REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014

Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Grizzly 700 EPS uważany był za jeden z lepszych jeśli nie najlepszych pojazdów ATV z automatyczną przekładną. Zmiany przeprowadzone przez Yamahę modelach na rok 2014 mają w jeszcze większym stopniu wyróżnić ten model na tle konkurencji.

Nowy Grizzly 700 EPS WTHC - najważniejsze cechy podwozia i zawieszenia

Wytrzymała rama Grizzly 700 EPS WTHC na 2014 rok została wyposażona w dodatkowe wzmocnienia, które poprawią ogólną sztywność podwozia, adaptując konstrukcję do szerszego rozstawu kół.

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z najbardziej znaczących zmian w zawieszeniu jest użycie nowego projektu podwozia, które teraz zawiera dłuższe górne i dolne, przednie i tylne wahacze. Są one o 30 mm dłuższe niż te użyte w modelu z 2013 roku, co w przypadku dolnych wahaczy oznacza nową, lżejszą konstrukcję.

Zobacz też: Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

REKLAMA

Osadzenie przednich felg jest teraz zredukowane o 2 mm, a rozstaw przednich kół został zwiększony o 56 mm. Półosie oraz drążki kierownicze zostały natomiast dopasowane tak, aby sprostać również szerszemu o 60 mm rozstawowi tylnych kół. Ulepszony system zawieszenia zawiera zaprojektowane na nowo amortyzatory z większym skokiem, zoptymalizowanym tłumieniem dobicia i odbicia oraz sprężynami 2-stopniowymi, z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do zalet nowego zestawu zawieszenia i szerszego rozstawu osi należy zaliczyć m.in. wyższy poziom stabilności oraz zwiększony komfort jazdy, dzięki którym Grizzly 700 EPS WTHC jest jeszcze lepszym pojazdem do użytku rekreacyjnego i profesjonalnego. Zwiększona stabilność jest szczególnie przydatna przy wspinaniu się na strome zbocza i zjeżdżaniu ze skalistych zboczy, zapewniając kierowcy pewność i poprawiając właściwości terenowe tego dzielnego ATV.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - ulepszona geometria układu sterowania

Grizzly 700 EPS WTHC na 2014 rok korzysta nie tylko z nowego projektu zawieszenia, ale również z ulepszonej geometrii układu sterowania. Kształt ramienia prowadzącego przekładni kierowniczej został tak zoptymalizowany, aby zredukować wysiłek kierowcy w czasie dłuższych jazd – kierowanie stało się teraz łatwiejsze, a promień skrętu pozostał niemalże taki sam jak w modelu 2013.

Zobacz też: BMW K 1600 GTL Exclusive

Zmodyfikowany kształt felg

Przednie oraz tylne koła w kształcie spirali w modelu 2014 posiadają nowo zaprojektowane, wykręcone na zewnątrz ranty, które chronione są przez opony. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w środku felgi nie zbiera się brud, co mogłoby się zdarzyć w odwrotnie ukształtowanych rantach. Nowe felgi przyczyniły się też do zredukowania masy nieresorowanej, natomiast redukcja osadzenia o 2 mm pomogła osiągnąć lekkość prowadzenia.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - opony Maxxis

Nowe koła wyposażone są w zestaw opon Maxxis MU19 i MU20 drugiej generacji, które zostały stworzone specjalnie dla Yamahy. Wewnętrzna struktura tych opon została zmodyfikowana pod kątem nowych ustawień wahacza oraz dla zwiększenia komfortu jazdy. Wygląd zewnętrzny oraz kształt bieżnika opon przednich Maxxix MU19A AT25X8-12 i tylnych Maxxis MU20A AT25x10-12 pozostają bez zmian.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - dwustopniowy system EPS

Model 2014 został wyposażony w skalibrowane na nowo oprogramowanie sterujące systemem EPS (elektryczny układ wspomagania kierownicy), zaprojektowane tak, aby dopełnić zmian w geometrii układu sterowania, nowej konstrukcji opon oraz w szerszym rozstawie osi. Wstępna siła została zwiększona, ale zanim EPS zaaplikuje jakąkolwiek siłę wspomagania, potrzebna jest informacja zwrotna o bezwładności.

Zobacz też: Nowe BMW R 1200 RT - opis modelu

Kolejną istotną zmianą jest predefiniowany program sterowania EPS, który załącza się automatycznie w trakcie jazdy z napędem na 4 koła i z zablokowanym dyferencjałem. Inżynierowie Yamahy przeanalizowali różne siły działające tylko w czasie jazdy w trybie 4WD/Diff Lock i w efekcie powstał nowy, predefiniowany program zaprojektowany specjalnie, aby zapewnić odpowiednią siłę wspomagania właśnie w takich sytuacjach.

Nowy Grizzly 700 EPS WTHC - najważniejsze cechy silnika i przekładni

Inżynierowie Yamahy skupili swoje wysiłki, aby Grizzly 700 EPS WTHC 2014 był czystszy, oszczędniejszy i agresywniejszy. Jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 686 cm3 z głowicą SOHC przeszedł więc liczne techniczne modyfikacje w niemalże wszystkich kluczowych obszarach.

Wartości momentu obrotowego i mocy zostały zwiększone dzięki kilku zmianom w konstrukcji silnika. Zupełnie nowy wałek rozrządu oferuje zmienione czasy otwarć zaworów ze zredukowanym czasem współotwarcia. Użyta została też nowa, jednoportowa głowica z komorą spalania o zakończeniu jednospadkowym. Razem z lżejszym, kutym tłokiem, zmiany te skutkują zwiększoną kompresją – 10.0:1 w porównaniu do 9.2:1 w poprzednim modelu.

Razem ze zmniejszeniem masy tłoka, zastosowane zostały również wałki wyrównoważające o niższej wadze. Z kolei, aby sprostać wyższej mocy oraz momentowi obrotowemu, poprawiono wytrzymałość łożyska korbowodu, a sam korbowód został poddany nowej obróbce termicznej.

Nowa konfiguracja głowicy/tłoka/wałka rozrządu nie tylko dostarcza większe wartości mocy i momentu obrotowego, ale jednocześnie pozwala silnikowi w modelu 2014 spełnić surowe normy emisji spalin. Kluczowe role w uczynieniu tego silnika czystszym pełnią też katalizator o strukturze plastra miodu oraz system zasysania powietrza (Air Induction), który wprowadza świeże powietrze do portu wydechowego, pozwalając dopalić wszelkie pozostałe węglowodory.

W celu zmaksymalizowania możliwości nowych komponentów silnika i spełnienia norm emisji spalin inżynierowie Yamahy zamontowali w nim nową jednostkę sterującą (ECU). Zawiera ona nowe mapowanie zapłonu i wtrysku paliwa, jak również oprogramowanie nowego systemu AI oraz port i złącze dla nowego narzędzia diagnostycznego Yamaha YDT.

Wynikiem wszystkich tych zmian technicznych na sezon 2014 jest silniejszy, mocniejszy i bardziej elastyczny silnik z poprawioną reakcją przepustnicy w całym zakresie obrotowym. Silnik ten jest nie tylko mocniejszy, ale pracuje ekonomiczniej, spełniając ścisłe normy emisji spalin EPA/CARB (w trybie LA-4). Co więcej, ta zupełnie przekonstruowana jednostka zapewnia oszczędność paliwa około 30% w stosunku do modelu 2013. Ten silnik jest czystszy, oszczędniejszy i bardziej agresywny.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - specyfikacja układu napędowego

Typ: 686 cm3, 1-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy
Średnica x skok: 102,0 mm x 84,0 mm
Stopień sprężania: 10:1
Układ zasilania:  Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa, pojedyncza przepustnica, Mikuni 40IES
Układ zapłonu: TCI – Digital Transistor Controlled Ignition
Rozrusznik: Elektryczny
Skrzynia biegów: Yamaha Ultramatic® z paskiem V-Belt i funkcją hamowania silnikiem wszystkich kół, biegi Szybki/Wolny/N/R/P
Napęd: Yamaha On-Command ze sterowaniem 2WD/4WD/Diff Lock, Shaft

Źródło: materiały prasowe Yamaha

Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA