REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaprojektować oświetlenie zewnętrzne magazynu?

Subskrybuj nas na Youtube
Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?
Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?

REKLAMA

REKLAMA

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych? Co jest najistotniejsze?

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?

REKLAMA

Projektując oświetlenie zewnętrzne hal magazynowych i obiektów przemysłowych, należy wziąć pod uwagę zarówno wymagania normatywne względem miejsc pracy zlokalizowanych poza budynkami, jak i kwestie odporności rozwiązań na zróżnicowane warunki atmosferyczne.

REKLAMA

Zagadnienia parametrów profesjonalnego oświetlenia zewnętrznego reguluje norma PN-EN 12464-2:2014-05: „Światło i oświetlenie - Oświetlenie miejsc pracy - Część 2: Miejsca pracy na zewnątrz”. - Wymagane parametry oświetlenia uzależnione są od charakteru zadań wykonywanych w danej strefie. Przykładowo, w punktach załadunku i rozładunku oraz na placach manewrowych wymaga się natężenia światła na poziomie 50 lx i współczynnika odzwierciedlenia barw przekraczającego 20 – mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia w TRILUX Polska. - W strefach ruchu wystarczające są niższe natężenia: 10 lx tam, gdzie maksymalna prędkość wynosi 10km/h oraz 20 lx w przypadku ograniczenia do 40 km/h - dodaje.

Zobacz też: Jak dobrać oświetlenie w magazynie, by ograniczyć koszty?

Zaznaczyć trzeba, że istnieje szereg sytuacji, w których uzasadnione jest zwiększenie eksploatacyjnego natężenie oświetlenia. Warto zadbać o to, gdy:

  • zadanie wzrokowe wykonywane są w ruchu,
  • naprawa błędów jest kosztowna,
  • duże znaczenie ma dokładność lub wysoka wydajność pracy,
  • zdolność wzrokowa pracownika jest poniżej normy,
  • szczegóły zadania mają niezwykle małe wymiary lub mały kontrast,
  • zadanie wykonywane jest w niezwykle długim czasie.

Zmniejszenie wymogów może mieć natomiast miejsce w sytuacji, gdy pracuje się z obiektami o dużych rozmiarach i intensywnym kontraście lub gdy zadania wykonuje się okazjonalnie albo w bardzo krótkim czasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Efektywne zarządzanie energią w magazynie

Parametry decydujące o trwałości oświetlenia zewnętrznego

Dla bezawaryjnego funkcjonowania źródeł światła w długiej perspektywie, kluczowy jest dobór odpowiednich opraw. Ze względu na specyficzne warunki funkcjonowania, ma to szczególne znaczenie w przypadku rozwiązań do zastosowań zewnętrznych - narażonych na wahania temperatury oraz na kontakt z deszczem, śniegiem oraz zanieczyszczeniami. – Oprawy wykorzystywane w zastosowaniach zewnętrznych muszą charakteryzować się odpornością na negatywny wpływ warunków atmosferycznych. Zastosowanie znajdują tu modele o klasie szczelności na poziomie co najmniej IP X5. Zapewniają one ochronę przed kroplami padającymi pod dowolnym kątem, ze wszystkich stron.– mówi Maciej Gronert z TRILUX Polska. - Innym istotnym czynnikiem jest rodzaj podłączeń. Do zastosowań na zewnątrz budynku przeznaczone są te oznaczone symbolem YKY. – wyjaśnia ekspert.

Zobacz też: Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Gwarantem tego, że rzeczywisty strumień świetlny, natężenie światła, trwałość, pobory mocy i inne parametry będą zgodne z deklarowanymi wartościami jest sięgnięcie po rozwiązania renomowanych producentów. Oszczędności wynikające z zastosowania tańszych zamienników są pozorne. Często okazuje się, że długofalowo - ze względu na zawyżone osiągi i awaryjność produktu – decyzja o kupnie rozwiązania „bez marki” wcale nie była opłacalna.

Źródło: TRILUX Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA