REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obowiązkowe wyposażenie skuterów

Daniel Kowieski
Obowiązkowe wyposażenie skuterów Fot. Fotolia
Obowiązkowe wyposażenie skuterów Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Skuter, lub inaczej motorower, to małolitrażowy jednoślad bardzo często używany przez młode osoby. Pojazd, który ma pojemność silnika nie większą niż 50cm3 a prędkość maksymalną ograniczoną do 45km/h jest dobrą alternatywą dla samochodu w zatłoczonym mieście.

Jednak korzystają z niego nie tylko osoby podróżujące do pracy. Uprawnienia do prowadzenia skutera można zdobyć już w wieku 13 lat (karta motorowerowa) co sprawia, że widok nastolatka na skuterze nikogo nie dziwi. Jeździć nim mogą też osoby, które ukończyły 18 lat a nie posiadają żadnej kategorii prawa jazdy.

REKLAMA

Zobacz też: Karta motorowerowa – jak ją zdobyć, do czego uprawnia?

Mimo faktu, że osoba niepełnoletnia musi mieć zdany egzamin aby poruszać się skuterem, zdarza się, że 15-, 16-latki dostają taki pojazd od rodziców i zaczynają nim jeździć po drogach. Nie jest to ani bezpieczne, ani zgodne z prawem, szczególnie gdy takie osoby nie mają pojęcia o przepisach i obowiązkowym wyposażeniu skutera. A nie odbiega ono zbytnio od tego w samochodzie osobowym.

Zobacz też: Gdzie i jak uzyskać kartę rowerową?

Niezbędne wyposażenie skutera/motoroweru:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- jedno światło mijania z przodu, kolor żółty lub biały

- jedno światło pozycyjne z tyłu, kolor czerwony

- odblask o kształcie innym niż trójkąt z tyłu, kolor czerwony

- odblask o kształcie innym niż trójkąt z boku, kolor żółty

- dwa hamulce działające niezależnie od siebie

- sygnał dźwiękowy

- tłumik wydechu

- przynajmniej jedno lusterko wsteczne (w takim przypadku montowane po lewej stronie)

- stopka, inaczej podpórka pojazdu

- uchwyt dla pasażera

- podnóżek dla kierowcy i pasażera do oparcia nóg

Zobacz też: Co wolno rowerzyście na ulicy?

Pamiętajmy, że skuter to nie wszystko. Przed wyjazdem na ulice trzeba zadbać o ważny przegląd techniczny pojazdu (robiony do 3 lat po zakupie skutera, później co dwa lata), opłacone ubezpieczenie OC (opcjonalnie AC), dowód rejestracyjny i kartę motorowerową (powyżej 18 roku życia już nie). Co do stroju to wymagany jest jedynie kask, ale dobrze mieć też odpowiednie buty (płaska podeszwa), wzmacnianą na łokciach kurtkę (ochroni nas w razie wypadku), rękawice i kamizelkę odblaskową.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

REKLAMA