REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motocykl dla kobiety

Anna Matelska
Motocykl dla kobiety
Motocykl dla kobiety

REKLAMA

REKLAMA

Widok przedstawicielki płci pięknej na jednośladzie ciągle jeszcze robi wrażenie, ale nikogo już chyba specjalnie nie dziwi. Kobiety, choć widywane są na motocyklach rzadziej, potrafią jeździć równie dobrze, jak mężczyźni. Czy więc pojęcie „kobiecy motocykl” ma w ogóle rację bytu?

Oczywiście, nie istnieje żaden podział motocykli ze względu na płeć ich kierowców czy właścicieli. W praktyce więc można powiedzieć, że każdy motocykl jest jednocześnie męski i kobiecy. Jednak panie często mają konkretne preferencje i upodobania, wybierając maszynę dla siebie.

REKLAMA

Zobacz też: W co się ubrać na motocykl?

Wygląd ma znaczenie

REKLAMA

Przede wszystkim gabaryty jeźdźca mają zawsze znaczenie przy doborze motocykla. Dlatego właśnie kobiety, zwłaszcza niższe i drobniejszej budowy przychylnym okiem patrzą na mniejsze sprzęty z nisko zamontowanym lub obniżanym siodłem. Możliwość obniżenia siedzenia niewątpliwie zresztą ucieszy również mniej „wyrośniętych” przedstawicieli płci brzydkiej!

Analogicznie sytuacja wygląda z wagą motocykla – kobiety, jako istoty często lżejsze i słabsze od panów lubią także maszyny bliższe wadze piórkowej. Nie jest to rzecz jasna regułą, bo niejedna amazonka o wadze poniżej 50 kg opanowała sprzęt cięższy od siebie pięciokrotnie. Wszystko zależy od doświadczenia i determinacji.

Zobacz też: Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie kasku?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Panie z natury obdarzone są bardziej rozwiniętym od mężczyzn zmysłem estetycznym, o czym wiedzą producenci motocykli, niekiedy proponując im modele w szczególnie ładnych, kobiecych malowaniach. Cóż, chyba należy cieszyć się, że motocyklistki zostały dostrzeżone jako potężna grupa docelowa.

Damskie maszyny?

Jakie modele spełniają powyższe kryteria, w związku z czym można je spróbować nazwać kobiecymi? Przykładem motocykla lubianego przez panie jest Suzuki Gladius, będący bardzo przyjemną, stylową maszyną o nowoczesnych kształtach, zwracającą uwagę kolorem. Motocykl ten ma również stosunkowo niskie siedzenie i bardzo wygodnie się prowadzi.

Zobacz też: Jakie są rodzaje kasków motocyklowych?

REKLAMA

Cięższa, ale także komfortowa w prowadzeniu jest Yamaha XJ600 Diversion, którą sami producenci swego czasu reklamowali jako dobry sprzęt dla kobiety. Reklamowana w ten sposób spokojnie mogłaby być Kawasaki Ninja 250R – wyjątkowo zgrabny i zwinny motocykl, ważący niewiele ponad 150 kg. Nie dość, że świetnie sprawdza się w mieście, to jeszcze nieźle wygląda! Dynamicznym i uniwersalnym sprzętem, który nieźle się prowadzi i również paniom powinien przypaść do gustu jest też Kawasaki GPZ500.

Jeśli chodzi o motocykle enduro, fajnym wyjściem dla kobiet może być dość wysoka, ale za to ultralekka Yamaha WR250R. Kobiecie preferującej ciężkie, klasyczne klimaty można polecić Harley-Davidsona Sportstera 883. Bardzo przyjaznym chopperem jest z kolei Yamaha Virago 535.

Oczywiście bardzo wiele elementów wpływa na wybór odpowiedniego dla nas motocykla i płeć jest tylko jednym z możliwych kryteriów, niekoniecznie najważniejszym. Może się zdarzyć, że ten sam sprzęt będzie odpowiedni dla młodej, szczupłej dziewczyny i potężnego mężczyzny w średnim wieku. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb i upodobań.

Zobacz też: Jak zarejestrować motocykl sprowadzony z Wielkiej Brytanii?

Na koniec warto dodać, że plebiscyty wśród pań na ulubiony czy też wymarzony motocykl wygrywają z pozoru skrajnie mało kobiece sprzęty, takie jak Honda CBR czy Yamaha R1. Świadczyć to może o tym, że gusta kobiet i mężczyzn jeżdżących na moto wcale się aż tak bardzo nie różnią od siebie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA