REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW R nineT - motocykl na rocznicę!

BMW R nineT
BMW R nineT
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW produkuje motocykle od 90 lat. Aby uczcić ten fakt, niemiecki koncern przygotował jubileuszowy motocykl BMW R nineT.

BMW R nineT – esencja 90 wspaniałych lat historii BMW Motorrad.

BMW R nineT, który stworzono dla uczczenia 90-lecia produkcji motocykli przez BMW, emanuje purystyczną siłą w niczym nieskrywanej formie. Połączono w nim niezłomny charakter silnika boxer oraz najsmaczniejsze kąski stylistyczne z różnych okresów historii motocykli z najnowocześniejszą techniką oraz modułową konstrukcją, dającą użytkownikowi maksimum swobody personalizacji motocykla. Sprowadzający się do esencji motocykla, BMW R nineT – lub po prostu krótko nineT – kusi charakterem ekskluzywnego, ręcznie wykonanego produktu o wielkim ładunku emocjonalnym.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW R 1200 GS Adventure: motocykl wielozadaniowy

Klasyczny motocykl typu roadster powstał z myślą o entuzjastach motocykli marzących o niczym nie zafałszowanej i bezstresowej radości z jazdy. Wysoko na liście priorytetów były też podczas projektowania nineT także takie cechy jak „purystyczna prostota”, „emocje” i „autentyczne, tradycyjne materiały”. W efekcie w nowym nineT elementy stylistyczne z klasycznych motocykli połączono w jedno z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w zakresie układów napędowego i jezdnego. Powstał zachwycający motocykl, zapraszający zarówno do zrelaksowanego podróżowania w długich trasach, jak i sportowej, dynamicznej jazdy po krętych drogach.

BMW R nineT - silnik typu boxer

Podobnie jak pierwszy motocykl BMW z roku 1923 – legendarne BMW R 32 – nineT napędza klasyczny, zrywny i potężny silnik typu boxer. Ten typ napędu jest już od 90 lat podstawą konstrukcyjną marki, zapewniając typowy dla niej design, potężny moment obrotowy i jedyne w swoim rodzaju brzmienie. W nineT zastosowano silnik o pojemności skokowej 1170 ccm z chłodzeniem powietrzno-olejowym. Rozwija on moc 81 kW (110 KM) przy 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 119 Nm przy 6000 obr./min.

BMW R nineT - motocykl dla indywidualistów

Bardzo ważnym aspektem, zwiększającym możliwości indywidualizacji, jest wyjątkowa konstrukcja ramy nineT. Ta zaprojektowana specjalnie dla tego modelu stalowa rama kratownicowa integruje silnik jako element nośny. Sama rama składa się z przedniej części ze zintegrowaną główką oraz tylną z mocowaniem wahacza.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne w motocyklu

Demontowalna rama siodła pozwala na użytkowanie motocykla w wersji dwuosobowej lub – niezwykle stylowej – jednoosobowej. Doposażony w dostępną jako oddzielne akcesorium aluminiową pokrywę siedzenia, taki jednoosobowy nineT zyskuje absolutnie wyjątkowy charakter, nawiązujący do niegdysiejszych „solo racers”.

Specjalnie skonfigurowana instalacja elektryczna otwiera techniczne możliwości stosowania alternatywnych odbiorników, jak akcesoryjne reflektory czy kierunkowskazy.

BMW R nineT - tytanowy wydech w opcji

Układ wydechowy zakończony dwoma tłumikami umieszczonymi jeden nad drugim w pełni pasuje do koncepcji klasycznego sportowego roadstera. Także tu są możliwości indywidualizacji dzięki obfitej ofercie akcesoriów BMW do motocykli. Na przykład doskonałym dopełnieniem technicznej doskonałości nineT jest tytanowy układ wydechowy produkcji Akrapovića. Ponadto stosując długą lub krótką rurę wydechową, można tłumiki zawiesić nisko lub wysoko, radykalnie odmieniając wygląd i charakter nineT.

BMW R nineT - upside-down zamiast televera

REKLAMA

Typowy dla motocykli BMW z boxerem telelever ustąpił miejsca w nineT teleskopowemu widelcowi upside-down zapożyczonemu z superbike'a S 1000 RR, dzięki czemu nineT zyskał wyjątkowy, klasyczny wygląd – przy absolutnie najlepszej dostępnej technice. Tylne zawieszenie opiera się na pojedynczym, jednostronnym wahaczu typu paralever z centralną golenią resorującą.

W obudowie napędu przewidziano 3 punkty mocowania, do których można przyśrubować np. boczną tablicę rejestracyjną wraz z oświetleniem. Ponadto wahacz przystosowano do zastosowania zamiast seryjnego koła o szerokości 5,5 cala x 17 cali, koła szerokiego na 6 cali. Taką operację trzeba jednak zgłosić do indywidualnego dopuszczenia do ruchu.

Zobacz też: Bądź widoczny na motocyklu

Pomyślany jako motocykl nawiązujący do rasowych, klasycznych roadsterów, nineT ma szprychowe koła z oksydowanymi na czarno obręczami z lekkiego stopu, czarnymi aluminiowymi piastami oraz szprychami ze szlachetnej stali. Radialne 4-tłoczkowe zaciski typu monoblock wraz z pływającymi tarczami o średnicy 320 mm i motocyklowym systemem ABS produkcji BMW zapewniają absolutnie bezpieczne i pewne hamowanie.

BMW R nineT - dbałość o szczegóły

REKLAMA

Boki aluminiowego, mieszczącego 18 litrów paliwa zbiornika poddano ręcznemu szczotkowaniu i dopiero polakierowano. O charakter typowy dla produktów ręcznej , indywidualnej produkcji, dba także aluminiowa osłona nad umieszczonym po prawej stronie wlotem powietrza, na której wygrawerowano logotyp nineT.

Powierzchnię wielu elementów wykonanych z kutego aluminium – jak mostki widelca czy zacisk kierownicy z logotypem BMW Motorrad – natryśnięto perłowym lakierem bezbarwnym, po czym poddano anodowaniu. Nawiązaniem do 90 lat historii motocykli BMW jest też okrągła lampa główna z logotypem BMW umieszczonym centralnie na pokrywie żarówki.

Odpowiednio do charakteru nineT, sięgnięto po metalizowany czarny lakier ze srebrnymi i metalicznymi akcentami kontrastowymi.

BMW R nineT - główne cechy i dane techniczne

  • Purystyczny design.
  • Wykończenie typowe dla ręcznej produkcji.
  • Dwucylindrowy, silnik typu boxer z chłodzeniem powietrzno-olejowym. Pojemność 1170 cm3, moc 81 kW/110 KM przy 7750 obr./min, maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 6000 obr./min.
  • Możliwości indywidualizacji.
  • Modułowa budowa ramy z demontowalną ramą siodła.
  • Klasyczne zawieszenie przednie na widelcu teleskopowym typu upside-down i wahaczu z tyłu.
  • Układ wydechowy z dwoma tłumikami po lewej stronie.
  • Tradycyjne szprychowane koła z czarnymi obręczami i piastami.
  • Radialne, 4-tłoczkowe zaciski typu monoblock, przewody hamulcowe w stalowych płaszczach i pływające, 320-milimetrowe tarcze.
  • Platkietka modelowa w klasycznym stylu motocykli BMW wygrawerowana na główce ramy.
  • Obfita oferta specjalnych akcesoriów wykonanych w najwyższych standardach jakościowych BMW.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW R nineT
BMW
BMW R nineT
BMW
BMW R nineT
BMW
BMW R nineT
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    REKLAMA

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA