REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motocykl w stylu retro: Yamaha XV950 Racer

Yamaha XV950 Racer
Yamaha XV950 Racer
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Osoby poszukującego motocykla w stylu retro powinny zwrócić uwage m.in. na Yamahę XV950 Racer. Silnik chłodzony powietrzem i sylwetka w styl cafe racerów wyróżniają go na drodze spośród innym motocykli.

XV950 RACER

Do segmentu Yamaha Sport Heritage dołącza nowy XV950 Racer. Adresowany do motocyklistów poszukujących niekonwencjonalnego, sportowego jednośladu, nie boi się swojej odmienności, łącząc stylistykę low ridera napędzanego silnikiem V z ponadczasowym charakterem café racera.

REKLAMA

Motocykle Yamaha Sport Heritage
Hasło „Inspirowany przeszłością, stworzony dla przyszłości” doskonale określa charakter każdego modelu z gamy Sport Heritage. Yamaha już od 60 lat tworzy niezwykłe motocykle, z których wiele stało się ikonami. Takie modele jak VMAX, XJR1300 czy SR400 stały się natchnieniem wielu pokoleń kierowców oraz ważnym elementem motocyklowego „folkloru”. Nowy XV950 Racer jest gotów do podtrzymania tej tradycji.

REKLAMA

Inspirowany przez Yard-Built
W celu rozwoju jedynych w swoim rodzaju i charakterze motocykli z projektu Yard-Built, Yamaha ściśle współpracuje z grupą prawdziwie innowacyjnych i ekscytujących customizerów w Europie. Uniwersalność i potencjał customizacji doskonale pokazuje „Boltage” – czysty street racer autorstwa Christiana i Raphaela Bendersów, zaś wzorcem dla nowego XV950 Racera był z kolei „El Raton Asesino” – imponujący café racer z atelier niemieckiej legendy customów, Marcusa Waltza.

Styl surowy i minimalistyczny
Wyposażony w potężny, chłodzony powietrzem silnik w układzie V, kompaktowe i zwrotne w prowadzeniu podwozie, kierownicę typu clip-on i odsunięte do tyłu podnóżki, XV950 Racer nadaje nowego wymiaru segmentowi Yamaha Sport Heritage.

REKLAMA

Dzięki surowej, minimalistycznej, lecz oryginalnej stylistyce wywodzącej się z low-riderów i café racerów, XV950 Racer reprezentuje nową koncepcję designu sportowych V-Twinów, akcentując nieustanne dążenie ich producenta do kreowania nowatorskich i prawdziwie ekscytujących motocykli Sport Heritage.

Wysoki moment obrotowy i lekkie prowadzenie
Silnik w układzie V (V2 600) o pojemności 942 cm3, generujący maksymalny moment obrotowy 79,5 Nm przy 3000 obr./min i moc 52,1 KM przy 5500 obr./min, imponująco przyspiesza już od niskich prędkości obrotowych. Krótkie i niskie podwozie zapewnia zwinność prowadzenia zarówno w mieście, jak i na krętych, bocznych drogach, a dzięki specyficznej kombinacji stylu low ridera z ergonomią café racera, nowy XV950 jest motocyklem unikalnym i prawdziwie ekscytującym dla nabywcy.

Kierownica typu clip-on z kutego aluminium
Wyróżnikiem XV950 Racera wśród innych modeli jest mocno pochylona pozycja kierowcy, wzmacniająca poczucie jedności z motocyklem podczas sportowej jazdy. Taka pozycja jest zasługą kierownicy typu clip-on, wykonanej z rury aluminiowej o średnicy 22,2 mm, przesuniętej do przodu o 156 mm i obniżonej o 78 mm w stosunku do modelu XV950/R. Wybór rury o średnicy 22,2 mm – niejako w przeciwieństwie do większych średnic stosowanych w motocyklach serii XV950/R – umożliwia zastosowanie cieńszych uchwytów typowych dla maszyn klasy supersport, które podkreślają sportową naturę mocarnego V-twina.

Nowe, kompaktowe manetki, dźwignie i pompa hamulcowa
W celu podkreślenia sportowego charakteru motocykla, kierownica typu clip-on otrzymała nowe, kompaktowe manetki oraz dźwignie sprzęgła i przedniego hamulca, którego pompę poddano wymiarowej redukcji. Dodatek czarnej, aluminiowej płyty na półce kierownicy akcentuje sportowe ambicje motocykla. Klasyczny w wyglądzie pojedynczy panel wskaźników zamontowano centralnie nad reflektorem przednim. Udanym dopełnieniem kompaktowej przedniej sekcji motocykla  jest przeniesienie kierunkowskazów na dolną półkę widelca.

Odsunięte do tyłu podnóżki oraz pojedyncza kanapa w stylu café racera
Oprócz ekskluzywnej kierownicy typu clip-on, Yamaha XV950 Racer została również wyposażona w nowe podnóżki, które odsunięto do tyłu o 150 mm i podwyższono o 29 mm w stosunku do standardowego XV950/R. Nowa, pojedyncza, wizualnie wysmuklona kanapa została podwyższona o 75 mm, co zaowocowało lepszą ergonomią, która wspomaga scentralizowanie masy motocykla i kierowcy w warunkach wyczynowych. Ta z kolei przekłada się na lepszą stabilność na łukach i wyższy komfort jazdy.

Nową, wysmukloną kanapę motocykla wieńczy kompaktowa i lekka wizualnie nakładka na siedzenie pasażera, która idealnie komponuje się ze stalowym błotnikiem. W komplecie z kierownicą clip-on i odsuniętymi podnóżkami kierowcy, wymodelowana nakładka tworzy istotny akcent stylizacyjny XV950 jako café racera.

Mini-owiewka
Yamaha XV950 Racer fabrycznie jest wyposażona w mini-owiewkę, która w kombinacji z pojedynczym, okrągłym reflektorem i kierownicą typu clip-on doskonale oddaje ducha oryginalnej koncepcji café racera.

Aluminiowe blachy identyfikacji modelu
Kolejnym elementem wyróżniającym XV950 Racera są aluminiowe blachy boczne z numerami modelu, z trzema stylowymi otworami. W kombinacji z mini-owiewką i sportową tapicerką siedzenia akcentują one ducha café racera i swoistą metaliczną surowość, która czyni z tego V-twin obiekt pożądania.

Nowe zawieszenie
Przednie i tylne zawieszenie XV950 Racera zostało dostosowane do sportowego zacięcia maszyny. Średnica teleskopów wynosi 41 mm, a skok – 144 mm, o 9 mm więcej niż w XV950/R. Klasyczne, harmonijkowe osłony teleskopów w połączeniu z czarnym lakierem widelca podkreślają ponadczasowy styl motocykla i spodobają się jeźdźcom ceniącym dbałość o szczegóły wykończenia.

Tylne bliźniacze amortyzatory typu piggyback dają 116-milimetrowy skok tylnego koła, o 6 mm większy niż w XV950/R. Zmiana ta pozwala kierowcy cieszyć się mocą silnika i stabilnością podwozia, zapewniając jednocześnie wysoki komfort jazdy, tak charakterystyczny dla całego segmentu Yamaha Sport Heritage.

Osłona cylindrów
Z myślą o wyważonym i sportowym wyglądzie motocykla, chłodzony powietrzem silnik w układzie V otrzymał nową osłonę boczną cylindrów z tworzywa żywicowego o trzech otworach nawiązujących do designu aluminiowych osłon z numerami modelu oraz układu wydechowego. Osłonę zamontowano po lewej stronie silnika jako swoistą równowagę dla filtra powietrza po stronie prawej.

Pole do customizacji
Yamaha oferuje bogatą gamę akcesoriów przeznaczonych specjalnie dla XV950 Racera. Tak jak wszystkie modele segmentu Sport Heritage, motocykl fabryczny pozostawia szerokie pole do popisu dla kierowców pragnących stworzyć niepowtarzalny motocykl odpowiadający ich własnej osobowości i stylowi życia.

Oryginalne akcesoria
• Boczne lusterka na kierownicę marki Rizoma
• Nakładki podnóżków marki Rizoma
• Pokrywa koła pasowego marki Rizona
• Odlewane dźwignie sprzęgła i hamulca
• Mocowanie tablicy rejestracyjnej
• Klamra przedniego widelca
• Układ wydechowy Akropovič
• Filtr powietrza do jazdy sportowej

O motocyklu XV950 Racer
• Autentyczny racer z segmentu Sport Heritage
• Klasyczny low rider V-twin o charakterze café racera
• Surowa i ponadczasowa stylistyka
• Sportowa, pochylona pozycja jazdy
• Pojedyncza kanapa z nakładką na siedzenie pasażera
• Owiewka i kierownica typu clip-on w najlepszym stylu café racera
• Okrągły prędkościomierz LCD
• Aluminiowe blachy boczne identyfikacji modelu
• Chłodzony powietrzem silnik SOHC w układzie V o pojemności 942 cm3 i potężnym momencie obrotowym
• Tylne amortyzatory gazowe typu piggyback
• Ponadczasowy wygląd dzięki podwójnej ramie kołyskowej
• 12-ramienne felgi odlewane z lekkich stopów
• Hamulce tarczowe średnica 298 mm WAVE z ABS
• Idealny do customizacji

Kolory:
• Błękitny Glacier Blue (PBMJ)
• Szary Matt Grey (MNM3)

Dostępność w sprzedaży: od kwietnia 2015
Cena rekomendowana brutto: 39 500 PLN

Źródło: materiały prasowe Yamaha
 

Yamaha XV950 Racer
Yamaha
Yamaha XV950 Racer
Yamaha
Yamaha XV950 Racer
Yamaha
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA