REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rohlig Suus Logistics: Dlaczego build-to-suit?

Daniel Franke

REKLAMA

REKLAMA

ROHLIG SUUS Logistics zrealizował drugą inwestycję typu build-to-suit. W Tarnowie Podgórnym koło Poznania powstał nowoczesny kompleks logistyczny o powierzchni niemal 12 500 m2. Dlaczego operatorzy decydują się na realizację wielomilionowych inwestycji budowlanych? Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT w ROHLIG SUUS Logistics.

Często uważa się, iż koszt budowy nowego, dopasowanego pod indywidualne potrzeby budynku jest nieproporcjonalnie wysoki względem korzyści jakie przynosi operatorowi. Twierdząc tak, zapomina się jednak, że adaptacja istniejącego obiektu, np. przestrzeni deweloperskiej, jest niekiedy równie kosztowna, a przy tym trudniejsza i wbrew pozorem wcale nie oznacza oszczędności w czasie. Z reguły standard budynku deweloperskiego jest wypadkową doświadczeń i założeń inwestora.

REKLAMA

Sam obiekt musi być na tyle uniwersalny, by sprostać oczekiwaniom klientów z różnych branż, nie tylko TSL. Dlatego też nie daje on tak dokładnego dopasowania do potrzeb i specyfiki działania jak obiekt, który od początku budowany jest zgodnie ze specyfikacją operatora. 

Jakie zatem widzę najważniejsze przewagi obiektów typu build-to-suit nad gotowymi powierzchniami do wynajęcia?

Możliwość efektywnego wykorzystania powierzchni

REKLAMA

Decydując się na obiekt build-to-suit, mieliśmy dużo większą dowolność przy wyborze lokalizacji, gdyż nie ograniczały nas oferty deweloperów. Dodatkowo, byliśmy w stanie tak zagospodarować teren, by znajdujące się na nim place manewrowe, parkingi i główny obiekt maksymalnie wykorzystały dostępną powierzchnię działki. Bardzo ważną korzyścią był też fakt, iż już na etapie projektów mogliśmy dostosowaliśmy wielkość obiektu i jego rozkład do charakteru przeprowadzanych przez nas operacji logistycznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przykład Poznań jest jednym z naszych strategicznych punktów przeładunkowych, połączeniem z Europą Zachodnią, dlatego też zakończona niedawno inwestycja w Tarnowie Podgórnym musiała być wyposażona w dużą liczbę doków (jest ich 39), terminal cross-dockowy, magazyn nowoczesnego składowania oraz rampę załadowczą. Dzięki odpowiedniemu zagospodarowaniu przestrzeni, w jednym momencie do rozładunku i załadunku może podjechać nawet 45 aut ciężarowych. Wszystko to pozwala nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie – tak pod względem czasu, jak i jakości.

Ekologia i oszczędność w jednym

W naszych działaniach od zawsze dużą wagę przywiązujemy do rozwiązań proekologicznych, które w mojej opinii nie są tylko odpowiedzią na aktualne trendy konsumenckie, ale muszą mieć także racjonalne podstawy biznesowe. Ekologiczność inwestycji staje się istotna zwłaszcza wtedy, kiedy idzie w parze z oszczędnościami, a te wiążą się z większą konkurencyjnością firmy. Decydując się na nowe kompleksy logistyczne, nie mogliśmy zatem pominąć tej kwestii. Niestety, mało która oferta dewelopera spełniała nasze wszystkie wymagania pod tym względem. W dużym stopniu wpłynęło to na naszą decyzję, by zainwestować w obiekty „szyte na miarę”. 


Podczas budowy centrum logistycznego koło Poznania zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania technologiczne, które w znacznym stopniu ograniczają zużycie energii elektrycznej oraz maksymalnie wykorzystują światło dzienne. Dla przykładu 12% naszego całego oświetlenia stanowią świetliki, gdzie w standardowych obiektach jest ich zazwyczaj 2,5%. Oszczędnościowy system oświetleniowy, czyli m.in. wspomniane energooszczędne źródła światła czy czujniki ruchu sterujące oświetleniem są nie tylko proekologiczne, ale także obniżają koszty utrzymania obiektu. Podobne funkcje spełnia także zastosowana grubsza, dwukrotnie przewyższająca standard warstwa izolacyjna, dzięki której łatwiej utrzymać wymaganą temperaturę wewnątrz pomieszczenia przy niższych nakładach grzewczych czy też klimatyzacyjnych.

Dostosowanie do rozwoju

REKLAMA

Decydując się na zwiększenie powierzchni logistycznej, chcieliśmy, aby nowe obiekty były dopasowane do naszych potrzeb, optymalne kosztowo w użytkowaniu i co najważniejsze – zorientowane na przyszłość, czyli przystosowane do dalszego wzrostu wolumenu przeładunków oraz wykorzystujące najnowocześniejsze rozwiązania technologiczno-budowlane dostępne na rynku. Za przykład niech posłuży system monitoringu, który zainstalowaliśmy w kompleksie w Tarnowie Podgórnym. Kamery o wysokiej rozdzielczości pracują w technologii opartej o sieć IP, a nie o tradycyjny system analogowy.

Dzięki integracji monitoringu z systemem rejestrującym moment skanowania przesyłek, w przyszłości będziemy w stanie otrzymywać jednoczesny podgląd wejścia i wyjścia przesyłek na wszystkich terminalach w rozdzielczości pozwalającej na jednoznaczną identyfikację zdarzenia i ocenę wyglądu przesyłki. Weryfikacja trasy i kontrola jakości obsługi ładunku na terminalach zajmie dosłownie kilka chwil.

Patrząc w przyszłość

Nieruchomości typu build-to-suit wymagają sporych nakładów finansowych, ale także wiedzy i doświadczenia, jak również precyzyjnego przedstawienia oczekiwań. Dlatego też operator ściśle współpracuje z wykonawcami, wspierając ich już na etapie wyboru lokalizacji i projektu nieruchomości. W perspektywie jednak, tak finanse jak i praca zaowocują wieloma korzyściami.

Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT, ROHLIG SUUS Logistics.
fot. Rohlig Suus Logistics
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

REKLAMA

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA