REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaprojektować oświetlenie zewnętrzne magazynu?

Subskrybuj nas na Youtube
Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?
Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?

REKLAMA

REKLAMA

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych? Co jest najistotniejsze?

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania zewnętrznego oświetlenia hal magazynowych?

REKLAMA

Projektując oświetlenie zewnętrzne hal magazynowych i obiektów przemysłowych, należy wziąć pod uwagę zarówno wymagania normatywne względem miejsc pracy zlokalizowanych poza budynkami, jak i kwestie odporności rozwiązań na zróżnicowane warunki atmosferyczne.

REKLAMA

Zagadnienia parametrów profesjonalnego oświetlenia zewnętrznego reguluje norma PN-EN 12464-2:2014-05: „Światło i oświetlenie - Oświetlenie miejsc pracy - Część 2: Miejsca pracy na zewnątrz”. - Wymagane parametry oświetlenia uzależnione są od charakteru zadań wykonywanych w danej strefie. Przykładowo, w punktach załadunku i rozładunku oraz na placach manewrowych wymaga się natężenia światła na poziomie 50 lx i współczynnika odzwierciedlenia barw przekraczającego 20 – mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia w TRILUX Polska. - W strefach ruchu wystarczające są niższe natężenia: 10 lx tam, gdzie maksymalna prędkość wynosi 10km/h oraz 20 lx w przypadku ograniczenia do 40 km/h - dodaje.

Zobacz też: Jak dobrać oświetlenie w magazynie, by ograniczyć koszty?

Zaznaczyć trzeba, że istnieje szereg sytuacji, w których uzasadnione jest zwiększenie eksploatacyjnego natężenie oświetlenia. Warto zadbać o to, gdy:

  • zadanie wzrokowe wykonywane są w ruchu,
  • naprawa błędów jest kosztowna,
  • duże znaczenie ma dokładność lub wysoka wydajność pracy,
  • zdolność wzrokowa pracownika jest poniżej normy,
  • szczegóły zadania mają niezwykle małe wymiary lub mały kontrast,
  • zadanie wykonywane jest w niezwykle długim czasie.

Zmniejszenie wymogów może mieć natomiast miejsce w sytuacji, gdy pracuje się z obiektami o dużych rozmiarach i intensywnym kontraście lub gdy zadania wykonuje się okazjonalnie albo w bardzo krótkim czasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Efektywne zarządzanie energią w magazynie

Parametry decydujące o trwałości oświetlenia zewnętrznego

Dla bezawaryjnego funkcjonowania źródeł światła w długiej perspektywie, kluczowy jest dobór odpowiednich opraw. Ze względu na specyficzne warunki funkcjonowania, ma to szczególne znaczenie w przypadku rozwiązań do zastosowań zewnętrznych - narażonych na wahania temperatury oraz na kontakt z deszczem, śniegiem oraz zanieczyszczeniami. – Oprawy wykorzystywane w zastosowaniach zewnętrznych muszą charakteryzować się odpornością na negatywny wpływ warunków atmosferycznych. Zastosowanie znajdują tu modele o klasie szczelności na poziomie co najmniej IP X5. Zapewniają one ochronę przed kroplami padającymi pod dowolnym kątem, ze wszystkich stron.– mówi Maciej Gronert z TRILUX Polska. - Innym istotnym czynnikiem jest rodzaj podłączeń. Do zastosowań na zewnątrz budynku przeznaczone są te oznaczone symbolem YKY. – wyjaśnia ekspert.

Zobacz też: Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Gwarantem tego, że rzeczywisty strumień świetlny, natężenie światła, trwałość, pobory mocy i inne parametry będą zgodne z deklarowanymi wartościami jest sięgnięcie po rozwiązania renomowanych producentów. Oszczędności wynikające z zastosowania tańszych zamienników są pozorne. Często okazuje się, że długofalowo - ze względu na zawyżone osiągi i awaryjność produktu – decyzja o kupnie rozwiązania „bez marki” wcale nie była opłacalna.

Źródło: TRILUX Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA