REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konstrukcje tymczasowe lekiem na finansowanie powierzchni magazynowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorrie Eilers
Magazyn tymczasowy Valeo Vision
Magazyn tymczasowy Valeo Vision

REKLAMA

REKLAMA

Obiekty tymczasowe pozwalają na realizację projektów zgodnie z zapotrzebowaniem danej działalności – zarówno pod względem wielkości, jak i umiejscowienia obiektu. Neptunus opracował dogodne rozwiązania – konstrukcje tymczasowe, które można wznieść w sytuacji gdy firma nie może pozwolić sobie na budowę stałego obiektu.

Sytuacja gospodarcza w Europie i na świecie sprawia, że niektóre branże mogą mieć w niedalekiej przyszłości problemy z rozwojem. Uzyskanie funduszy pozwalających na rozwijanie działalności staje się coraz trudniejsze – banki dokładnie prześwietlają zdolności kredytowe firm oraz analizują ich szanse na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Ponadto, stawiają bardzo wysokie kryteria, którym nie wszystkie firmy są w stanie sprostać. Również deweloperzy szczegółowo sprawdzają finansową sytuację swoich kontrahentów i w przypadku najmniejszych wątpliwości nie decydują się na realizację inwestycji. Konkurencja jest silna, wciąż pojawiają się nowi gracze na rynku, a firmom coraz trudniej jest utrzymać swoją pozycję.

Według raportu z pierwszej połowy 2012 roku przedstawionego przez firmę Jones Lang LaSalle, polski rynek powierzchni magazynowych stoi w obliczu poważnej luki podażowej, która powstała mimo spadku popytu. Banki stawiają restrykcyjne wymagania dotyczące umów między deweloperami a ich kontrahentami – mają one w maksymalny sposób zabezpieczać instytucję finansującą, czyli bank. To jednak wymaga podpisywania wieloletnich umów najmu, co zdecydowanie nie jest na rękę przedsiębiorcom – w dzisiejszych czasach ważna jest elastyczność w działaniu i możliwość szybkiego reagowania na zmiany. Dlatego właśnie firmy muszą szukać rozwiązań, które zapewnią im sukces w biznesie.

REKLAMA

Obiekty tymczasowe pozwalają na realizację projektów zgodnie z zapotrzebowaniem danej działalności – zarówno pod względem wielkości, jak i umiejscowienia obiektu. Branża magazynowa odgrywa istotną rolę dla wielu innych gałęzi biznesu – każdy produkt, który do nas dociera musi być odpowiednio przechowywany.

Warto zauważyć, że według analiz, sektor logistyki stanowi 45 proc. rynku powierzchni magazynowych. Pozostałe dość silne branże, w których notowany jest popyt na powierzchnie magazynowe to produkcja lekka, handel oraz motoryzacja. Właśnie dla branży magazynowej Neptunus opracował dogodne rozwiązania – konstrukcje tymczasowe, które można wznieść w sytuacji gdy firma nie może pozwolić sobie na budowę stałego obiektu. Są one odpowiedzią zarówno na problem z pozyskaniem funduszy na budowę stałej konstrukcji, niepewny rynek, jak i niespodziewane zdarzenia losowe. Ponadto, wiele firm postanawia rozbudować swoją infrastrukturę logistyczną gdy otrzymuje dodatkowe zamówienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcąc być na bieżąco i utrzymać się na rynku, przedsiębiorca musi być elastyczny – powinien dostosować się do trendów panujących w branży i do wymogów aktualnej sytuacji ekonomicznej. Nie tylko małe firmy mają problemy z finansowaniem swoich inwestycji. Także duże przedsiębiorstwa borykają się z trudnościami w procesie zdobywania funduszy na budowę lub rozbudowę swoich powierzchni magazynowych. Alternatywą są tutaj rozwiązania tymczasowe firmy Neptunus, które zapewniają szereg korzyści.

Oferta tymczasowych budowli magazynowych charakteryzuje się przede wszystkim wysoką elastycznością projektów, dzięki czemu można je maksymalnie dostosować do potrzeb oraz zasobów ekonomicznych firmy. Koszty budowy stałych magazynów są bardzo wysokie, więc w sytuacji gdy firma ma trudności z uzyskaniem środków finansowych na budowę stałych obiektów z powodzeniem może postawić na konstrukcję tymczasową, którą można wynająć, wydzierżawić lub zakupić.

W każdym z tych przypadków będzie ona dużo bardziej opłacalna, a dzięki temu łatwiejsza do zrealizowania i sfinansowania. Obiekty tymczasowe spełniają normy budowlane i w niczym nie ustępują budynkom stałym.

Tymczasowe konstrukcje, które powstają w całej Europie, dają firmom możliwość rozwoju, nawet w trudnych sytuacjach finansowych. Często są to przedsiębiorstwa, które ze względu na niepewną sytuację rynkową wolą nie inwestować dużych funduszy w budowle stałe. Kolejną grupą są właściciele którzy wiedzą, że ich biznes w danym miejscu będzie działał tylko przez określony okres czasu, po którym będą mogli przenieść się w inne miejsce, albo zmienić branżę.

Mając na uwadze kwestie finansowe musimy uwzględnić nie tylko problem realizacji projektu budowy magazynu, ale także jego utrzymania. Nasze rozwiązania magazynowe – Flexolution i Evolution mają klasę energetyczną A. Dzięki temu zużycie energii jest niższe i tym samym koszty utrzymania spadają. Dodatkowo, rozwiązania tymczasowe charakteryzują się przejrzystością cenową – zleceniodawca od samego początku wie z jakimi kosztami inwestycji powinien się liczyć.

Kiedy dana firma widzi potencjał rozwoju, ale jednocześnie nie dysponuje odpowiednimi środkami na realizację inwestycji, warto postawić na elastyczne rozwiązania. Skorzystała z nich na przykład firma Valeo Vision produkująca reflektory samochodowe. W wyniku szybkiego rozwoju i tymczasowego braku możliwości wybudowania stałego magazynu, firma zdecydowała się na skorzystanie z tymczasowego obiektu.

Magazyn Evolution, poza tym, że mógł powstać w bardzo krótkim czasie, a tym samym szybko przynosić zyski, spełnił najwyższe wymagania stawiane przez firmę. Dzięki skorzystaniu z nieszablonowego rozwiązania, firma mogła bez przeszkód rozwijać swoją działalność.

Dorrie Eilers, dyrektor firmy Neptunus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA