REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda na targach EICMA pokazała swoje nowe modele

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Honda na targach EICMA pokazała swoje nowe modele / fot. Honda
Honda na targach EICMA pokazała swoje nowe modele / fot. Honda
/
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Targi motocyklowe EICMA w Mediolanie potrwają od 9 do 12 listopada. Na imprezie tej nie mogło zabraknąć kilku bardzo ciekawych nowości od Hondy.
Motocykl Honda CB1000R

Honda CB1000R

/

Honda

/

Honda

REKLAMA

Jedną z prezentowanych przez Hondę maszyn jest najnowsza, fenomenalnie wyglądająca generacja modelu CB1000R. Najświeższe wcielenie japońskiego power nakeda swoim wyglądem po prostu rzuca na kolana. Motocykl trochę przypomina pierwsze wydanie Hondy Hornet, ale jest na wskroś nowoczesny. W oczy rzuca się okrągła przednia lampa wykonana w technologii LED, jednostronny wahacz, a felgi mogłyby służyć za dzieło sztuki. Owszem, tłumik jest za duży, ale to wina normy Euro4. Zresztą i tak przyszli właściciele prawdopodobnie zdecydują się na zainstalowanie któregoś z aftermarketowych układów wydechowych.

REKLAMA

Silnik nowej Hondy CB1000R to motor zapożyczony z najnowszej Hondy CBR1000R, dostosowany do charakteru motocykla. Moc obniżono do 143 KM, a maksymalny moment obrotowy to 104 Nm. Krzywe mocy i momentu obrotowego zostały wygładzone, dzięki czemu jednostka napędowa jest bardziej elastyczna i sprawniej radzi sobie w dolnym oraz średnim zakresem obrotów. Nie mogło także zabraknąć takich elementów jak regulowane zawieszenie Showa, kilku map silnika, ABS-u i dwóch tarcz hamulcowych na przedniej osi, o średnicy 310 mm każda.

W podobnej stylistyce co CB1000R utrzymano mniejsze rodzeństwo power nakeda, czyli modele CB300R i CB125R. „300-tka” rozwija moc na poziomie 31 KM i waży 143 kg (na „mokro”), z kolei „125-tka” dysponuje mocą 13 KM i gotowa do jazdy waży 126 kg.

Honda Africa Twin Adventure Sports

Honda Africa Twin Adventure Sports

/

Honda

/

Honda

Kolejną nowością od Hondy na rok 2018 jest Honda CRF1000L Africa Twin w wydaniu Adventure Sports. Ta wersja japońskiego obieżyświata będzie oferowana obok standardowej „Afryki”. Adventure Sports wyróżnia się wyjątkowym malowaniem, powiększonym o nieco ponad 5 litrów zbiornikiem paliwa, większą płytą ochronną pod silnikiem, powiększoną szybą, spłaszczoną i umiejscowioną o 5 cm wyżej kanapą, zwiększonym do 27 cm prześwitem, zawieszeniem o zwiększonym skoku (+22 mm), a także wyżej poprowadzonym wydechem. Masa jednośladu to 243 kg w wersji z manualną skrzynią biegów lub 253 kg w konfiguracji z automatyczną przekładnią DCT. Również standardowa Africa Twin została lekko zmodyfikowana, a te same rozwiązania przejęła także Africa Twin Adventure Sports. Mowa o m.in. powiększonych podnóżkach, automatycznym wyłączniku kierunkowskazów, nowym ekranie komputera pokładowego o większej przekątnej, tylnych kierunkowskazach z funkcją sygnalizowania awaryjnego hamowania, poprawionych systemach elektronicznych oraz lżejszym o ponad 2 kg akumulatorze litowo-jonowym.

Honda Gold Wing Tour

Honda Gold Wing Tour

/

Honda

/

Honda

Na targach w Mediolanie Japończycy zaprezentowali także swoją propozycję na dalekie podróże w komfortowych warunkach. Nowa Honda Gold Wing to luksusowy krążownik zbudowany w celu połykania kolejnych kilometrów dróg szybkiego ruchu. Motocykl jest zupełnie nową konstrukcją - stał się smuklejszy od poprzednika, jego masa jest niższa nawet o 48 kg, a przy okazji zastosowano mocniejszą jednostkę napędową. Najnowsze wcielenie modelu Gold Wing wyposażono w 6-cylindrowy silnik typu boxer o pojemności 1.8 litra, generujący 126 KM i 170 Nm. W zależności od konfiguracji motor może być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową przekładnią automatyczną DCT. Ciekawym rozwiązaniem jest nietypowe przednie zawieszenie – zamiast klasycznego widelca zastosowano centralny amortyzator z wahaczami, co ma za zadanie poprawić prowadzenie jednośladu i zmniejszyć efekt nurkowania podczas hamowania. Nie zabrakło również całej masy różnych systemów elektronicznych i bezpieczeństwa. Na pokładzie można znaleźć m.in. ABS, kontrolę trakcji, asystenta ruszania ze wzniesienia, system multimedialny z nawigacją, bezkluczykowy dostęp, system audio, a w najbogatszej wersji nawet poduszkę powietrzną. Co więcej, nowa Honda Gold Wing będzie dostępna w dwóch wariantach nadwoziowych – podstwawowym, jako bagger, oraz Gold Wing Tour, z dodatkowym kufrem centralnym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

REKLAMA

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA