REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motocykl BMW z kontrolą trakcji DTS: R 1200 RS

BMW R 1200 RS 2014
BMW R 1200 RS 2014
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Motocykl BMW R 1200 doczekał się szlachetnej wersji RS. Dlaczego odmiana ta jest tak ceniona wśród fanów marki? Co kryje się pod tym dwuliterowym oznaczeniem?

Nowe BMW R 1200 w wersji RS

RS to w BMW Motorrad symbol dla motocykla seryjnego, który w równym stopniu nadaje się do podróżowania i sportowych startów. W roku 1976 R 11 RS był pierwszym na świecie masowo produkowanym motocyklem z pełnym, mocowanym do ramy ospoilerowaniem opracowanym w tunelu aerodynamicznym. Stworzył on zupełnie nowy segment sportowo-turystyczny – jak od tamtej pory zaczęto nazywać wszechstronne motocykle. Wprowadzając do sprzedaży nowy model R 1200 RS, BMW Motorrad nawiązuje do tej długiej tradycji, dokonując interpretacji historycznych cech w nowoczesność teraźniejszości – z oszałamiającym efektem. Czy to na drogach B, czy wykorzystując wielkie możliwości motocykla z pasażerem w siodle, czy w długiej trasie wakacyjnej, nowy R 1200 RS to sportowa turystyka na zupełnie nowym, wspaniałym poziomie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowy system ABS w motocyklach BMW

BMW R 1200 RS: więcej momentu obrotowego

Dwucylindrowy, przeciwsobny silnik w nowym R 1200 RS to ta sama jednostka DOHC, która napędza modele R 1200 GS i R 1200 GS Adventure – a także R 1200 RT oraz R 1200 RS. Rozwija ona moc 92 kW/125 KM/7750/min oraz maksymalny moment obrotowy 125 Nm/6500/min. W porównaniu z silnikami w modelach GS, GS Adventure i RT, podniesiono moment obrotowy na niskich obrotach. Spaliny są odprowadzane przez system „2 w 1” w dynamicznie wyglądającym, stromo poprowadzonym tylnym tłumiku. Zmodyfikowany airbox i nowo uformowane chrapy wlotów powietrza i centralnie umieszczona chłodnica przyczyniają się łącznie do wysmuklenia sylwetki.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dynamiczna kontrola trakcji DTC w opcji

Nowy R 1200 RS jest seryjnie wyposażony w dwa tryby pracy/jazdy – „Rain” i „Road”. Poza systemem ABS standardowa specyfikacja obejmuje także automatyczną kontrolę stabilności ASC dla wyższej stabilności przyspieszania. A po dokupieniu opcjonalnego trzeciego trybu jazdy „Pro”, nabywca dostanie od BMW jeszcze dynamiczną kontrolę trakcji DTC z wykrywaniem kąta pochylenia, a także dwa dodatkowe tryby jazdy/pracy: „Dynamic” i „User”. Ten ostatni pozwala na indywidualizowanie zachowań motocykla.

Budowa motocykla BMW R 1200 RS

Paralever to kolejne cechy nowego motocykla. Razem zapewniają znakomitą precyzję prowadzenia, dokładność kierunkowa i sztywność podczas przyspieszania i hamowania były najwyższymi priorytetami – przy zachowaniu nadrzędnego celu: stworzenia roadstera zbudowanego zgodnie z zasadami BMW Motorrad i dynamicznego, zadowalającego aktywnych kierowców, a przy tym imponującego designem, którego język nawiązuje do superbike'a S 1000 RR.

BMW R 1200 RS: regulowana praca zawieszenia

Ma dwie nastawy: „Road” i „Dynamic”, pozwala kierowcy na najwyższe bezpieczeństwo jazdy przy maksymalizacji osiągów i komfortu. ESA potrafi także automatycznie dostosować pracę zawieszenia do warunków jazdy i manewrów wykonywanych przez kierowcę.

Komputer pokładowy w motocyklu BMW R 1200 RS

Prędkość odczytać można z normalnego, analogowego prędkościomierza, ale obecny obok komputer pokładowy na życzenie pokaże ogromną masę pożytecznych i pożądanych informacji.

Nowa generacja RS łączy w sobie ostry, dynamiczny design ze sportowym charakterem. Aerodynamiczne ospoilerowanie i podwójne lampy główne tworzą „twarz” nowego R 1200 RS, podkreślając wizualnie kombinację sportowej maszyny i motocykla turystycznego o dynamicznych proporcjach z nisko pochylonym przodem i subtelnie wystylizowanym, lekko zadartym tyłem, które nie pozostawiają wątpliwości co do sportowego pochodzenia konstrukcji. Motocykl jest dostępny w dwóch wariantach kolorystycznych – klasycznym sportowym zestawieniu niebieski metalik Lupin/jasnoszary metalik oraz matowy szary metalik Granite.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
BMW R 1200 RS 2014
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA