających się problemów i propozycje rozwiązania.
Logistyka: Zdalna nawigacja a koszty
REKLAMA
Nawigując pojazdy z biura - trasa przejazdu ustalana jest na komputerach dyspozytorów w biurze. Po naciśnięciem guzika komputera telematycznego zamontowanego na pokładzie auta - kierowca ma w ciągu 2 minut informację o przebiegu trasy, a trasa ustalana jest w nie więcej niż 7 minut.
Tak więc auto rusza do 10 minut od otrzymania zlecenia transportowego od Klienta - standardowo trwać to może do 45 minut na każde zlecenie zanim firma transportowa prześle kierowcy zlecenie, kierowca wypije kawę, przeciągnie sie, rozłoży mapę popatrzy trzy razy się pomyli, etc.
Ułatwienie pracy kierowcom
Dzięki tym rozwiązaniom eliminujemy nieefektywność procesu transportowego oraz ułatwiamy pracę kierowcom. Elektroniczne pozyskiwanie i przekazywanie dokumentów z ciężarówki w ciągu 2 minut to kolejne udogodnienie. Każdą ciężarówkę można wyposażyć w specjalistyczny skaner, którym kierowca przekazuje dokument z miejsca rozładunku. Klient może mieć dokumenty w ciągu 5 minut na skrzynce poczty elektronicznej. Poprawia to również cash flow firmy transportowej.
Dzięki tym rozwiązaniom każde auto ma zaplanowany grafik pracy z wyprzedzeniem na 3 kursy do przodu.
Jak zarabiać w transporcie?
REKLAMA
Podwykonawcę, który przekazuje pojazdy do stałej pracy, należy traktować jak Klienta. Dając mu pracę oraz sprzedając usługę prowadzenia jego floty w sposób bardziej ekonomiczny niż on sam dotąd to robił jest bardzo istotne. Dzięki wdrożeniu Podwykonawcy do systemu zarządzania transportem i systemu planowania tras przejazdu, można zwiększyć marżę nawet o 8 proc. Skąd oszczędności? Na przykład na opłatach za przejazdy po drogach - system zarządzania transportem określa ekonomiczne trasy przelotu na wszystkie kraje.
Kolejne, to oszczędności na opłatach promowych. Dzięki porozumieniom zakupowym z przewoźnikami promowymi można wynegocjować atrakcyjne ceny transferów promowych, z których też korzysta podwykonawca.
To tylko kilka przykładów, które pokazują jak innowacyjność wpływa na koszty prowadzenia działalności transportowej i logistycznej. A jest jeszcze szereg rozwiązań, które wpływają na obniżenie kosztów, chociażby z tytułu zakupu paliwa, serwisów, ubezpieczeń, etc.
Dlatego chcąc prowadzić ekonomiczny biznes w logistyce, trzeba pamiętać, że innowacyjność się opłaca.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.