REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motocykl BMW z kontrolą trakcji DTS: R 1200 RS

BMW R 1200 RS 2014
BMW R 1200 RS 2014
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Motocykl BMW R 1200 doczekał się szlachetnej wersji RS. Dlaczego odmiana ta jest tak ceniona wśród fanów marki? Co kryje się pod tym dwuliterowym oznaczeniem?

Nowe BMW R 1200 w wersji RS

RS to w BMW Motorrad symbol dla motocykla seryjnego, który w równym stopniu nadaje się do podróżowania i sportowych startów. W roku 1976 R 11 RS był pierwszym na świecie masowo produkowanym motocyklem z pełnym, mocowanym do ramy ospoilerowaniem opracowanym w tunelu aerodynamicznym. Stworzył on zupełnie nowy segment sportowo-turystyczny – jak od tamtej pory zaczęto nazywać wszechstronne motocykle. Wprowadzając do sprzedaży nowy model R 1200 RS, BMW Motorrad nawiązuje do tej długiej tradycji, dokonując interpretacji historycznych cech w nowoczesność teraźniejszości – z oszałamiającym efektem. Czy to na drogach B, czy wykorzystując wielkie możliwości motocykla z pasażerem w siodle, czy w długiej trasie wakacyjnej, nowy R 1200 RS to sportowa turystyka na zupełnie nowym, wspaniałym poziomie.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy system ABS w motocyklach BMW

BMW R 1200 RS: więcej momentu obrotowego

Dwucylindrowy, przeciwsobny silnik w nowym R 1200 RS to ta sama jednostka DOHC, która napędza modele R 1200 GS i R 1200 GS Adventure – a także R 1200 RT oraz R 1200 RS. Rozwija ona moc 92 kW/125 KM/7750/min oraz maksymalny moment obrotowy 125 Nm/6500/min. W porównaniu z silnikami w modelach GS, GS Adventure i RT, podniesiono moment obrotowy na niskich obrotach. Spaliny są odprowadzane przez system „2 w 1” w dynamicznie wyglądającym, stromo poprowadzonym tylnym tłumiku. Zmodyfikowany airbox i nowo uformowane chrapy wlotów powietrza i centralnie umieszczona chłodnica przyczyniają się łącznie do wysmuklenia sylwetki.

Dynamiczna kontrola trakcji DTC w opcji

Nowy R 1200 RS jest seryjnie wyposażony w dwa tryby pracy/jazdy – „Rain” i „Road”. Poza systemem ABS standardowa specyfikacja obejmuje także automatyczną kontrolę stabilności ASC dla wyższej stabilności przyspieszania. A po dokupieniu opcjonalnego trzeciego trybu jazdy „Pro”, nabywca dostanie od BMW jeszcze dynamiczną kontrolę trakcji DTC z wykrywaniem kąta pochylenia, a także dwa dodatkowe tryby jazdy/pracy: „Dynamic” i „User”. Ten ostatni pozwala na indywidualizowanie zachowań motocykla.

Budowa motocykla BMW R 1200 RS

Paralever to kolejne cechy nowego motocykla. Razem zapewniają znakomitą precyzję prowadzenia, dokładność kierunkowa i sztywność podczas przyspieszania i hamowania były najwyższymi priorytetami – przy zachowaniu nadrzędnego celu: stworzenia roadstera zbudowanego zgodnie z zasadami BMW Motorrad i dynamicznego, zadowalającego aktywnych kierowców, a przy tym imponującego designem, którego język nawiązuje do superbike'a S 1000 RR.

BMW R 1200 RS: regulowana praca zawieszenia

Ma dwie nastawy: „Road” i „Dynamic”, pozwala kierowcy na najwyższe bezpieczeństwo jazdy przy maksymalizacji osiągów i komfortu. ESA potrafi także automatycznie dostosować pracę zawieszenia do warunków jazdy i manewrów wykonywanych przez kierowcę.

Komputer pokładowy w motocyklu BMW R 1200 RS

Prędkość odczytać można z normalnego, analogowego prędkościomierza, ale obecny obok komputer pokładowy na życzenie pokaże ogromną masę pożytecznych i pożądanych informacji.

Nowa generacja RS łączy w sobie ostry, dynamiczny design ze sportowym charakterem. Aerodynamiczne ospoilerowanie i podwójne lampy główne tworzą „twarz” nowego R 1200 RS, podkreślając wizualnie kombinację sportowej maszyny i motocykla turystycznego o dynamicznych proporcjach z nisko pochylonym przodem i subtelnie wystylizowanym, lekko zadartym tyłem, które nie pozostawiają wątpliwości co do sportowego pochodzenia konstrukcji. Motocykl jest dostępny w dwóch wariantach kolorystycznych – klasycznym sportowym zestawieniu niebieski metalik Lupin/jasnoszary metalik oraz matowy szary metalik Granite.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    REKLAMA

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA