REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konstrukcje tymczasowe lekiem na finansowanie powierzchni magazynowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorrie Eilers
Magazyn tymczasowy Valeo Vision
Magazyn tymczasowy Valeo Vision

REKLAMA

REKLAMA

Obiekty tymczasowe pozwalają na realizację projektów zgodnie z zapotrzebowaniem danej działalności – zarówno pod względem wielkości, jak i umiejscowienia obiektu. Neptunus opracował dogodne rozwiązania – konstrukcje tymczasowe, które można wznieść w sytuacji gdy firma nie może pozwolić sobie na budowę stałego obiektu.

Sytuacja gospodarcza w Europie i na świecie sprawia, że niektóre branże mogą mieć w niedalekiej przyszłości problemy z rozwojem. Uzyskanie funduszy pozwalających na rozwijanie działalności staje się coraz trudniejsze – banki dokładnie prześwietlają zdolności kredytowe firm oraz analizują ich szanse na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Ponadto, stawiają bardzo wysokie kryteria, którym nie wszystkie firmy są w stanie sprostać. Również deweloperzy szczegółowo sprawdzają finansową sytuację swoich kontrahentów i w przypadku najmniejszych wątpliwości nie decydują się na realizację inwestycji. Konkurencja jest silna, wciąż pojawiają się nowi gracze na rynku, a firmom coraz trudniej jest utrzymać swoją pozycję.

Według raportu z pierwszej połowy 2012 roku przedstawionego przez firmę Jones Lang LaSalle, polski rynek powierzchni magazynowych stoi w obliczu poważnej luki podażowej, która powstała mimo spadku popytu. Banki stawiają restrykcyjne wymagania dotyczące umów między deweloperami a ich kontrahentami – mają one w maksymalny sposób zabezpieczać instytucję finansującą, czyli bank. To jednak wymaga podpisywania wieloletnich umów najmu, co zdecydowanie nie jest na rękę przedsiębiorcom – w dzisiejszych czasach ważna jest elastyczność w działaniu i możliwość szybkiego reagowania na zmiany. Dlatego właśnie firmy muszą szukać rozwiązań, które zapewnią im sukces w biznesie.

REKLAMA

Obiekty tymczasowe pozwalają na realizację projektów zgodnie z zapotrzebowaniem danej działalności – zarówno pod względem wielkości, jak i umiejscowienia obiektu. Branża magazynowa odgrywa istotną rolę dla wielu innych gałęzi biznesu – każdy produkt, który do nas dociera musi być odpowiednio przechowywany.

Warto zauważyć, że według analiz, sektor logistyki stanowi 45 proc. rynku powierzchni magazynowych. Pozostałe dość silne branże, w których notowany jest popyt na powierzchnie magazynowe to produkcja lekka, handel oraz motoryzacja. Właśnie dla branży magazynowej Neptunus opracował dogodne rozwiązania – konstrukcje tymczasowe, które można wznieść w sytuacji gdy firma nie może pozwolić sobie na budowę stałego obiektu. Są one odpowiedzią zarówno na problem z pozyskaniem funduszy na budowę stałej konstrukcji, niepewny rynek, jak i niespodziewane zdarzenia losowe. Ponadto, wiele firm postanawia rozbudować swoją infrastrukturę logistyczną gdy otrzymuje dodatkowe zamówienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcąc być na bieżąco i utrzymać się na rynku, przedsiębiorca musi być elastyczny – powinien dostosować się do trendów panujących w branży i do wymogów aktualnej sytuacji ekonomicznej. Nie tylko małe firmy mają problemy z finansowaniem swoich inwestycji. Także duże przedsiębiorstwa borykają się z trudnościami w procesie zdobywania funduszy na budowę lub rozbudowę swoich powierzchni magazynowych. Alternatywą są tutaj rozwiązania tymczasowe firmy Neptunus, które zapewniają szereg korzyści.

Oferta tymczasowych budowli magazynowych charakteryzuje się przede wszystkim wysoką elastycznością projektów, dzięki czemu można je maksymalnie dostosować do potrzeb oraz zasobów ekonomicznych firmy. Koszty budowy stałych magazynów są bardzo wysokie, więc w sytuacji gdy firma ma trudności z uzyskaniem środków finansowych na budowę stałych obiektów z powodzeniem może postawić na konstrukcję tymczasową, którą można wynająć, wydzierżawić lub zakupić.

W każdym z tych przypadków będzie ona dużo bardziej opłacalna, a dzięki temu łatwiejsza do zrealizowania i sfinansowania. Obiekty tymczasowe spełniają normy budowlane i w niczym nie ustępują budynkom stałym.

Tymczasowe konstrukcje, które powstają w całej Europie, dają firmom możliwość rozwoju, nawet w trudnych sytuacjach finansowych. Często są to przedsiębiorstwa, które ze względu na niepewną sytuację rynkową wolą nie inwestować dużych funduszy w budowle stałe. Kolejną grupą są właściciele którzy wiedzą, że ich biznes w danym miejscu będzie działał tylko przez określony okres czasu, po którym będą mogli przenieść się w inne miejsce, albo zmienić branżę.

Mając na uwadze kwestie finansowe musimy uwzględnić nie tylko problem realizacji projektu budowy magazynu, ale także jego utrzymania. Nasze rozwiązania magazynowe – Flexolution i Evolution mają klasę energetyczną A. Dzięki temu zużycie energii jest niższe i tym samym koszty utrzymania spadają. Dodatkowo, rozwiązania tymczasowe charakteryzują się przejrzystością cenową – zleceniodawca od samego początku wie z jakimi kosztami inwestycji powinien się liczyć.

Kiedy dana firma widzi potencjał rozwoju, ale jednocześnie nie dysponuje odpowiednimi środkami na realizację inwestycji, warto postawić na elastyczne rozwiązania. Skorzystała z nich na przykład firma Valeo Vision produkująca reflektory samochodowe. W wyniku szybkiego rozwoju i tymczasowego braku możliwości wybudowania stałego magazynu, firma zdecydowała się na skorzystanie z tymczasowego obiektu.

Magazyn Evolution, poza tym, że mógł powstać w bardzo krótkim czasie, a tym samym szybko przynosić zyski, spełnił najwyższe wymagania stawiane przez firmę. Dzięki skorzystaniu z nieszablonowego rozwiązania, firma mogła bez przeszkód rozwijać swoją działalność.

Dorrie Eilers, dyrektor firmy Neptunus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA