Motocykl BMW z kontrolą trakcji DTS: R 1200 RS
REKLAMA
REKLAMA
Nowe BMW R 1200 w wersji RS
RS to w BMW Motorrad symbol dla motocykla seryjnego, który w równym stopniu nadaje się do podróżowania i sportowych startów. W roku 1976 R 11 RS był pierwszym na świecie masowo produkowanym motocyklem z pełnym, mocowanym do ramy ospoilerowaniem opracowanym w tunelu aerodynamicznym. Stworzył on zupełnie nowy segment sportowo-turystyczny – jak od tamtej pory zaczęto nazywać wszechstronne motocykle. Wprowadzając do sprzedaży nowy model R 1200 RS, BMW Motorrad nawiązuje do tej długiej tradycji, dokonując interpretacji historycznych cech w nowoczesność teraźniejszości – z oszałamiającym efektem. Czy to na drogach B, czy wykorzystując wielkie możliwości motocykla z pasażerem w siodle, czy w długiej trasie wakacyjnej, nowy R 1200 RS to sportowa turystyka na zupełnie nowym, wspaniałym poziomie.
REKLAMA
Zobacz też: Nowy system ABS w motocyklach BMW
BMW R 1200 RS: więcej momentu obrotowego
Dwucylindrowy, przeciwsobny silnik w nowym R 1200 RS to ta sama jednostka DOHC, która napędza modele R 1200 GS i R 1200 GS Adventure – a także R 1200 RT oraz R 1200 RS. Rozwija ona moc 92 kW/125 KM/7750/min oraz maksymalny moment obrotowy 125 Nm/6500/min. W porównaniu z silnikami w modelach GS, GS Adventure i RT, podniesiono moment obrotowy na niskich obrotach. Spaliny są odprowadzane przez system „2 w 1” w dynamicznie wyglądającym, stromo poprowadzonym tylnym tłumiku. Zmodyfikowany airbox i nowo uformowane chrapy wlotów powietrza i centralnie umieszczona chłodnica przyczyniają się łącznie do wysmuklenia sylwetki.
Dynamiczna kontrola trakcji DTC w opcji
Nowy R 1200 RS jest seryjnie wyposażony w dwa tryby pracy/jazdy – „Rain” i „Road”. Poza systemem ABS standardowa specyfikacja obejmuje także automatyczną kontrolę stabilności ASC dla wyższej stabilności przyspieszania. A po dokupieniu opcjonalnego trzeciego trybu jazdy „Pro”, nabywca dostanie od BMW jeszcze dynamiczną kontrolę trakcji DTC z wykrywaniem kąta pochylenia, a także dwa dodatkowe tryby jazdy/pracy: „Dynamic” i „User”. Ten ostatni pozwala na indywidualizowanie zachowań motocykla.
Budowa motocykla BMW R 1200 RS
Paralever to kolejne cechy nowego motocykla. Razem zapewniają znakomitą precyzję prowadzenia, dokładność kierunkowa i sztywność podczas przyspieszania i hamowania były najwyższymi priorytetami – przy zachowaniu nadrzędnego celu: stworzenia roadstera zbudowanego zgodnie z zasadami BMW Motorrad i dynamicznego, zadowalającego aktywnych kierowców, a przy tym imponującego designem, którego język nawiązuje do superbike'a S 1000 RR.
BMW R 1200 RS: regulowana praca zawieszenia
Ma dwie nastawy: „Road” i „Dynamic”, pozwala kierowcy na najwyższe bezpieczeństwo jazdy przy maksymalizacji osiągów i komfortu. ESA potrafi także automatycznie dostosować pracę zawieszenia do warunków jazdy i manewrów wykonywanych przez kierowcę.
Komputer pokładowy w motocyklu BMW R 1200 RS
Prędkość odczytać można z normalnego, analogowego prędkościomierza, ale obecny obok komputer pokładowy na życzenie pokaże ogromną masę pożytecznych i pożądanych informacji.
Nowa generacja RS łączy w sobie ostry, dynamiczny design ze sportowym charakterem. Aerodynamiczne ospoilerowanie i podwójne lampy główne tworzą „twarz” nowego R 1200 RS, podkreślając wizualnie kombinację sportowej maszyny i motocykla turystycznego o dynamicznych proporcjach z nisko pochylonym przodem i subtelnie wystylizowanym, lekko zadartym tyłem, które nie pozostawiają wątpliwości co do sportowego pochodzenia konstrukcji. Motocykl jest dostępny w dwóch wariantach kolorystycznych – klasycznym sportowym zestawieniu niebieski metalik Lupin/jasnoszary metalik oraz matowy szary metalik Granite.
Źródło: materiały prasowe BMW
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.