REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW R nineT - motocykl na rocznicę!

BMW R nineT
BMW R nineT
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW produkuje motocykle od 90 lat. Aby uczcić ten fakt, niemiecki koncern przygotował jubileuszowy motocykl BMW R nineT.

BMW R nineT – esencja 90 wspaniałych lat historii BMW Motorrad.

BMW R nineT, który stworzono dla uczczenia 90-lecia produkcji motocykli przez BMW, emanuje purystyczną siłą w niczym nieskrywanej formie. Połączono w nim niezłomny charakter silnika boxer oraz najsmaczniejsze kąski stylistyczne z różnych okresów historii motocykli z najnowocześniejszą techniką oraz modułową konstrukcją, dającą użytkownikowi maksimum swobody personalizacji motocykla. Sprowadzający się do esencji motocykla, BMW R nineT – lub po prostu krótko nineT – kusi charakterem ekskluzywnego, ręcznie wykonanego produktu o wielkim ładunku emocjonalnym.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW R 1200 GS Adventure: motocykl wielozadaniowy

Klasyczny motocykl typu roadster powstał z myślą o entuzjastach motocykli marzących o niczym nie zafałszowanej i bezstresowej radości z jazdy. Wysoko na liście priorytetów były też podczas projektowania nineT także takie cechy jak „purystyczna prostota”, „emocje” i „autentyczne, tradycyjne materiały”. W efekcie w nowym nineT elementy stylistyczne z klasycznych motocykli połączono w jedno z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w zakresie układów napędowego i jezdnego. Powstał zachwycający motocykl, zapraszający zarówno do zrelaksowanego podróżowania w długich trasach, jak i sportowej, dynamicznej jazdy po krętych drogach.

REKLAMA

BMW R nineT - silnik typu boxer

Podobnie jak pierwszy motocykl BMW z roku 1923 – legendarne BMW R 32 – nineT napędza klasyczny, zrywny i potężny silnik typu boxer. Ten typ napędu jest już od 90 lat podstawą konstrukcyjną marki, zapewniając typowy dla niej design, potężny moment obrotowy i jedyne w swoim rodzaju brzmienie. W nineT zastosowano silnik o pojemności skokowej 1170 ccm z chłodzeniem powietrzno-olejowym. Rozwija on moc 81 kW (110 KM) przy 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 119 Nm przy 6000 obr./min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

BMW R nineT - motocykl dla indywidualistów

Bardzo ważnym aspektem, zwiększającym możliwości indywidualizacji, jest wyjątkowa konstrukcja ramy nineT. Ta zaprojektowana specjalnie dla tego modelu stalowa rama kratownicowa integruje silnik jako element nośny. Sama rama składa się z przedniej części ze zintegrowaną główką oraz tylną z mocowaniem wahacza.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne w motocyklu

Demontowalna rama siodła pozwala na użytkowanie motocykla w wersji dwuosobowej lub – niezwykle stylowej – jednoosobowej. Doposażony w dostępną jako oddzielne akcesorium aluminiową pokrywę siedzenia, taki jednoosobowy nineT zyskuje absolutnie wyjątkowy charakter, nawiązujący do niegdysiejszych „solo racers”.

Specjalnie skonfigurowana instalacja elektryczna otwiera techniczne możliwości stosowania alternatywnych odbiorników, jak akcesoryjne reflektory czy kierunkowskazy.

BMW R nineT - tytanowy wydech w opcji

Układ wydechowy zakończony dwoma tłumikami umieszczonymi jeden nad drugim w pełni pasuje do koncepcji klasycznego sportowego roadstera. Także tu są możliwości indywidualizacji dzięki obfitej ofercie akcesoriów BMW do motocykli. Na przykład doskonałym dopełnieniem technicznej doskonałości nineT jest tytanowy układ wydechowy produkcji Akrapovića. Ponadto stosując długą lub krótką rurę wydechową, można tłumiki zawiesić nisko lub wysoko, radykalnie odmieniając wygląd i charakter nineT.

BMW R nineT - upside-down zamiast televera

Typowy dla motocykli BMW z boxerem telelever ustąpił miejsca w nineT teleskopowemu widelcowi upside-down zapożyczonemu z superbike'a S 1000 RR, dzięki czemu nineT zyskał wyjątkowy, klasyczny wygląd – przy absolutnie najlepszej dostępnej technice. Tylne zawieszenie opiera się na pojedynczym, jednostronnym wahaczu typu paralever z centralną golenią resorującą.

W obudowie napędu przewidziano 3 punkty mocowania, do których można przyśrubować np. boczną tablicę rejestracyjną wraz z oświetleniem. Ponadto wahacz przystosowano do zastosowania zamiast seryjnego koła o szerokości 5,5 cala x 17 cali, koła szerokiego na 6 cali. Taką operację trzeba jednak zgłosić do indywidualnego dopuszczenia do ruchu.

Zobacz też: Bądź widoczny na motocyklu

Pomyślany jako motocykl nawiązujący do rasowych, klasycznych roadsterów, nineT ma szprychowe koła z oksydowanymi na czarno obręczami z lekkiego stopu, czarnymi aluminiowymi piastami oraz szprychami ze szlachetnej stali. Radialne 4-tłoczkowe zaciski typu monoblock wraz z pływającymi tarczami o średnicy 320 mm i motocyklowym systemem ABS produkcji BMW zapewniają absolutnie bezpieczne i pewne hamowanie.

BMW R nineT - dbałość o szczegóły

Boki aluminiowego, mieszczącego 18 litrów paliwa zbiornika poddano ręcznemu szczotkowaniu i dopiero polakierowano. O charakter typowy dla produktów ręcznej , indywidualnej produkcji, dba także aluminiowa osłona nad umieszczonym po prawej stronie wlotem powietrza, na której wygrawerowano logotyp nineT.

Powierzchnię wielu elementów wykonanych z kutego aluminium – jak mostki widelca czy zacisk kierownicy z logotypem BMW Motorrad – natryśnięto perłowym lakierem bezbarwnym, po czym poddano anodowaniu. Nawiązaniem do 90 lat historii motocykli BMW jest też okrągła lampa główna z logotypem BMW umieszczonym centralnie na pokrywie żarówki.

Odpowiednio do charakteru nineT, sięgnięto po metalizowany czarny lakier ze srebrnymi i metalicznymi akcentami kontrastowymi.

BMW R nineT - główne cechy i dane techniczne

  • Purystyczny design.
  • Wykończenie typowe dla ręcznej produkcji.
  • Dwucylindrowy, silnik typu boxer z chłodzeniem powietrzno-olejowym. Pojemność 1170 cm3, moc 81 kW/110 KM przy 7750 obr./min, maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 6000 obr./min.
  • Możliwości indywidualizacji.
  • Modułowa budowa ramy z demontowalną ramą siodła.
  • Klasyczne zawieszenie przednie na widelcu teleskopowym typu upside-down i wahaczu z tyłu.
  • Układ wydechowy z dwoma tłumikami po lewej stronie.
  • Tradycyjne szprychowane koła z czarnymi obręczami i piastami.
  • Radialne, 4-tłoczkowe zaciski typu monoblock, przewody hamulcowe w stalowych płaszczach i pływające, 320-milimetrowe tarcze.
  • Platkietka modelowa w klasycznym stylu motocykli BMW wygrawerowana na główce ramy.
  • Obfita oferta specjalnych akcesoriów wykonanych w najwyższych standardach jakościowych BMW.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW R nineT
BMW
BMW R nineT
BMW
BMW R nineT
BMW
BMW R nineT
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA