REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW

motocykl BMW S 1000 R
motocykl BMW S 1000 R
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW zaprezentowało agresywnie stylizowany motocykl typu naked, z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1000 cm3. W stosunku do S 1000 RR, z którego się wywodzi, zmieniono m.in. zakres użytecznych obrotów silnika czyniąc go bardziej elastycznym.

BMW S 1000 R –  naked bike na bazie S 1000 RR

Nowy naked bike produkcji BMW Motorrad model S 1000 R jest oparty bezpośrednio na S 1000 RR i dysponuje dokładnie tą samą innowacyjną techniką. Bliskie rodzinne podobieństwo do RR jest wyraźnie zauważalne od pierwszego spojrzenia. S 1000 R emanuje agresywną, dynamiczną energią. Opiera się na tej samej koncepcji ogólnej, rozwija moc 160 KM przy masie własnej 207 KM, jest seryjnie wyposażony w wyścigowe systemy ABS i ASC oraz dwa tryby jazdy – BMW S 1000 R wyznacza nowe standardy w segmencie sportowych roadsterów.

REKLAMA

Zobacz też: Poduszka powietrzna dla motocyklisty - rodzaje zabezpieczeń

BMW S 1000 R: rzędowy, 4-cylindrowy silnik

Modyfikując 999-centymetrowy, 4-cylindrowy silnik modelu S 1000 RR, inżynierowie położyli szczególny nacisk na potężne, ale równomiernie dostarczane osiągi w całym zakresie obrotów. Aby zapewnić użytkownikom idealną charakterystykę pracy silnika zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w sportowej jeździe na autostradzie bądź torze wyścigowym, zdecydowanie podnieśli parametry mocy i momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów. Zarazem obniżyli maksymalną prędkość obrotową o ok. 2000/min. Maksymalna moc 160 KM jest teraz osiągana przy 11 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 112 Nm – przy 9250 obr./min. Do wartości 7500 obr./min silnik rozwija o 10 Nm wyższy moment obrotowy niż S 1000 RR. Tym samym motocykl znacznie agresywniej reaguje na gaz podczas jazdy po krętych, jednojezdniowych drogach. Przyrost ten uzyskano m.in. dzięki przeprojektowaniu kanałów w głowicy, modyfikacji profili krzywek rozrządu oraz odpowiedniemu dostosowaniu elektroniki sterującej. Nowy system sterowania silnikiem BMS-X wspiera także e-gaz, czyli elektroniczną przepustnicę „throttle-by-wire”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa do jazdy w deszczu, na torze i zmiennej nawierzchni

Aby optymalnie zachowywać się w różnych warunkach i spełnić wymagania kierowcy, S 1000 R standardowo wyposażony jest w dwa tryby jazdy oraz system ASC (Automatic Stability Control, automatyczną kontrolę stabilności). Tryby „Rain” („deszcz”) i „Road” („szosa”) odnoszą się do najróżniejszych warunków i rodzajów dróg, opierając się na różnych charakterystykach pracy, innych przebiegach momentu obrotowego i przy innych nastawach czułości oraz sposobu działania wyścigowego systemu ABS oraz ASC. Dzięki temu jazda jest bezpieczniejsza, szczególnie przy zmiennych warunkach jazdy.

Zobacz też: BMW R nineT - motocykl na rocznicę!

REKLAMA

Jako opcja dostępna jest dynamiczna kontrola trakcji (Dynamic Traction Control, DTC), obejmująca także dwa kolejne tryby jazdy – „Dynamic” i „Dynamic Pro”. Nabycie tej opcji pozwala kierowcy w pełni wykorzystać potencjał sportowy motocykla, zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Dynamiczna kontrola trakcji, obejmująca także czujnik kąta przechyłu, zapewnia możliwość bezpiecznego i maksymalnie dynamicznego przyspieszania, obecnie najefektywniejszego wśród seryjnych motocykli.

Innowacyjna technika podwozia i zawieszenia z wielkimi rezerwami tłumienia i wyczynowymi hamulcami. Opcjonalnie dostępny system dynamicznej kontroli tłumienia (Dynamic Damping Control, DDC).
Niezależnie od tego, jak bardzo ambitnie i dynamicznie jeździ kierowca, podwozie i zawieszenie S 1000 R jest gotowe stawić czoło mocy rzędowego, 4-cylindrowego silnika. Oparty na jednostce z S 1000 RR, wykorzystuje tę samą, sprawdzoną obwodową ramę ze stopu aluminium, w której silnik pełni rolę struktury nośnej. Koła są zawieszone podobnie jak w RR, z przodu na regulowanym widelcu upside-down, z tyłu na podwójnych wahaczach z regulowaną centralną golenią sprężystą. Charakterystyka, jakiej wymaga się od roadstera, uzyskana została na drodze lekkiej zmiany w geometrii. Jak w RR, ostre, ale stabilne, a przede wszystkim bezpieczne hamowanie zapewnia układ obejmujący podwójne tarcze z dwoma radialnymi, 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi na przednim kole i pojedynczą tarczę z tyłu, z częściowo integralnym systemem ABS. Dynamiczna kontrola tłumienia (DDC), dostępna jako opcja, pozwala elektronicznie regulować siłę tłumienia zawieszenia. Poprawiając osiągi i podnosząc poziom bezpieczeństwa czynnego, system ten w dynamiczny sposób dostosowuje w ułamku sekundy siłę i sposób tłumienia do bieżącej sytuacji.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne w motocyklu

Dynamiczny design.
Osobowość nowego sportowego roadstera BMW S 1000 R znajduje także odzwierciedlenie w stylistyce. Narysowany wg zasady „ogon w górze, nos w dole”, samą sylwetką sugeruje agresywność, świetne osiągi i dynamikę. Jak RR, S 1000 R jest natychmiast rozpoznawalny, wyróżnia się z tłumu.

Wielofunkcyjny zestaw wskaźników.
Także kokpit S 1000 R odzwierciedla rodzinne powiązania z wyścigowymi motocyklami. Wykorzystując wyświetlacz ciekłokrystaliczny i analogowy obrotomierz, deska rozdzielcza zapewnia kierowcy niezrównane w tym segmencie możliwości informacyjne, od wskaźnika biegu i trybu jazdy aż po stoper (lap timer). Aby zmiana biegów odbywała się w optymalny sposób, motocykl wyposażono w indywidualnie programowalny quick-shifter.

Najważniejsze cechy nowego BMW S 1000 R:

  • Przemyślana koncepcja ogólna ustanawia nowe standardy w segmencie sportowych roadsterów;
  • Agresywna, dynamiczna stylizacja i wyraźne podobieństwo rodzinne do S 1000 RR;
  • Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 999 cm3, maksymalna moc 118 kW (160 KM) przy 11 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 9250 obr./min;
  • Masa własna z pełnym zbiornikiem – 207 kg;
  • Seryjne wyposażenie w wyścigowy ABS dla najlepszej skuteczności hamowania i bezpieczeństwa;
  • Seryjne wyposażenie w automatyczną kontrolę stabilności (ASC) dla bezpiecznego przyspieszania na podłożach o różnej przyczepności;
  • Seryjne wyposażenie w tłumik kierownicy;
  • Dwa tryby jazdy, do wyboru kierowcy: „Deszcz” i „Szosa”;
  • Opcjonalny system dynamicznej kontroli trakcji DTC, obejmujący tryb jazdy Pro, maksymalizuje zarówno przyjemność z jazdy, jak czynne bezpieczeństwo we wszelkich sytuacjach drogowych;
  • Opcjonalny tryb Pro pozwala wybierać pomiędzy dwoma dodatkowymi trybami jazdy: „Dynamic” i „Dynamic Pro’ – do wykorzystania na szosie i na torze wyścigowym;
  • Pełna synchronizacja systemów wyścigowego ABS, ASC/DTC oraz DDC i sterowania silnikiem;
  • Innowacyjny układ wydechowy z małym tylnym tłumikiem, przednim tłumikiem, elektronicznie kontrolowaną klapą tłumienia i dwoma zamkniętymi, trójdrożnymi katalizatorami;
  • System e-gaz (elektroniczna przepustnica) dla optymalnej kontroli przepustnicy i maksymalnej niezawodności;
  • Podzespoły zawieszeniowe o wielkich rezerwach tłumienia;
  • DDC (dynamiczna kontrola tłumienia) – elektronicznie sterowany system tłumienia dla optymalnego dynamicznego dostosowywania siły i sposobu tłumienia do aktualnych warunków jazdy oraz obciążenia, pod którym motocykl się przemieszcza;
  • Aluminiowy zbiornik paliwa przyczynia się do obniżenia masy, jest wyjątkowy w tej klasie;
  • Uzależniająco świetne prowadzenie o najwyższych standardach stabilności przy wysokich prędkościach i podczas hamowania;
  • Wielofunkcyjna deska rozdzielcza podająca ogromną ilość informacji;
  • Bogate wyposażenie i paleta zindywidualizowanych akcesoriów, typowo dla najwyższych standardów BMW Motorrad.

Źródło: materiały prasowe BMW

motocykl BMW S 1000 R
BMW
BMW S 1000 R motocykl
BMW
motocykl BMW S 1000 R
BMW
motocykl BMW S 1000 R wskaźniki
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA