REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014

Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Grizzly 700 EPS uważany był za jeden z lepszych jeśli nie najlepszych pojazdów ATV z automatyczną przekładną. Zmiany przeprowadzone przez Yamahę modelach na rok 2014 mają w jeszcze większym stopniu wyróżnić ten model na tle konkurencji.

Nowy Grizzly 700 EPS WTHC - najważniejsze cechy podwozia i zawieszenia

Wytrzymała rama Grizzly 700 EPS WTHC na 2014 rok została wyposażona w dodatkowe wzmocnienia, które poprawią ogólną sztywność podwozia, adaptując konstrukcję do szerszego rozstawu kół.

REKLAMA

Jedną z najbardziej znaczących zmian w zawieszeniu jest użycie nowego projektu podwozia, które teraz zawiera dłuższe górne i dolne, przednie i tylne wahacze. Są one o 30 mm dłuższe niż te użyte w modelu z 2013 roku, co w przypadku dolnych wahaczy oznacza nową, lżejszą konstrukcję.

Zobacz też: Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

REKLAMA

Osadzenie przednich felg jest teraz zredukowane o 2 mm, a rozstaw przednich kół został zwiększony o 56 mm. Półosie oraz drążki kierownicze zostały natomiast dopasowane tak, aby sprostać również szerszemu o 60 mm rozstawowi tylnych kół. Ulepszony system zawieszenia zawiera zaprojektowane na nowo amortyzatory z większym skokiem, zoptymalizowanym tłumieniem dobicia i odbicia oraz sprężynami 2-stopniowymi, z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do zalet nowego zestawu zawieszenia i szerszego rozstawu osi należy zaliczyć m.in. wyższy poziom stabilności oraz zwiększony komfort jazdy, dzięki którym Grizzly 700 EPS WTHC jest jeszcze lepszym pojazdem do użytku rekreacyjnego i profesjonalnego. Zwiększona stabilność jest szczególnie przydatna przy wspinaniu się na strome zbocza i zjeżdżaniu ze skalistych zboczy, zapewniając kierowcy pewność i poprawiając właściwości terenowe tego dzielnego ATV.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - ulepszona geometria układu sterowania

Grizzly 700 EPS WTHC na 2014 rok korzysta nie tylko z nowego projektu zawieszenia, ale również z ulepszonej geometrii układu sterowania. Kształt ramienia prowadzącego przekładni kierowniczej został tak zoptymalizowany, aby zredukować wysiłek kierowcy w czasie dłuższych jazd – kierowanie stało się teraz łatwiejsze, a promień skrętu pozostał niemalże taki sam jak w modelu 2013.

Zobacz też: BMW K 1600 GTL Exclusive

Zmodyfikowany kształt felg

Przednie oraz tylne koła w kształcie spirali w modelu 2014 posiadają nowo zaprojektowane, wykręcone na zewnątrz ranty, które chronione są przez opony. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w środku felgi nie zbiera się brud, co mogłoby się zdarzyć w odwrotnie ukształtowanych rantach. Nowe felgi przyczyniły się też do zredukowania masy nieresorowanej, natomiast redukcja osadzenia o 2 mm pomogła osiągnąć lekkość prowadzenia.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - opony Maxxis

Nowe koła wyposażone są w zestaw opon Maxxis MU19 i MU20 drugiej generacji, które zostały stworzone specjalnie dla Yamahy. Wewnętrzna struktura tych opon została zmodyfikowana pod kątem nowych ustawień wahacza oraz dla zwiększenia komfortu jazdy. Wygląd zewnętrzny oraz kształt bieżnika opon przednich Maxxix MU19A AT25X8-12 i tylnych Maxxis MU20A AT25x10-12 pozostają bez zmian.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - dwustopniowy system EPS

Model 2014 został wyposażony w skalibrowane na nowo oprogramowanie sterujące systemem EPS (elektryczny układ wspomagania kierownicy), zaprojektowane tak, aby dopełnić zmian w geometrii układu sterowania, nowej konstrukcji opon oraz w szerszym rozstawie osi. Wstępna siła została zwiększona, ale zanim EPS zaaplikuje jakąkolwiek siłę wspomagania, potrzebna jest informacja zwrotna o bezwładności.

Zobacz też: Nowe BMW R 1200 RT - opis modelu

Kolejną istotną zmianą jest predefiniowany program sterowania EPS, który załącza się automatycznie w trakcie jazdy z napędem na 4 koła i z zablokowanym dyferencjałem. Inżynierowie Yamahy przeanalizowali różne siły działające tylko w czasie jazdy w trybie 4WD/Diff Lock i w efekcie powstał nowy, predefiniowany program zaprojektowany specjalnie, aby zapewnić odpowiednią siłę wspomagania właśnie w takich sytuacjach.

Nowy Grizzly 700 EPS WTHC - najważniejsze cechy silnika i przekładni

REKLAMA

Inżynierowie Yamahy skupili swoje wysiłki, aby Grizzly 700 EPS WTHC 2014 był czystszy, oszczędniejszy i agresywniejszy. Jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 686 cm3 z głowicą SOHC przeszedł więc liczne techniczne modyfikacje w niemalże wszystkich kluczowych obszarach.

Wartości momentu obrotowego i mocy zostały zwiększone dzięki kilku zmianom w konstrukcji silnika. Zupełnie nowy wałek rozrządu oferuje zmienione czasy otwarć zaworów ze zredukowanym czasem współotwarcia. Użyta została też nowa, jednoportowa głowica z komorą spalania o zakończeniu jednospadkowym. Razem z lżejszym, kutym tłokiem, zmiany te skutkują zwiększoną kompresją – 10.0:1 w porównaniu do 9.2:1 w poprzednim modelu.

Razem ze zmniejszeniem masy tłoka, zastosowane zostały również wałki wyrównoważające o niższej wadze. Z kolei, aby sprostać wyższej mocy oraz momentowi obrotowemu, poprawiono wytrzymałość łożyska korbowodu, a sam korbowód został poddany nowej obróbce termicznej.

Nowa konfiguracja głowicy/tłoka/wałka rozrządu nie tylko dostarcza większe wartości mocy i momentu obrotowego, ale jednocześnie pozwala silnikowi w modelu 2014 spełnić surowe normy emisji spalin. Kluczowe role w uczynieniu tego silnika czystszym pełnią też katalizator o strukturze plastra miodu oraz system zasysania powietrza (Air Induction), który wprowadza świeże powietrze do portu wydechowego, pozwalając dopalić wszelkie pozostałe węglowodory.

W celu zmaksymalizowania możliwości nowych komponentów silnika i spełnienia norm emisji spalin inżynierowie Yamahy zamontowali w nim nową jednostkę sterującą (ECU). Zawiera ona nowe mapowanie zapłonu i wtrysku paliwa, jak również oprogramowanie nowego systemu AI oraz port i złącze dla nowego narzędzia diagnostycznego Yamaha YDT.

Wynikiem wszystkich tych zmian technicznych na sezon 2014 jest silniejszy, mocniejszy i bardziej elastyczny silnik z poprawioną reakcją przepustnicy w całym zakresie obrotowym. Silnik ten jest nie tylko mocniejszy, ale pracuje ekonomiczniej, spełniając ścisłe normy emisji spalin EPA/CARB (w trybie LA-4). Co więcej, ta zupełnie przekonstruowana jednostka zapewnia oszczędność paliwa około 30% w stosunku do modelu 2013. Ten silnik jest czystszy, oszczędniejszy i bardziej agresywny.

Nowa Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014 - specyfikacja układu napędowego

Typ: 686 cm3, 1-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy
Średnica x skok: 102,0 mm x 84,0 mm
Stopień sprężania: 10:1
Układ zasilania:  Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa, pojedyncza przepustnica, Mikuni 40IES
Układ zapłonu: TCI – Digital Transistor Controlled Ignition
Rozrusznik: Elektryczny
Skrzynia biegów: Yamaha Ultramatic® z paskiem V-Belt i funkcją hamowania silnikiem wszystkich kół, biegi Szybki/Wolny/N/R/P
Napęd: Yamaha On-Command ze sterowaniem 2WD/4WD/Diff Lock, Shaft

Źródło: materiały prasowe Yamaha

Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Yamaha Grizzly 700 EPS WTHC 2014
Yamaha
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kluczowe połączenie Polski z Ukrainą. Droga S17 się wydłuża: nowy odcinek coraz bliżej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przetarg na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17. Odcinek Piaski Wschód - Łopiennik, o długości 16,6 km, stanie się ważnym elementem trasy łączącej Polskę z Ukrainą. Przetarg wygrało konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones, które zrealizuje projekt za 810 mln zł. Inwestycja obejmuje nie tylko budowę nowej drogi, ale także rozwój infrastruktury dla bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Co oznacza ta inwestycja dla polskiej sieci drogowej i jak wpłynie ona na komunikację międzynarodową?

Koniec dopłat do leasingu e-aut: rynek elektromobilności w Polsce zagrożony?

Samochody elektryczne to bardziej ekologiczna wersja tradycyjnych aut. Osoby decydujące się na zakup takiego pojazdu dotychczas mogły liczyć na dofinansowanie. Leasing, będący jedną z najpopularniejszych form finansowania zakupu nowych pojazdów, cieszył się dużym zainteresowaniem szczególnie wśród przedsiębiorców. To właśnie oni stanowią ponad 80% klientów nabywających elektryczne samochody osobowe w Polsce. Niestety od 1 września br. NFOŚIGW podjął decyzję dotyczącą wstrzymania dopłat. Jak to wpłynie na rynek elektryków?

Automatyczny zwrot prawa jazdy. Czy wszyscy z niego skorzystają? 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

Tesla zdetronizowana w Europie. Nowy lider rynku samochodów elektrycznych

Tesla, znana marka samochodów elektrycznych, w 2024 roku była znacznie rzadziej wybierana przez klientów z Europy. W porównaniu z 2023 rokiem, w którym to firma świętowała triumfy na europejskim rynku, ilość sprzedanych modeli była sporym rozczarowaniem. Co spowodowało taki spadek sprzedaży? Kto wyprzedził ubiegłorocznego lidera?

REKLAMA

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

Odcinkowe pomiary prędkości nielegalne? Sprawdzamy. Co grozi kierowcom i kiedy mogą nie przyjąć mandatu?

Odcinkowe pomiary prędkości to coraz popularniejszy w Polsce sposób na wychwytywanie i karanie kierowców, którzy nie przestrzegają przepisów prawa o ruchu drogowym w zakresie dopuszczalnych prędkości. Nowe urządzenia rejestrujące, służące do automatycznej kontroli średniej prędkości na wyznaczonym odcinku drogi, wyrastają jak grzyby po deszczu, a wraz z nimi mnożą się pytania kierowców o legalność tej formy pomiarów prędkości. Jak się okazuje – wątpliwości te są uzasadnione.

Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

REKLAMA

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

REKLAMA