REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW

Subskrybuj nas na Youtube
motocykl BMW S 1000 R
motocykl BMW S 1000 R
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW zaprezentowało agresywnie stylizowany motocykl typu naked, z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1000 cm3. W stosunku do S 1000 RR, z którego się wywodzi, zmieniono m.in. zakres użytecznych obrotów silnika czyniąc go bardziej elastycznym.

BMW S 1000 R –  naked bike na bazie S 1000 RR

Nowy naked bike produkcji BMW Motorrad model S 1000 R jest oparty bezpośrednio na S 1000 RR i dysponuje dokładnie tą samą innowacyjną techniką. Bliskie rodzinne podobieństwo do RR jest wyraźnie zauważalne od pierwszego spojrzenia. S 1000 R emanuje agresywną, dynamiczną energią. Opiera się na tej samej koncepcji ogólnej, rozwija moc 160 KM przy masie własnej 207 KM, jest seryjnie wyposażony w wyścigowe systemy ABS i ASC oraz dwa tryby jazdy – BMW S 1000 R wyznacza nowe standardy w segmencie sportowych roadsterów.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Poduszka powietrzna dla motocyklisty - rodzaje zabezpieczeń

BMW S 1000 R: rzędowy, 4-cylindrowy silnik

Modyfikując 999-centymetrowy, 4-cylindrowy silnik modelu S 1000 RR, inżynierowie położyli szczególny nacisk na potężne, ale równomiernie dostarczane osiągi w całym zakresie obrotów. Aby zapewnić użytkownikom idealną charakterystykę pracy silnika zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w sportowej jeździe na autostradzie bądź torze wyścigowym, zdecydowanie podnieśli parametry mocy i momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów. Zarazem obniżyli maksymalną prędkość obrotową o ok. 2000/min. Maksymalna moc 160 KM jest teraz osiągana przy 11 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 112 Nm – przy 9250 obr./min. Do wartości 7500 obr./min silnik rozwija o 10 Nm wyższy moment obrotowy niż S 1000 RR. Tym samym motocykl znacznie agresywniej reaguje na gaz podczas jazdy po krętych, jednojezdniowych drogach. Przyrost ten uzyskano m.in. dzięki przeprojektowaniu kanałów w głowicy, modyfikacji profili krzywek rozrządu oraz odpowiedniemu dostosowaniu elektroniki sterującej. Nowy system sterowania silnikiem BMS-X wspiera także e-gaz, czyli elektroniczną przepustnicę „throttle-by-wire”.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa do jazdy w deszczu, na torze i zmiennej nawierzchni

Aby optymalnie zachowywać się w różnych warunkach i spełnić wymagania kierowcy, S 1000 R standardowo wyposażony jest w dwa tryby jazdy oraz system ASC (Automatic Stability Control, automatyczną kontrolę stabilności). Tryby „Rain” („deszcz”) i „Road” („szosa”) odnoszą się do najróżniejszych warunków i rodzajów dróg, opierając się na różnych charakterystykach pracy, innych przebiegach momentu obrotowego i przy innych nastawach czułości oraz sposobu działania wyścigowego systemu ABS oraz ASC. Dzięki temu jazda jest bezpieczniejsza, szczególnie przy zmiennych warunkach jazdy.

Zobacz też: BMW R nineT - motocykl na rocznicę!

Jako opcja dostępna jest dynamiczna kontrola trakcji (Dynamic Traction Control, DTC), obejmująca także dwa kolejne tryby jazdy – „Dynamic” i „Dynamic Pro”. Nabycie tej opcji pozwala kierowcy w pełni wykorzystać potencjał sportowy motocykla, zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Dynamiczna kontrola trakcji, obejmująca także czujnik kąta przechyłu, zapewnia możliwość bezpiecznego i maksymalnie dynamicznego przyspieszania, obecnie najefektywniejszego wśród seryjnych motocykli.

Innowacyjna technika podwozia i zawieszenia z wielkimi rezerwami tłumienia i wyczynowymi hamulcami. Opcjonalnie dostępny system dynamicznej kontroli tłumienia (Dynamic Damping Control, DDC).
Niezależnie od tego, jak bardzo ambitnie i dynamicznie jeździ kierowca, podwozie i zawieszenie S 1000 R jest gotowe stawić czoło mocy rzędowego, 4-cylindrowego silnika. Oparty na jednostce z S 1000 RR, wykorzystuje tę samą, sprawdzoną obwodową ramę ze stopu aluminium, w której silnik pełni rolę struktury nośnej. Koła są zawieszone podobnie jak w RR, z przodu na regulowanym widelcu upside-down, z tyłu na podwójnych wahaczach z regulowaną centralną golenią sprężystą. Charakterystyka, jakiej wymaga się od roadstera, uzyskana została na drodze lekkiej zmiany w geometrii. Jak w RR, ostre, ale stabilne, a przede wszystkim bezpieczne hamowanie zapewnia układ obejmujący podwójne tarcze z dwoma radialnymi, 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi na przednim kole i pojedynczą tarczę z tyłu, z częściowo integralnym systemem ABS. Dynamiczna kontrola tłumienia (DDC), dostępna jako opcja, pozwala elektronicznie regulować siłę tłumienia zawieszenia. Poprawiając osiągi i podnosząc poziom bezpieczeństwa czynnego, system ten w dynamiczny sposób dostosowuje w ułamku sekundy siłę i sposób tłumienia do bieżącej sytuacji.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne w motocyklu

Dynamiczny design.
Osobowość nowego sportowego roadstera BMW S 1000 R znajduje także odzwierciedlenie w stylistyce. Narysowany wg zasady „ogon w górze, nos w dole”, samą sylwetką sugeruje agresywność, świetne osiągi i dynamikę. Jak RR, S 1000 R jest natychmiast rozpoznawalny, wyróżnia się z tłumu.

Wielofunkcyjny zestaw wskaźników.
Także kokpit S 1000 R odzwierciedla rodzinne powiązania z wyścigowymi motocyklami. Wykorzystując wyświetlacz ciekłokrystaliczny i analogowy obrotomierz, deska rozdzielcza zapewnia kierowcy niezrównane w tym segmencie możliwości informacyjne, od wskaźnika biegu i trybu jazdy aż po stoper (lap timer). Aby zmiana biegów odbywała się w optymalny sposób, motocykl wyposażono w indywidualnie programowalny quick-shifter.

Najważniejsze cechy nowego BMW S 1000 R:

  • Przemyślana koncepcja ogólna ustanawia nowe standardy w segmencie sportowych roadsterów;
  • Agresywna, dynamiczna stylizacja i wyraźne podobieństwo rodzinne do S 1000 RR;
  • Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 999 cm3, maksymalna moc 118 kW (160 KM) przy 11 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 9250 obr./min;
  • Masa własna z pełnym zbiornikiem – 207 kg;
  • Seryjne wyposażenie w wyścigowy ABS dla najlepszej skuteczności hamowania i bezpieczeństwa;
  • Seryjne wyposażenie w automatyczną kontrolę stabilności (ASC) dla bezpiecznego przyspieszania na podłożach o różnej przyczepności;
  • Seryjne wyposażenie w tłumik kierownicy;
  • Dwa tryby jazdy, do wyboru kierowcy: „Deszcz” i „Szosa”;
  • Opcjonalny system dynamicznej kontroli trakcji DTC, obejmujący tryb jazdy Pro, maksymalizuje zarówno przyjemność z jazdy, jak czynne bezpieczeństwo we wszelkich sytuacjach drogowych;
  • Opcjonalny tryb Pro pozwala wybierać pomiędzy dwoma dodatkowymi trybami jazdy: „Dynamic” i „Dynamic Pro’ – do wykorzystania na szosie i na torze wyścigowym;
  • Pełna synchronizacja systemów wyścigowego ABS, ASC/DTC oraz DDC i sterowania silnikiem;
  • Innowacyjny układ wydechowy z małym tylnym tłumikiem, przednim tłumikiem, elektronicznie kontrolowaną klapą tłumienia i dwoma zamkniętymi, trójdrożnymi katalizatorami;
  • System e-gaz (elektroniczna przepustnica) dla optymalnej kontroli przepustnicy i maksymalnej niezawodności;
  • Podzespoły zawieszeniowe o wielkich rezerwach tłumienia;
  • DDC (dynamiczna kontrola tłumienia) – elektronicznie sterowany system tłumienia dla optymalnego dynamicznego dostosowywania siły i sposobu tłumienia do aktualnych warunków jazdy oraz obciążenia, pod którym motocykl się przemieszcza;
  • Aluminiowy zbiornik paliwa przyczynia się do obniżenia masy, jest wyjątkowy w tej klasie;
  • Uzależniająco świetne prowadzenie o najwyższych standardach stabilności przy wysokich prędkościach i podczas hamowania;
  • Wielofunkcyjna deska rozdzielcza podająca ogromną ilość informacji;
  • Bogate wyposażenie i paleta zindywidualizowanych akcesoriów, typowo dla najwyższych standardów BMW Motorrad.

Źródło: materiały prasowe BMW

motocykl BMW S 1000 R
BMW
BMW S 1000 R motocykl
BMW
motocykl BMW S 1000 R
BMW
motocykl BMW S 1000 R wskaźniki
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA