REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rohlig Suus Logistics: Dlaczego build-to-suit?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Franke

REKLAMA

REKLAMA

ROHLIG SUUS Logistics zrealizował drugą inwestycję typu build-to-suit. W Tarnowie Podgórnym koło Poznania powstał nowoczesny kompleks logistyczny o powierzchni niemal 12 500 m2. Dlaczego operatorzy decydują się na realizację wielomilionowych inwestycji budowlanych? Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT w ROHLIG SUUS Logistics.

Często uważa się, iż koszt budowy nowego, dopasowanego pod indywidualne potrzeby budynku jest nieproporcjonalnie wysoki względem korzyści jakie przynosi operatorowi. Twierdząc tak, zapomina się jednak, że adaptacja istniejącego obiektu, np. przestrzeni deweloperskiej, jest niekiedy równie kosztowna, a przy tym trudniejsza i wbrew pozorem wcale nie oznacza oszczędności w czasie. Z reguły standard budynku deweloperskiego jest wypadkową doświadczeń i założeń inwestora.

REKLAMA

Sam obiekt musi być na tyle uniwersalny, by sprostać oczekiwaniom klientów z różnych branż, nie tylko TSL. Dlatego też nie daje on tak dokładnego dopasowania do potrzeb i specyfiki działania jak obiekt, który od początku budowany jest zgodnie ze specyfikacją operatora. 

Jakie zatem widzę najważniejsze przewagi obiektów typu build-to-suit nad gotowymi powierzchniami do wynajęcia?

Możliwość efektywnego wykorzystania powierzchni

REKLAMA

Decydując się na obiekt build-to-suit, mieliśmy dużo większą dowolność przy wyborze lokalizacji, gdyż nie ograniczały nas oferty deweloperów. Dodatkowo, byliśmy w stanie tak zagospodarować teren, by znajdujące się na nim place manewrowe, parkingi i główny obiekt maksymalnie wykorzystały dostępną powierzchnię działki. Bardzo ważną korzyścią był też fakt, iż już na etapie projektów mogliśmy dostosowaliśmy wielkość obiektu i jego rozkład do charakteru przeprowadzanych przez nas operacji logistycznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przykład Poznań jest jednym z naszych strategicznych punktów przeładunkowych, połączeniem z Europą Zachodnią, dlatego też zakończona niedawno inwestycja w Tarnowie Podgórnym musiała być wyposażona w dużą liczbę doków (jest ich 39), terminal cross-dockowy, magazyn nowoczesnego składowania oraz rampę załadowczą. Dzięki odpowiedniemu zagospodarowaniu przestrzeni, w jednym momencie do rozładunku i załadunku może podjechać nawet 45 aut ciężarowych. Wszystko to pozwala nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie – tak pod względem czasu, jak i jakości.

Ekologia i oszczędność w jednym

W naszych działaniach od zawsze dużą wagę przywiązujemy do rozwiązań proekologicznych, które w mojej opinii nie są tylko odpowiedzią na aktualne trendy konsumenckie, ale muszą mieć także racjonalne podstawy biznesowe. Ekologiczność inwestycji staje się istotna zwłaszcza wtedy, kiedy idzie w parze z oszczędnościami, a te wiążą się z większą konkurencyjnością firmy. Decydując się na nowe kompleksy logistyczne, nie mogliśmy zatem pominąć tej kwestii. Niestety, mało która oferta dewelopera spełniała nasze wszystkie wymagania pod tym względem. W dużym stopniu wpłynęło to na naszą decyzję, by zainwestować w obiekty „szyte na miarę”. 


Podczas budowy centrum logistycznego koło Poznania zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania technologiczne, które w znacznym stopniu ograniczają zużycie energii elektrycznej oraz maksymalnie wykorzystują światło dzienne. Dla przykładu 12% naszego całego oświetlenia stanowią świetliki, gdzie w standardowych obiektach jest ich zazwyczaj 2,5%. Oszczędnościowy system oświetleniowy, czyli m.in. wspomniane energooszczędne źródła światła czy czujniki ruchu sterujące oświetleniem są nie tylko proekologiczne, ale także obniżają koszty utrzymania obiektu. Podobne funkcje spełnia także zastosowana grubsza, dwukrotnie przewyższająca standard warstwa izolacyjna, dzięki której łatwiej utrzymać wymaganą temperaturę wewnątrz pomieszczenia przy niższych nakładach grzewczych czy też klimatyzacyjnych.

Dostosowanie do rozwoju

REKLAMA

Decydując się na zwiększenie powierzchni logistycznej, chcieliśmy, aby nowe obiekty były dopasowane do naszych potrzeb, optymalne kosztowo w użytkowaniu i co najważniejsze – zorientowane na przyszłość, czyli przystosowane do dalszego wzrostu wolumenu przeładunków oraz wykorzystujące najnowocześniejsze rozwiązania technologiczno-budowlane dostępne na rynku. Za przykład niech posłuży system monitoringu, który zainstalowaliśmy w kompleksie w Tarnowie Podgórnym. Kamery o wysokiej rozdzielczości pracują w technologii opartej o sieć IP, a nie o tradycyjny system analogowy.

Dzięki integracji monitoringu z systemem rejestrującym moment skanowania przesyłek, w przyszłości będziemy w stanie otrzymywać jednoczesny podgląd wejścia i wyjścia przesyłek na wszystkich terminalach w rozdzielczości pozwalającej na jednoznaczną identyfikację zdarzenia i ocenę wyglądu przesyłki. Weryfikacja trasy i kontrola jakości obsługi ładunku na terminalach zajmie dosłownie kilka chwil.

Patrząc w przyszłość

Nieruchomości typu build-to-suit wymagają sporych nakładów finansowych, ale także wiedzy i doświadczenia, jak również precyzyjnego przedstawienia oczekiwań. Dlatego też operator ściśle współpracuje z wykonawcami, wspierając ich już na etapie wyboru lokalizacji i projektu nieruchomości. W perspektywie jednak, tak finanse jak i praca zaowocują wieloma korzyściami.

Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT, ROHLIG SUUS Logistics.
fot. Rohlig Suus Logistics
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA