REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rohlig Suus Logistics: Dlaczego build-to-suit?

Daniel Franke

REKLAMA

REKLAMA

ROHLIG SUUS Logistics zrealizował drugą inwestycję typu build-to-suit. W Tarnowie Podgórnym koło Poznania powstał nowoczesny kompleks logistyczny o powierzchni niemal 12 500 m2. Dlaczego operatorzy decydują się na realizację wielomilionowych inwestycji budowlanych? Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT w ROHLIG SUUS Logistics.

Często uważa się, iż koszt budowy nowego, dopasowanego pod indywidualne potrzeby budynku jest nieproporcjonalnie wysoki względem korzyści jakie przynosi operatorowi. Twierdząc tak, zapomina się jednak, że adaptacja istniejącego obiektu, np. przestrzeni deweloperskiej, jest niekiedy równie kosztowna, a przy tym trudniejsza i wbrew pozorem wcale nie oznacza oszczędności w czasie. Z reguły standard budynku deweloperskiego jest wypadkową doświadczeń i założeń inwestora.

REKLAMA

REKLAMA

Sam obiekt musi być na tyle uniwersalny, by sprostać oczekiwaniom klientów z różnych branż, nie tylko TSL. Dlatego też nie daje on tak dokładnego dopasowania do potrzeb i specyfiki działania jak obiekt, który od początku budowany jest zgodnie ze specyfikacją operatora. 

Jakie zatem widzę najważniejsze przewagi obiektów typu build-to-suit nad gotowymi powierzchniami do wynajęcia?

Możliwość efektywnego wykorzystania powierzchni

REKLAMA

Decydując się na obiekt build-to-suit, mieliśmy dużo większą dowolność przy wyborze lokalizacji, gdyż nie ograniczały nas oferty deweloperów. Dodatkowo, byliśmy w stanie tak zagospodarować teren, by znajdujące się na nim place manewrowe, parkingi i główny obiekt maksymalnie wykorzystały dostępną powierzchnię działki. Bardzo ważną korzyścią był też fakt, iż już na etapie projektów mogliśmy dostosowaliśmy wielkość obiektu i jego rozkład do charakteru przeprowadzanych przez nas operacji logistycznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przykład Poznań jest jednym z naszych strategicznych punktów przeładunkowych, połączeniem z Europą Zachodnią, dlatego też zakończona niedawno inwestycja w Tarnowie Podgórnym musiała być wyposażona w dużą liczbę doków (jest ich 39), terminal cross-dockowy, magazyn nowoczesnego składowania oraz rampę załadowczą. Dzięki odpowiedniemu zagospodarowaniu przestrzeni, w jednym momencie do rozładunku i załadunku może podjechać nawet 45 aut ciężarowych. Wszystko to pozwala nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie – tak pod względem czasu, jak i jakości.

Ekologia i oszczędność w jednym

W naszych działaniach od zawsze dużą wagę przywiązujemy do rozwiązań proekologicznych, które w mojej opinii nie są tylko odpowiedzią na aktualne trendy konsumenckie, ale muszą mieć także racjonalne podstawy biznesowe. Ekologiczność inwestycji staje się istotna zwłaszcza wtedy, kiedy idzie w parze z oszczędnościami, a te wiążą się z większą konkurencyjnością firmy. Decydując się na nowe kompleksy logistyczne, nie mogliśmy zatem pominąć tej kwestii. Niestety, mało która oferta dewelopera spełniała nasze wszystkie wymagania pod tym względem. W dużym stopniu wpłynęło to na naszą decyzję, by zainwestować w obiekty „szyte na miarę”. 


Podczas budowy centrum logistycznego koło Poznania zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania technologiczne, które w znacznym stopniu ograniczają zużycie energii elektrycznej oraz maksymalnie wykorzystują światło dzienne. Dla przykładu 12% naszego całego oświetlenia stanowią świetliki, gdzie w standardowych obiektach jest ich zazwyczaj 2,5%. Oszczędnościowy system oświetleniowy, czyli m.in. wspomniane energooszczędne źródła światła czy czujniki ruchu sterujące oświetleniem są nie tylko proekologiczne, ale także obniżają koszty utrzymania obiektu. Podobne funkcje spełnia także zastosowana grubsza, dwukrotnie przewyższająca standard warstwa izolacyjna, dzięki której łatwiej utrzymać wymaganą temperaturę wewnątrz pomieszczenia przy niższych nakładach grzewczych czy też klimatyzacyjnych.

Dostosowanie do rozwoju

Decydując się na zwiększenie powierzchni logistycznej, chcieliśmy, aby nowe obiekty były dopasowane do naszych potrzeb, optymalne kosztowo w użytkowaniu i co najważniejsze – zorientowane na przyszłość, czyli przystosowane do dalszego wzrostu wolumenu przeładunków oraz wykorzystujące najnowocześniejsze rozwiązania technologiczno-budowlane dostępne na rynku. Za przykład niech posłuży system monitoringu, który zainstalowaliśmy w kompleksie w Tarnowie Podgórnym. Kamery o wysokiej rozdzielczości pracują w technologii opartej o sieć IP, a nie o tradycyjny system analogowy.

Dzięki integracji monitoringu z systemem rejestrującym moment skanowania przesyłek, w przyszłości będziemy w stanie otrzymywać jednoczesny podgląd wejścia i wyjścia przesyłek na wszystkich terminalach w rozdzielczości pozwalającej na jednoznaczną identyfikację zdarzenia i ocenę wyglądu przesyłki. Weryfikacja trasy i kontrola jakości obsługi ładunku na terminalach zajmie dosłownie kilka chwil.

Patrząc w przyszłość

Nieruchomości typu build-to-suit wymagają sporych nakładów finansowych, ale także wiedzy i doświadczenia, jak również precyzyjnego przedstawienia oczekiwań. Dlatego też operator ściśle współpracuje z wykonawcami, wspierając ich już na etapie wyboru lokalizacji i projektu nieruchomości. W perspektywie jednak, tak finanse jak i praca zaowocują wieloma korzyściami.

Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT, ROHLIG SUUS Logistics.
fot. Rohlig Suus Logistics
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA