REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW R nineT - motocykl na rocznicę!

BMW R nineT
BMW R nineT
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW produkuje motocykle od 90 lat. Aby uczcić ten fakt, niemiecki koncern przygotował jubileuszowy motocykl BMW R nineT.

BMW R nineT – esencja 90 wspaniałych lat historii BMW Motorrad.

BMW R nineT, który stworzono dla uczczenia 90-lecia produkcji motocykli przez BMW, emanuje purystyczną siłą w niczym nieskrywanej formie. Połączono w nim niezłomny charakter silnika boxer oraz najsmaczniejsze kąski stylistyczne z różnych okresów historii motocykli z najnowocześniejszą techniką oraz modułową konstrukcją, dającą użytkownikowi maksimum swobody personalizacji motocykla. Sprowadzający się do esencji motocykla, BMW R nineT – lub po prostu krótko nineT – kusi charakterem ekskluzywnego, ręcznie wykonanego produktu o wielkim ładunku emocjonalnym.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW R 1200 GS Adventure: motocykl wielozadaniowy

Klasyczny motocykl typu roadster powstał z myślą o entuzjastach motocykli marzących o niczym nie zafałszowanej i bezstresowej radości z jazdy. Wysoko na liście priorytetów były też podczas projektowania nineT także takie cechy jak „purystyczna prostota”, „emocje” i „autentyczne, tradycyjne materiały”. W efekcie w nowym nineT elementy stylistyczne z klasycznych motocykli połączono w jedno z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w zakresie układów napędowego i jezdnego. Powstał zachwycający motocykl, zapraszający zarówno do zrelaksowanego podróżowania w długich trasach, jak i sportowej, dynamicznej jazdy po krętych drogach.

BMW R nineT - silnik typu boxer

Podobnie jak pierwszy motocykl BMW z roku 1923 – legendarne BMW R 32 – nineT napędza klasyczny, zrywny i potężny silnik typu boxer. Ten typ napędu jest już od 90 lat podstawą konstrukcyjną marki, zapewniając typowy dla niej design, potężny moment obrotowy i jedyne w swoim rodzaju brzmienie. W nineT zastosowano silnik o pojemności skokowej 1170 ccm z chłodzeniem powietrzno-olejowym. Rozwija on moc 81 kW (110 KM) przy 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 119 Nm przy 6000 obr./min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

BMW R nineT - motocykl dla indywidualistów

Bardzo ważnym aspektem, zwiększającym możliwości indywidualizacji, jest wyjątkowa konstrukcja ramy nineT. Ta zaprojektowana specjalnie dla tego modelu stalowa rama kratownicowa integruje silnik jako element nośny. Sama rama składa się z przedniej części ze zintegrowaną główką oraz tylną z mocowaniem wahacza.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne w motocyklu

Demontowalna rama siodła pozwala na użytkowanie motocykla w wersji dwuosobowej lub – niezwykle stylowej – jednoosobowej. Doposażony w dostępną jako oddzielne akcesorium aluminiową pokrywę siedzenia, taki jednoosobowy nineT zyskuje absolutnie wyjątkowy charakter, nawiązujący do niegdysiejszych „solo racers”.

Specjalnie skonfigurowana instalacja elektryczna otwiera techniczne możliwości stosowania alternatywnych odbiorników, jak akcesoryjne reflektory czy kierunkowskazy.

BMW R nineT - tytanowy wydech w opcji

Układ wydechowy zakończony dwoma tłumikami umieszczonymi jeden nad drugim w pełni pasuje do koncepcji klasycznego sportowego roadstera. Także tu są możliwości indywidualizacji dzięki obfitej ofercie akcesoriów BMW do motocykli. Na przykład doskonałym dopełnieniem technicznej doskonałości nineT jest tytanowy układ wydechowy produkcji Akrapovića. Ponadto stosując długą lub krótką rurę wydechową, można tłumiki zawiesić nisko lub wysoko, radykalnie odmieniając wygląd i charakter nineT.

BMW R nineT - upside-down zamiast televera

REKLAMA

Typowy dla motocykli BMW z boxerem telelever ustąpił miejsca w nineT teleskopowemu widelcowi upside-down zapożyczonemu z superbike'a S 1000 RR, dzięki czemu nineT zyskał wyjątkowy, klasyczny wygląd – przy absolutnie najlepszej dostępnej technice. Tylne zawieszenie opiera się na pojedynczym, jednostronnym wahaczu typu paralever z centralną golenią resorującą.

W obudowie napędu przewidziano 3 punkty mocowania, do których można przyśrubować np. boczną tablicę rejestracyjną wraz z oświetleniem. Ponadto wahacz przystosowano do zastosowania zamiast seryjnego koła o szerokości 5,5 cala x 17 cali, koła szerokiego na 6 cali. Taką operację trzeba jednak zgłosić do indywidualnego dopuszczenia do ruchu.

Zobacz też: Bądź widoczny na motocyklu

Pomyślany jako motocykl nawiązujący do rasowych, klasycznych roadsterów, nineT ma szprychowe koła z oksydowanymi na czarno obręczami z lekkiego stopu, czarnymi aluminiowymi piastami oraz szprychami ze szlachetnej stali. Radialne 4-tłoczkowe zaciski typu monoblock wraz z pływającymi tarczami o średnicy 320 mm i motocyklowym systemem ABS produkcji BMW zapewniają absolutnie bezpieczne i pewne hamowanie.

BMW R nineT - dbałość o szczegóły

REKLAMA

Boki aluminiowego, mieszczącego 18 litrów paliwa zbiornika poddano ręcznemu szczotkowaniu i dopiero polakierowano. O charakter typowy dla produktów ręcznej , indywidualnej produkcji, dba także aluminiowa osłona nad umieszczonym po prawej stronie wlotem powietrza, na której wygrawerowano logotyp nineT.

Powierzchnię wielu elementów wykonanych z kutego aluminium – jak mostki widelca czy zacisk kierownicy z logotypem BMW Motorrad – natryśnięto perłowym lakierem bezbarwnym, po czym poddano anodowaniu. Nawiązaniem do 90 lat historii motocykli BMW jest też okrągła lampa główna z logotypem BMW umieszczonym centralnie na pokrywie żarówki.

Odpowiednio do charakteru nineT, sięgnięto po metalizowany czarny lakier ze srebrnymi i metalicznymi akcentami kontrastowymi.

BMW R nineT - główne cechy i dane techniczne

  • Purystyczny design.
  • Wykończenie typowe dla ręcznej produkcji.
  • Dwucylindrowy, silnik typu boxer z chłodzeniem powietrzno-olejowym. Pojemność 1170 cm3, moc 81 kW/110 KM przy 7750 obr./min, maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 6000 obr./min.
  • Możliwości indywidualizacji.
  • Modułowa budowa ramy z demontowalną ramą siodła.
  • Klasyczne zawieszenie przednie na widelcu teleskopowym typu upside-down i wahaczu z tyłu.
  • Układ wydechowy z dwoma tłumikami po lewej stronie.
  • Tradycyjne szprychowane koła z czarnymi obręczami i piastami.
  • Radialne, 4-tłoczkowe zaciski typu monoblock, przewody hamulcowe w stalowych płaszczach i pływające, 320-milimetrowe tarcze.
  • Platkietka modelowa w klasycznym stylu motocykli BMW wygrawerowana na główce ramy.
  • Obfita oferta specjalnych akcesoriów wykonanych w najwyższych standardach jakościowych BMW.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW R nineT
BMW
BMW R nineT
BMW
BMW R nineT
BMW
BMW R nineT
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA