Kawasaki J- narazie tylko koncept
REKLAMA
REKLAMA
Podczas 43. wystawy Tokio Motor Show zaprezentowano szereg nowym motocykli, wśród których dostrzec można było szereg innowacyjnych pojazdów z kraju kwitnącej wiśni. Tegoroczne show odbyło się pod hasłem „ konkurencyjność i budowanie nowej przyszłości”. O rozmachu imprezy świadczyła liczba pokazanych pojazdów koncepcyjnych.
REKLAMA
Kawasaki J
Jednym z najważniejszych punktów wystawy była prezentacja Kawasaki Heavy Industries ukierunkowana na ochronę środowiska oraz prezentacja kierunków średnio i długofalowego rozwoju w zakresie transportu osobistego i wydajności pojazdów. Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja koncepcyjnego pojazdu „J” jako dalekowzrocznego spojrzenia na przyszłość osobistego transportu miejskiego i podmiejskiego.
Jak podkreślił Pan Shigehiko Kiyama, prezes Kawasaki Heavy Industries Mororcykle & Engine Company, na uroczystości odsłonięcia „J”:
Zobacz też: Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu
„Nowa projekt „J” jest atrakcyjną formą adaptacji platformy transportowej, która staje się wygodna i łatwa w obsłudze”. „J” to system transportowy przyszłości, który łatwo dostosowuje się do rodzaju podróży” - powiedział Pan Kiyama.
Od przemieszczania się w mieście, do pasjonującej sportowej jazdy, agresywna sportowa stylistyka, taka jak linia motocykli Kawasaki, to jedna z wyróżniających cech”.
Z uwagi na zaawansowane prace nad napędem, dla projekt „J” powinien wejść do seryjnej produkcji. Pan Kiyama, zwrócił uwagę na zaawansowaną technologię akumulatorów w szczególności GIGACELL ®
Wprowadzenie do produkcji prototypu „J” nie byłoby możliwe bez wykorzystania własnej technologii Kawasaki, dotyczącej zarządzania energią - baterii GIGACELL®. Jest to bateria niklowo-wodorowa o wysokiej pojemności, mogąca przechowywać duże ilości energii elektrycznej.
Zobacz też: BMW K 1600 GTL Exclusive
Korzystając z nowego źródła energii trzykołowy, elektryczny „J”, może zaoferować nowe rozwiązania w zakresie przemieszczania się w miastach, dostosowując się do potrzeb i wymagań użytkowników.
Tryb Comfort, przewidziany do przemieszczania się w aglomeracji miejskiej, oferuje wygodną, wyprostowaną pozycje kierowcy, a szeroko rozstawione dwa bliźniacze przednie koła gwarantują maksymalną stabilność.
W trybie Sport, „J” będzie bardziej dynamiczny, pozycja kierującego będzie sportowa, dzięki czemu maszyna stanie się opływowa, a wrażenia z jazdy będą podobne jak maszyną sportową.
W imieniu Kawasaki Motors Europe, na temat pojazdu koncepcyjnego wypowiedział się Dyrektor Zarządzający Pan Yasushi Kawakami, który chwalił logikę „J” i wizję bi- modalnej platformy transportowej.
„Jest to atrakcyjna wizja pojazdu, a różne technologie zastosowane są w trakcie rozwoju, więc Kawasaki Heavy Industries może pracować spokojnie zgodnie z wyznaczonym kierunkiem”.
Źródło: materiały prasowe Kawasaki Motor Poland
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.