REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kawasaki J- narazie tylko koncept

Kawasaki J
Kawasaki J
Kawasaki

REKLAMA

REKLAMA

Kawasaki zaprezentowała nowy rodzaj pojazdu, łączący wysokie walory użytkowe ze sportowymi osiągami.

Podczas 43. wystawy Tokio Motor Show zaprezentowano szereg nowym motocykli, wśród których dostrzec można było szereg innowacyjnych pojazdów z kraju kwitnącej wiśni. Tegoroczne show odbyło się pod hasłem „ konkurencyjność i budowanie nowej przyszłości”. O rozmachu imprezy świadczyła liczba pokazanych pojazdów koncepcyjnych.

REKLAMA

REKLAMA

Kawasaki J

Jednym z najważniejszych punktów wystawy była prezentacja Kawasaki Heavy Industries ukierunkowana na ochronę środowiska oraz prezentacja kierunków średnio i długofalowego rozwoju w zakresie transportu osobistego i wydajności pojazdów. Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja koncepcyjnego pojazdu „J” jako dalekowzrocznego spojrzenia na przyszłość osobistego transportu miejskiego i podmiejskiego.

Jak podkreślił Pan Shigehiko Kiyama, prezes Kawasaki Heavy Industries Mororcykle & Engine Company, na uroczystości odsłonięcia „J”:

REKLAMA

Zobacz też: Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Nowa projekt „J” jest atrakcyjną formą adaptacji platformy transportowej, która staje się wygodna i łatwa w obsłudze”. „J” to system transportowy przyszłości, który łatwo dostosowuje się do rodzaju podróży” - powiedział Pan Kiyama.

Od przemieszczania się w mieście, do pasjonującej sportowej jazdy, agresywna sportowa stylistyka, taka jak linia motocykli Kawasaki, to jedna z wyróżniających cech”.

Z uwagi na zaawansowane prace nad napędem, dla projekt „J” powinien wejść do seryjnej produkcji. Pan Kiyama, zwrócił uwagę na zaawansowaną technologię akumulatorów w szczególności GIGACELL ®

Wprowadzenie do produkcji prototypu „J” nie byłoby możliwe bez wykorzystania własnej technologii Kawasaki, dotyczącej zarządzania energią - baterii GIGACELL®. Jest to bateria niklowo-wodorowa o wysokiej pojemności, mogąca przechowywać duże ilości energii elektrycznej.

Zobacz też: BMW K 1600 GTL Exclusive

Korzystając z nowego źródła energii trzykołowy, elektryczny „J”, może zaoferować nowe rozwiązania w zakresie przemieszczania się w miastach, dostosowując się do potrzeb i wymagań użytkowników.

Tryb Comfort, przewidziany do przemieszczania się w aglomeracji miejskiej, oferuje wygodną, wyprostowaną pozycje kierowcy, a szeroko rozstawione dwa bliźniacze przednie koła gwarantują maksymalną stabilność.

W trybie Sport, „J” będzie bardziej dynamiczny, pozycja kierującego będzie sportowa, dzięki czemu maszyna stanie się opływowa, a wrażenia z jazdy będą podobne jak maszyną sportową.

W imieniu Kawasaki Motors Europe, na temat pojazdu koncepcyjnego wypowiedział się Dyrektor Zarządzający Pan Yasushi Kawakami, który chwalił logikę „J” i wizję bi- modalnej platformy transportowej.

„Jest to atrakcyjna wizja pojazdu, a różne technologie zastosowane są w trakcie rozwoju, więc Kawasaki Heavy Industries może pracować spokojnie zgodnie z wyznaczonym kierunkiem”.

Źródło: materiały prasowe Kawasaki Motor Poland

Kawasaki J
Kawasaki
Kawasaki J
Kawasaki
Kawasaki J
Kawasaki
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA