REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motocykl w stylu retro: Yamaha XV950 Racer

Yamaha XV950 Racer
Yamaha XV950 Racer
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Osoby poszukującego motocykla w stylu retro powinny zwrócić uwage m.in. na Yamahę XV950 Racer. Silnik chłodzony powietrzem i sylwetka w styl cafe racerów wyróżniają go na drodze spośród innym motocykli.

XV950 RACER

Do segmentu Yamaha Sport Heritage dołącza nowy XV950 Racer. Adresowany do motocyklistów poszukujących niekonwencjonalnego, sportowego jednośladu, nie boi się swojej odmienności, łącząc stylistykę low ridera napędzanego silnikiem V z ponadczasowym charakterem café racera.

REKLAMA

Motocykle Yamaha Sport Heritage
Hasło „Inspirowany przeszłością, stworzony dla przyszłości” doskonale określa charakter każdego modelu z gamy Sport Heritage. Yamaha już od 60 lat tworzy niezwykłe motocykle, z których wiele stało się ikonami. Takie modele jak VMAX, XJR1300 czy SR400 stały się natchnieniem wielu pokoleń kierowców oraz ważnym elementem motocyklowego „folkloru”. Nowy XV950 Racer jest gotów do podtrzymania tej tradycji.

REKLAMA

Inspirowany przez Yard-Built
W celu rozwoju jedynych w swoim rodzaju i charakterze motocykli z projektu Yard-Built, Yamaha ściśle współpracuje z grupą prawdziwie innowacyjnych i ekscytujących customizerów w Europie. Uniwersalność i potencjał customizacji doskonale pokazuje „Boltage” – czysty street racer autorstwa Christiana i Raphaela Bendersów, zaś wzorcem dla nowego XV950 Racera był z kolei „El Raton Asesino” – imponujący café racer z atelier niemieckiej legendy customów, Marcusa Waltza.

Styl surowy i minimalistyczny
Wyposażony w potężny, chłodzony powietrzem silnik w układzie V, kompaktowe i zwrotne w prowadzeniu podwozie, kierownicę typu clip-on i odsunięte do tyłu podnóżki, XV950 Racer nadaje nowego wymiaru segmentowi Yamaha Sport Heritage.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dzięki surowej, minimalistycznej, lecz oryginalnej stylistyce wywodzącej się z low-riderów i café racerów, XV950 Racer reprezentuje nową koncepcję designu sportowych V-Twinów, akcentując nieustanne dążenie ich producenta do kreowania nowatorskich i prawdziwie ekscytujących motocykli Sport Heritage.

Wysoki moment obrotowy i lekkie prowadzenie
Silnik w układzie V (V2 600) o pojemności 942 cm3, generujący maksymalny moment obrotowy 79,5 Nm przy 3000 obr./min i moc 52,1 KM przy 5500 obr./min, imponująco przyspiesza już od niskich prędkości obrotowych. Krótkie i niskie podwozie zapewnia zwinność prowadzenia zarówno w mieście, jak i na krętych, bocznych drogach, a dzięki specyficznej kombinacji stylu low ridera z ergonomią café racera, nowy XV950 jest motocyklem unikalnym i prawdziwie ekscytującym dla nabywcy.

Kierownica typu clip-on z kutego aluminium
Wyróżnikiem XV950 Racera wśród innych modeli jest mocno pochylona pozycja kierowcy, wzmacniająca poczucie jedności z motocyklem podczas sportowej jazdy. Taka pozycja jest zasługą kierownicy typu clip-on, wykonanej z rury aluminiowej o średnicy 22,2 mm, przesuniętej do przodu o 156 mm i obniżonej o 78 mm w stosunku do modelu XV950/R. Wybór rury o średnicy 22,2 mm – niejako w przeciwieństwie do większych średnic stosowanych w motocyklach serii XV950/R – umożliwia zastosowanie cieńszych uchwytów typowych dla maszyn klasy supersport, które podkreślają sportową naturę mocarnego V-twina.

Nowe, kompaktowe manetki, dźwignie i pompa hamulcowa
W celu podkreślenia sportowego charakteru motocykla, kierownica typu clip-on otrzymała nowe, kompaktowe manetki oraz dźwignie sprzęgła i przedniego hamulca, którego pompę poddano wymiarowej redukcji. Dodatek czarnej, aluminiowej płyty na półce kierownicy akcentuje sportowe ambicje motocykla. Klasyczny w wyglądzie pojedynczy panel wskaźników zamontowano centralnie nad reflektorem przednim. Udanym dopełnieniem kompaktowej przedniej sekcji motocykla  jest przeniesienie kierunkowskazów na dolną półkę widelca.

Odsunięte do tyłu podnóżki oraz pojedyncza kanapa w stylu café racera
Oprócz ekskluzywnej kierownicy typu clip-on, Yamaha XV950 Racer została również wyposażona w nowe podnóżki, które odsunięto do tyłu o 150 mm i podwyższono o 29 mm w stosunku do standardowego XV950/R. Nowa, pojedyncza, wizualnie wysmuklona kanapa została podwyższona o 75 mm, co zaowocowało lepszą ergonomią, która wspomaga scentralizowanie masy motocykla i kierowcy w warunkach wyczynowych. Ta z kolei przekłada się na lepszą stabilność na łukach i wyższy komfort jazdy.

Nową, wysmukloną kanapę motocykla wieńczy kompaktowa i lekka wizualnie nakładka na siedzenie pasażera, która idealnie komponuje się ze stalowym błotnikiem. W komplecie z kierownicą clip-on i odsuniętymi podnóżkami kierowcy, wymodelowana nakładka tworzy istotny akcent stylizacyjny XV950 jako café racera.

Mini-owiewka
Yamaha XV950 Racer fabrycznie jest wyposażona w mini-owiewkę, która w kombinacji z pojedynczym, okrągłym reflektorem i kierownicą typu clip-on doskonale oddaje ducha oryginalnej koncepcji café racera.

Aluminiowe blachy identyfikacji modelu
Kolejnym elementem wyróżniającym XV950 Racera są aluminiowe blachy boczne z numerami modelu, z trzema stylowymi otworami. W kombinacji z mini-owiewką i sportową tapicerką siedzenia akcentują one ducha café racera i swoistą metaliczną surowość, która czyni z tego V-twin obiekt pożądania.

Nowe zawieszenie
Przednie i tylne zawieszenie XV950 Racera zostało dostosowane do sportowego zacięcia maszyny. Średnica teleskopów wynosi 41 mm, a skok – 144 mm, o 9 mm więcej niż w XV950/R. Klasyczne, harmonijkowe osłony teleskopów w połączeniu z czarnym lakierem widelca podkreślają ponadczasowy styl motocykla i spodobają się jeźdźcom ceniącym dbałość o szczegóły wykończenia.

Tylne bliźniacze amortyzatory typu piggyback dają 116-milimetrowy skok tylnego koła, o 6 mm większy niż w XV950/R. Zmiana ta pozwala kierowcy cieszyć się mocą silnika i stabilnością podwozia, zapewniając jednocześnie wysoki komfort jazdy, tak charakterystyczny dla całego segmentu Yamaha Sport Heritage.

Osłona cylindrów
Z myślą o wyważonym i sportowym wyglądzie motocykla, chłodzony powietrzem silnik w układzie V otrzymał nową osłonę boczną cylindrów z tworzywa żywicowego o trzech otworach nawiązujących do designu aluminiowych osłon z numerami modelu oraz układu wydechowego. Osłonę zamontowano po lewej stronie silnika jako swoistą równowagę dla filtra powietrza po stronie prawej.

Pole do customizacji
Yamaha oferuje bogatą gamę akcesoriów przeznaczonych specjalnie dla XV950 Racera. Tak jak wszystkie modele segmentu Sport Heritage, motocykl fabryczny pozostawia szerokie pole do popisu dla kierowców pragnących stworzyć niepowtarzalny motocykl odpowiadający ich własnej osobowości i stylowi życia.

Oryginalne akcesoria
• Boczne lusterka na kierownicę marki Rizoma
• Nakładki podnóżków marki Rizoma
• Pokrywa koła pasowego marki Rizona
• Odlewane dźwignie sprzęgła i hamulca
• Mocowanie tablicy rejestracyjnej
• Klamra przedniego widelca
• Układ wydechowy Akropovič
• Filtr powietrza do jazdy sportowej

O motocyklu XV950 Racer
• Autentyczny racer z segmentu Sport Heritage
• Klasyczny low rider V-twin o charakterze café racera
• Surowa i ponadczasowa stylistyka
• Sportowa, pochylona pozycja jazdy
• Pojedyncza kanapa z nakładką na siedzenie pasażera
• Owiewka i kierownica typu clip-on w najlepszym stylu café racera
• Okrągły prędkościomierz LCD
• Aluminiowe blachy boczne identyfikacji modelu
• Chłodzony powietrzem silnik SOHC w układzie V o pojemności 942 cm3 i potężnym momencie obrotowym
• Tylne amortyzatory gazowe typu piggyback
• Ponadczasowy wygląd dzięki podwójnej ramie kołyskowej
• 12-ramienne felgi odlewane z lekkich stopów
• Hamulce tarczowe średnica 298 mm WAVE z ABS
• Idealny do customizacji

Kolory:
• Błękitny Glacier Blue (PBMJ)
• Szary Matt Grey (MNM3)

Dostępność w sprzedaży: od kwietnia 2015
Cena rekomendowana brutto: 39 500 PLN

Źródło: materiały prasowe Yamaha
 

Yamaha XV950 Racer
Yamaha
Yamaha XV950 Racer
Yamaha
Yamaha XV950 Racer
Yamaha
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA