REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaprojektować oświetlenie zewnętrzne magazynu?

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?
Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?

REKLAMA

REKLAMA

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych? Co jest najistotniejsze?

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?

Projektując oświetlenie zewnętrzne hal magazynowych i obiektów przemysłowych, należy wziąć pod uwagę zarówno wymagania normatywne względem miejsc pracy zlokalizowanych poza budynkami, jak i kwestie odporności rozwiązań na zróżnicowane warunki atmosferyczne.

REKLAMA

REKLAMA

Zagadnienia parametrów profesjonalnego oświetlenia zewnętrznego reguluje norma PN-EN 12464-2:2014-05: „Światło i oświetlenie - Oświetlenie miejsc pracy - Część 2: Miejsca pracy na zewnątrz”. - Wymagane parametry oświetlenia uzależnione są od charakteru zadań wykonywanych w danej strefie. Przykładowo, w punktach załadunku i rozładunku oraz na placach manewrowych wymaga się natężenia światła na poziomie 50 lx i współczynnika odzwierciedlenia barw przekraczającego 20 – mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia w TRILUX Polska. - W strefach ruchu wystarczające są niższe natężenia: 10 lx tam, gdzie maksymalna prędkość wynosi 10km/h oraz 20 lx w przypadku ograniczenia do 40 km/h - dodaje.

Zobacz też: Jak dobrać oświetlenie w magazynie, by ograniczyć koszty?

Zaznaczyć trzeba, że istnieje szereg sytuacji, w których uzasadnione jest zwiększenie eksploatacyjnego natężenie oświetlenia. Warto zadbać o to, gdy:

REKLAMA

  • zadanie wzrokowe wykonywane są w ruchu,
  • naprawa błędów jest kosztowna,
  • duże znaczenie ma dokładność lub wysoka wydajność pracy,
  • zdolność wzrokowa pracownika jest poniżej normy,
  • szczegóły zadania mają niezwykle małe wymiary lub mały kontrast,
  • zadanie wykonywane jest w niezwykle długim czasie.

Zmniejszenie wymogów może mieć natomiast miejsce w sytuacji, gdy pracuje się z obiektami o dużych rozmiarach i intensywnym kontraście lub gdy zadania wykonuje się okazjonalnie albo w bardzo krótkim czasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Efektywne zarządzanie energią w magazynie

Parametry decydujące o trwałości oświetlenia zewnętrznego

Dla bezawaryjnego funkcjonowania źródeł światła w długiej perspektywie, kluczowy jest dobór odpowiednich opraw. Ze względu na specyficzne warunki funkcjonowania, ma to szczególne znaczenie w przypadku rozwiązań do zastosowań zewnętrznych - narażonych na wahania temperatury oraz na kontakt z deszczem, śniegiem oraz zanieczyszczeniami. – Oprawy wykorzystywane w zastosowaniach zewnętrznych muszą charakteryzować się odpornością na negatywny wpływ warunków atmosferycznych. Zastosowanie znajdują tu modele o klasie szczelności na poziomie co najmniej IP X5. Zapewniają one ochronę przed kroplami padającymi pod dowolnym kątem, ze wszystkich stron.– mówi Maciej Gronert z TRILUX Polska. - Innym istotnym czynnikiem jest rodzaj podłączeń. Do zastosowań na zewnątrz budynku przeznaczone są te oznaczone symbolem YKY. – wyjaśnia ekspert.

Zobacz też: Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Gwarantem tego, że rzeczywisty strumień świetlny, natężenie światła, trwałość, pobory mocy i inne parametry będą zgodne z deklarowanymi wartościami jest sięgnięcie po rozwiązania renomowanych producentów. Oszczędności wynikające z zastosowania tańszych zamienników są pozorne. Często okazuje się, że długofalowo - ze względu na zawyżone osiągi i awaryjność produktu – decyzja o kupnie rozwiązania „bez marki” wcale nie była opłacalna.

Źródło: TRILUX Polska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA