REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaprojektować oświetlenie zewnętrzne magazynu?

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?
Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?

REKLAMA

REKLAMA

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych? Co jest najistotniejsze?

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?

REKLAMA

Projektując oświetlenie zewnętrzne hal magazynowych i obiektów przemysłowych, należy wziąć pod uwagę zarówno wymagania normatywne względem miejsc pracy zlokalizowanych poza budynkami, jak i kwestie odporności rozwiązań na zróżnicowane warunki atmosferyczne.

REKLAMA

Zagadnienia parametrów profesjonalnego oświetlenia zewnętrznego reguluje norma PN-EN 12464-2:2014-05: „Światło i oświetlenie - Oświetlenie miejsc pracy - Część 2: Miejsca pracy na zewnątrz”. - Wymagane parametry oświetlenia uzależnione są od charakteru zadań wykonywanych w danej strefie. Przykładowo, w punktach załadunku i rozładunku oraz na placach manewrowych wymaga się natężenia światła na poziomie 50 lx i współczynnika odzwierciedlenia barw przekraczającego 20 – mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia w TRILUX Polska. - W strefach ruchu wystarczające są niższe natężenia: 10 lx tam, gdzie maksymalna prędkość wynosi 10km/h oraz 20 lx w przypadku ograniczenia do 40 km/h - dodaje.

Zobacz też: Jak dobrać oświetlenie w magazynie, by ograniczyć koszty?

Zaznaczyć trzeba, że istnieje szereg sytuacji, w których uzasadnione jest zwiększenie eksploatacyjnego natężenie oświetlenia. Warto zadbać o to, gdy:

  • zadanie wzrokowe wykonywane są w ruchu,
  • naprawa błędów jest kosztowna,
  • duże znaczenie ma dokładność lub wysoka wydajność pracy,
  • zdolność wzrokowa pracownika jest poniżej normy,
  • szczegóły zadania mają niezwykle małe wymiary lub mały kontrast,
  • zadanie wykonywane jest w niezwykle długim czasie.

Zmniejszenie wymogów może mieć natomiast miejsce w sytuacji, gdy pracuje się z obiektami o dużych rozmiarach i intensywnym kontraście lub gdy zadania wykonuje się okazjonalnie albo w bardzo krótkim czasie.

Zobacz też: Efektywne zarządzanie energią w magazynie

Parametry decydujące o trwałości oświetlenia zewnętrznego

Dla bezawaryjnego funkcjonowania źródeł światła w długiej perspektywie, kluczowy jest dobór odpowiednich opraw. Ze względu na specyficzne warunki funkcjonowania, ma to szczególne znaczenie w przypadku rozwiązań do zastosowań zewnętrznych - narażonych na wahania temperatury oraz na kontakt z deszczem, śniegiem oraz zanieczyszczeniami. – Oprawy wykorzystywane w zastosowaniach zewnętrznych muszą charakteryzować się odpornością na negatywny wpływ warunków atmosferycznych. Zastosowanie znajdują tu modele o klasie szczelności na poziomie co najmniej IP X5. Zapewniają one ochronę przed kroplami padającymi pod dowolnym kątem, ze wszystkich stron.– mówi Maciej Gronert z TRILUX Polska. - Innym istotnym czynnikiem jest rodzaj podłączeń. Do zastosowań na zewnątrz budynku przeznaczone są te oznaczone symbolem YKY. – wyjaśnia ekspert.

Zobacz też: Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Gwarantem tego, że rzeczywisty strumień świetlny, natężenie światła, trwałość, pobory mocy i inne parametry będą zgodne z deklarowanymi wartościami jest sięgnięcie po rozwiązania renomowanych producentów. Oszczędności wynikające z zastosowania tańszych zamienników są pozorne. Często okazuje się, że długofalowo - ze względu na zawyżone osiągi i awaryjność produktu – decyzja o kupnie rozwiązania „bez marki” wcale nie była opłacalna.

Źródło: TRILUX Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA