REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konstrukcje tymczasowe lekiem na finansowanie powierzchni magazynowych?

Dorrie Eilers
Magazyn tymczasowy Valeo Vision
Magazyn tymczasowy Valeo Vision

REKLAMA

REKLAMA

Obiekty tymczasowe pozwalają na realizację projektów zgodnie z zapotrzebowaniem danej działalności – zarówno pod względem wielkości, jak i umiejscowienia obiektu. Neptunus opracował dogodne rozwiązania – konstrukcje tymczasowe, które można wznieść w sytuacji gdy firma nie może pozwolić sobie na budowę stałego obiektu.

Sytuacja gospodarcza w Europie i na świecie sprawia, że niektóre branże mogą mieć w niedalekiej przyszłości problemy z rozwojem. Uzyskanie funduszy pozwalających na rozwijanie działalności staje się coraz trudniejsze – banki dokładnie prześwietlają zdolności kredytowe firm oraz analizują ich szanse na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Ponadto, stawiają bardzo wysokie kryteria, którym nie wszystkie firmy są w stanie sprostać. Również deweloperzy szczegółowo sprawdzają finansową sytuację swoich kontrahentów i w przypadku najmniejszych wątpliwości nie decydują się na realizację inwestycji. Konkurencja jest silna, wciąż pojawiają się nowi gracze na rynku, a firmom coraz trudniej jest utrzymać swoją pozycję.

Według raportu z pierwszej połowy 2012 roku przedstawionego przez firmę Jones Lang LaSalle, polski rynek powierzchni magazynowych stoi w obliczu poważnej luki podażowej, która powstała mimo spadku popytu. Banki stawiają restrykcyjne wymagania dotyczące umów między deweloperami a ich kontrahentami – mają one w maksymalny sposób zabezpieczać instytucję finansującą, czyli bank. To jednak wymaga podpisywania wieloletnich umów najmu, co zdecydowanie nie jest na rękę przedsiębiorcom – w dzisiejszych czasach ważna jest elastyczność w działaniu i możliwość szybkiego reagowania na zmiany. Dlatego właśnie firmy muszą szukać rozwiązań, które zapewnią im sukces w biznesie.

Obiekty tymczasowe pozwalają na realizację projektów zgodnie z zapotrzebowaniem danej działalności – zarówno pod względem wielkości, jak i umiejscowienia obiektu. Branża magazynowa odgrywa istotną rolę dla wielu innych gałęzi biznesu – każdy produkt, który do nas dociera musi być odpowiednio przechowywany.

REKLAMA

Warto zauważyć, że według analiz, sektor logistyki stanowi 45 proc. rynku powierzchni magazynowych. Pozostałe dość silne branże, w których notowany jest popyt na powierzchnie magazynowe to produkcja lekka, handel oraz motoryzacja. Właśnie dla branży magazynowej Neptunus opracował dogodne rozwiązania – konstrukcje tymczasowe, które można wznieść w sytuacji gdy firma nie może pozwolić sobie na budowę stałego obiektu. Są one odpowiedzią zarówno na problem z pozyskaniem funduszy na budowę stałej konstrukcji, niepewny rynek, jak i niespodziewane zdarzenia losowe. Ponadto, wiele firm postanawia rozbudować swoją infrastrukturę logistyczną gdy otrzymuje dodatkowe zamówienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcąc być na bieżąco i utrzymać się na rynku, przedsiębiorca musi być elastyczny – powinien dostosować się do trendów panujących w branży i do wymogów aktualnej sytuacji ekonomicznej. Nie tylko małe firmy mają problemy z finansowaniem swoich inwestycji. Także duże przedsiębiorstwa borykają się z trudnościami w procesie zdobywania funduszy na budowę lub rozbudowę swoich powierzchni magazynowych. Alternatywą są tutaj rozwiązania tymczasowe firmy Neptunus, które zapewniają szereg korzyści.

Oferta tymczasowych budowli magazynowych charakteryzuje się przede wszystkim wysoką elastycznością projektów, dzięki czemu można je maksymalnie dostosować do potrzeb oraz zasobów ekonomicznych firmy. Koszty budowy stałych magazynów są bardzo wysokie, więc w sytuacji gdy firma ma trudności z uzyskaniem środków finansowych na budowę stałych obiektów z powodzeniem może postawić na konstrukcję tymczasową, którą można wynająć, wydzierżawić lub zakupić.

W każdym z tych przypadków będzie ona dużo bardziej opłacalna, a dzięki temu łatwiejsza do zrealizowania i sfinansowania. Obiekty tymczasowe spełniają normy budowlane i w niczym nie ustępują budynkom stałym.

Tymczasowe konstrukcje, które powstają w całej Europie, dają firmom możliwość rozwoju, nawet w trudnych sytuacjach finansowych. Często są to przedsiębiorstwa, które ze względu na niepewną sytuację rynkową wolą nie inwestować dużych funduszy w budowle stałe. Kolejną grupą są właściciele którzy wiedzą, że ich biznes w danym miejscu będzie działał tylko przez określony okres czasu, po którym będą mogli przenieść się w inne miejsce, albo zmienić branżę.

Mając na uwadze kwestie finansowe musimy uwzględnić nie tylko problem realizacji projektu budowy magazynu, ale także jego utrzymania. Nasze rozwiązania magazynowe – Flexolution i Evolution mają klasę energetyczną A. Dzięki temu zużycie energii jest niższe i tym samym koszty utrzymania spadają. Dodatkowo, rozwiązania tymczasowe charakteryzują się przejrzystością cenową – zleceniodawca od samego początku wie z jakimi kosztami inwestycji powinien się liczyć.

Kiedy dana firma widzi potencjał rozwoju, ale jednocześnie nie dysponuje odpowiednimi środkami na realizację inwestycji, warto postawić na elastyczne rozwiązania. Skorzystała z nich na przykład firma Valeo Vision produkująca reflektory samochodowe. W wyniku szybkiego rozwoju i tymczasowego braku możliwości wybudowania stałego magazynu, firma zdecydowała się na skorzystanie z tymczasowego obiektu.

Magazyn Evolution, poza tym, że mógł powstać w bardzo krótkim czasie, a tym samym szybko przynosić zyski, spełnił najwyższe wymagania stawiane przez firmę. Dzięki skorzystaniu z nieszablonowego rozwiązania, firma mogła bez przeszkód rozwijać swoją działalność.

Dorrie Eilers, dyrektor firmy Neptunus
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA