REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW R 1200 GS Adventure: motocykl wielozadaniowy

Subskrybuj nas na Youtube
BMW R 1200 GS Adventure wyposażono w półaktywne elektronicznie sterowane zawieszenie kół Dynamic ESA.
BMW R 1200 GS Adventure wyposażono w półaktywne elektronicznie sterowane zawieszenie kół Dynamic ESA.
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW wprowadza do swojej oferty nowy motocykl z dobrze znanej serii GS. BMW R 1200 GS Adventure adresowany jest do pasjonatów turystyki motocyklowej. Oto najważniejsze cechy nowego GS-a.

Premiera nowego R BMW 1200 GS Adventure oznacza początek kolejnego rozdziału w pełnej sukcesów, ponad trzydziestoletniej historii dużych motocykli serii GS z silnikami w układzie bokser. Od debiutu poprzedniego modelu w 2005 roku, BMW Motorrad, który jest wiodącym producentem turystycznych motocykli enduro z silnikami dużej pojemności, uczynił z potężnego modelu GS Adventure maszynę uznawaną za świetny wybór do długodystansowych podróży. Motocykl ten przenosi poszukiwaczy przygód do najdalszych zakątków świata i pozwala im cieszyć się podróżą, gdy inni już dawno wrócili do domu.

REKLAMA

BMW R 1200 GS Adventure: silnik bokser

Nowy R 1200 GS Adventure kontynuuje rodzinną tradycję w oparciu o dynamiczne osiągi, doskonałe własności w jeździe terenowej i turystycznej, jakimi dysponował poprzedni R 1200 GS. Jednocześnie motocykl oferuje nowe, optymalne rozwiązania dla globtroterów, niestrudzonych fanów enduro i podróżników lubiących zjechać z asfaltu.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne w motocyklu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy R 1200 GS Adventure jest napędzany tym samym pełnym werwy, chłodzonym powietrzem i cieczą silnikiem bokser znanym już z modelu R 1200 GS, który z pojemności skokowej 1170 cm3 wydobywa moc 92 kW (125 KM) przy 7750 obr/min. Wyróżniającą cechą tego silnika, przeprojektowanego i wprowadzonego w zeszłym roku w modelu R 1200 GS, jest nowy system wydajnego chłodzenia, który wykorzystuje ciecz zamiast oleju jako medium odbierające ciepło. Nowością w tym silniku jest też pionowe napełnianie cylindrów, dzięki któremu moc dostarczana jest w sposób jeszcze bardziej efektywny, a z nowym silnikiem współpracuje sześciobiegowa przekładnia, która wraz z mokrym sprzęgłem jest zintegrowana z korpusem silnika. Po raz pierwszy w produkcyjnym motocyklu BMW zastosowano bezobsługowy wał Kardana umieszczony po lewej stronie pojazdu. W celu dalszej poprawy własności jezdnych R 1200 GS Adventure, zwłaszcza w terenie, masa koła zamachowego została zwiększona o około 950 gramów, do układu napędowego dodano też dodatkowy tłumik drgań.

BMW R 1200 GS Adventure: szeroko pojęta turystyka

Duży BMW GS Adventure jest ikoną wśród dużej pojemności turystycznych motocykli enduro i jest najlepszym wyborem dla miłośników transkontynentalnych podróży, nawet biegnących przez najodleglejsze zakątki świata. Bez względu na to, czy jazda odbywa się po asfalcie, po żwirowych ścieżkach, czy po bezdrożach, potężny GS Adventure ma za zadanie dowieźć swojego kierowcę bezpiecznie do celu. Takie zadania i inspiracje towarzyszyły BMW Motorrad przy tworzeniu nowego R 1200 GS Adventure - jeszcze lepszego pod każdym względem.

Zobacz też: Bądź widoczny na motocyklu

BMW R 1200 GS Adventure: więcej wlejesz, dalej dojedziesz

Podobnie jak w R 1200 GS, model Adventure jest zbudowany na solidnej i wytrzymałej na skręcanie ramie przestrzennej z rur stalowych. Ma on większy, 30-litrowy zbiornik paliwa (o 10 litrów więcej, niż w R 1200 GS), co pozwala na istotne zwiększenie zasięgu, a sam zbiornik jest teraz wykonywany z lekkiego aluminium. R 1200 GS Adventure już jest w standardzie wyposażony w system ABS, automatyczną kontrolę stabilności (ASC), a także dysponuje dwoma trybami jazdy "Deszcz" i "Droga", które umożliwiają dostosowanie charakterystyki motocykla do większości warunków drogowych. Zwiększa to dodatkowo w znaczący sposób praktyczne możliwości nowego R 1200 GS Adventure, jednocześnie zapewniając istotne podwyższenie poziomu bezpieczeństwa, w szczególności na śliskiej nawierzchni.

BMW R 1200 GS Adventure: systemy wspomagające kierowcę

Kolejne trzy tryby jazdy można dodać zamawiając opcjonalną funkcję Tryby Jazdy Pro, której towarzyszą systemy Enduro ABS i Enduro ASC przeznaczone do jazdy terenowej. Trzy dodatkowe tryby jazdy – “Dynamiczny”, “Enduro” i “Enduro Pro”, które mogą być aktywowane za pomocą klucza kodowego, umożliwiają dostosowanie ustawień zarówno ASC i ABS, a także opcjonalnego półaktywnego elektronicznie sterowanego zawieszenia Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) do specyficznych wymagań jazdy w terenie.

Zobacz też: Poduszka powietrzna dla motocyklisty - rodzaje zabezpieczeń

BMW R 1200 GS Adventure: zawieszenie

Oprócz nowej stylizacji nadwozia w bardziej zdecydowanym stylu, talenty podróżnicze i większe możliwości terenowe nowego R 1200 GS Adventure są wynikiem nowych parametrów podwozia, w tym zwiększonych o 20 milimetrów skoków zawieszenia, zwiększonego prześwitu i zmienionej geometrii tylnego wahacza służącej jeszcze lepszemu prowadzeniu się motocykla. Większa przednia szyba z wygodną ręczną regulacją pokrętłem, dodatkowe kierownice powietrza, a także znacznie zwiększona ochrona rąk, wyraźnie poprawiają ochronę przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi. Szerokie, regulowane podnóżki enduro, wzmocnione dźwignie nożne i całkowicie odnowione nadwozie dodają końcowych akcentów wyglądowi nowego R 1200 GS Adventure.

Najważniejsze cechy nowego BMW R 1200 GS Adventure:

  • Zbudowany według tej samej uniwersalnej koncepcji ogólnej, co R 1200 GS, z pełnym werwy dwucylindrowym silnikiem bokser i zwinnym podwoziem, ale o zwiększonych możliwościach terenowych i lepszym dostosowaniu do długodystansowych podróży.
  • Zwiększona masa koła zamachowego silnika i dodatkowy tłumik drgań, zapewniający jeszcze gładszą pracę silnika i jeszcze lepszy komfort podróży.
  • Skok zawieszeń kół przednich i tylnych mierzony na sprężynach wzrósł o 20 mm w porównaniu do modelu R 1200 GS.
  • Prześwit zwiększony o 10 mm w stosunku do poprzednika.
  • Zmodyfikowana geometria tylnego wahacza poprawiająca zachowanie motocykla przy sportowym sposobie jazdy.
  • Całkowicie przestylizowane panele zewnętrzne o zwiększonej wytrzymałości, nadające GS Adventure bardziej zdecydowanego wyglądu.
  • Zbiornik paliwa o pojemności 30 litrów, zasięg podobny do poprzednika.
  • W standardzie ABS, ASC i dwa tryby jazdy.
  • Trzy kolejne tryby jazdy dostępne jako opcja fabryczna.
  • Półaktywne elektronicznie sterowane zawieszenie kół Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) dostępne jako opcja fabryczna.
  • Wygodniejsze siedzenie z regulacją kątową.
  • Duża regulowana szyba i owiewki.
  • Szerokie podnóżki enduro.
  • Regulowane, wzmocnione dźwignie obsługiwane nożnie.
  • Solidne orurowanie chroniące silnik i zbiornik paliwa.
  • Szeroki zakres akcesoriów i opcji fabrycznych.

Podstawowe dane techniczne BMW R 1200 GS:

                                            BMW R 1200 GS Adventure            BMW R 1200 GS

Pojemność zbiornika paliwa:                         30 l                              20 l

Skok zawieszenia przód / tył:                 210 / 220 mm              190 / 200 mm

Wysokość siedzenia:                              890 / 910 mm              850 / 870 mm

Masa z 90% paliwa:                                     260 kg                         238 kg

Maksymalne obciążenie:                             220 kg                         212 kg

Wymiary długość / szerokość:              2255 / 980 mm            2207 / 953 mm

Zużycie paliwa przy 90 / 120 km/h:          4,3 / 5,9 l                     4,1 / 5,5 l

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW R 1200 GS Adventure
BMW
BMW R 1200 GS Adventure
BMW
BMW R 1200 GS Adventure
BMW
BMW R 1200 GS Adventure
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA