REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motocykl dla kobiety

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
Motocykl dla kobiety
Motocykl dla kobiety

REKLAMA

REKLAMA

Widok przedstawicielki płci pięknej na jednośladzie ciągle jeszcze robi wrażenie, ale nikogo już chyba specjalnie nie dziwi. Kobiety, choć widywane są na motocyklach rzadziej, potrafią jeździć równie dobrze, jak mężczyźni. Czy więc pojęcie „kobiecy motocykl” ma w ogóle rację bytu?

Oczywiście, nie istnieje żaden podział motocykli ze względu na płeć ich kierowców czy właścicieli. W praktyce więc można powiedzieć, że każdy motocykl jest jednocześnie męski i kobiecy. Jednak panie często mają konkretne preferencje i upodobania, wybierając maszynę dla siebie.

REKLAMA

Zobacz też: W co się ubrać na motocykl?

Wygląd ma znaczenie

REKLAMA

Przede wszystkim gabaryty jeźdźca mają zawsze znaczenie przy doborze motocykla. Dlatego właśnie kobiety, zwłaszcza niższe i drobniejszej budowy przychylnym okiem patrzą na mniejsze sprzęty z nisko zamontowanym lub obniżanym siodłem. Możliwość obniżenia siedzenia niewątpliwie zresztą ucieszy również mniej „wyrośniętych” przedstawicieli płci brzydkiej!

Analogicznie sytuacja wygląda z wagą motocykla – kobiety, jako istoty często lżejsze i słabsze od panów lubią także maszyny bliższe wadze piórkowej. Nie jest to rzecz jasna regułą, bo niejedna amazonka o wadze poniżej 50 kg opanowała sprzęt cięższy od siebie pięciokrotnie. Wszystko zależy od doświadczenia i determinacji.

Zobacz też: Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie kasku?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Panie z natury obdarzone są bardziej rozwiniętym od mężczyzn zmysłem estetycznym, o czym wiedzą producenci motocykli, niekiedy proponując im modele w szczególnie ładnych, kobiecych malowaniach. Cóż, chyba należy cieszyć się, że motocyklistki zostały dostrzeżone jako potężna grupa docelowa.

Damskie maszyny?

Jakie modele spełniają powyższe kryteria, w związku z czym można je spróbować nazwać kobiecymi? Przykładem motocykla lubianego przez panie jest Suzuki Gladius, będący bardzo przyjemną, stylową maszyną o nowoczesnych kształtach, zwracającą uwagę kolorem. Motocykl ten ma również stosunkowo niskie siedzenie i bardzo wygodnie się prowadzi.

Zobacz też: Jakie są rodzaje kasków motocyklowych?

REKLAMA

Cięższa, ale także komfortowa w prowadzeniu jest Yamaha XJ600 Diversion, którą sami producenci swego czasu reklamowali jako dobry sprzęt dla kobiety. Reklamowana w ten sposób spokojnie mogłaby być Kawasaki Ninja 250R – wyjątkowo zgrabny i zwinny motocykl, ważący niewiele ponad 150 kg. Nie dość, że świetnie sprawdza się w mieście, to jeszcze nieźle wygląda! Dynamicznym i uniwersalnym sprzętem, który nieźle się prowadzi i również paniom powinien przypaść do gustu jest też Kawasaki GPZ500.

Jeśli chodzi o motocykle enduro, fajnym wyjściem dla kobiet może być dość wysoka, ale za to ultralekka Yamaha WR250R. Kobiecie preferującej ciężkie, klasyczne klimaty można polecić Harley-Davidsona Sportstera 883. Bardzo przyjaznym chopperem jest z kolei Yamaha Virago 535.

Oczywiście bardzo wiele elementów wpływa na wybór odpowiedniego dla nas motocykla i płeć jest tylko jednym z możliwych kryteriów, niekoniecznie najważniejszym. Może się zdarzyć, że ten sam sprzęt będzie odpowiedni dla młodej, szczupłej dziewczyny i potężnego mężczyzny w średnim wieku. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb i upodobań.

Zobacz też: Jak zarejestrować motocykl sprowadzony z Wielkiej Brytanii?

Na koniec warto dodać, że plebiscyty wśród pań na ulubiony czy też wymarzony motocykl wygrywają z pozoru skrajnie mało kobiece sprzęty, takie jak Honda CBR czy Yamaha R1. Świadczyć to może o tym, że gusta kobiet i mężczyzn jeżdżących na moto wcale się aż tak bardzo nie różnią od siebie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA