REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Yamaha przygotowała na rok 2014 motocykl niebywale nietuzinkowy. Niesztampowy kształt ramy, ogromne koła i specyficzna pozycja za ogromną kierownicą. A do tego ogromny widlasty silnik o pojemności 1,3 l.

Nowa, piękna Yamaha XVS1300 Custom to prekursor nowego gatunku cruiserów, łączący w sobie fundamentalne cechy klasycznego podwozia choppera z dynamiką chłodzonego cieczą V-twina. Motocykl charakteryzuje niezwykła dbałość o szczegóły oraz ponadczasowy styl, co dostrzeżemy w wykończeniu stalowych błotników, 21-calowych przednich kół oraz żebrach chłodzących.

REKLAMA

REKLAMA

Yamaha XVS1300 Custom: silnik o wysokim momencie obrotowym

Sercem tego pięknie wykonanego cruisera jest chłodzony cieczą silnik w układzie V z 60-stopniowym rozstawem cylindrów i rozrządem SOHC, o pojemności 1304 cm3. Łączy on w sobie klasyczny wygląd oraz nowoczesną technologię. Największą zaletą tej jednostki napędowej jest jej wysoki moment obrotowy. W tej dziedzinie XVS1300 Custom nie ma sobie równych. Z czterema zaworami na cylinder, stopniem sprężania o wartości 9,5:1 i pojemności 1304 cm3, silnik z każdym ruchem cylindrów generuje ogromny moment, dający niezwykłe przyśpieszenie, odczuwalne przy najmniejszym ruchu manetką gazu.

Zobacz też: BMW K 1600 GTL Exclusive

REKLAMA

Yamaha XVS1300 Custom: zaawansowana technologia

Silnik Yamahy XVS1300 Custom z wyglądu może stwarzać pozory klasycznej konstrukcji, jednak pod srebrno-czarnym malowaniem kryje się wysoki moment obrotowy i nowoczesna technologia, które optymalizują wytrzymałość oraz wydajność silnika. Masywne cylindry o średnicy 100 mm pracują w tulejach wykonanych z ceramicznych kompozytów, a dla jeszcze większej redukcji sił tarcia korbowody osadzono w łożyskach tocznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niesamowite brzmienie silnika XVS1300 Custom to efekt pracy wału korbowego, na którym zamontowano kute korbowody, zapewniające wysoką trwałość. Dla poprawy komfortu jazdy, przez redukcję drgań, silnik wyposażono w podwójny układ wyważający. V-twin zasilany jest skomplikowanym układem wtryskowym, który pozwala na jego stabilną i skuteczną pracę w szerokim zakresie temperatur.

Yamaha XVS1300 Custom: wydajny układ chłodzenia

Pomimo że silnik XVS1300 Custom jest chłodzony cieczą, jego design zaprojektowano z myślą o wyglądzie klasycznego V-twina, chłodzonego powietrzem. W tym celu ukryto wszelkie rury układu chłodzenia oraz wyeksponowano duże, żebrowane cylindry. Dzięki temu motocykl zachował ponadczasowy wygląd, dysponując tym samym szerokim wachlarzem zalet silnika chłodzonego cieczą.

Zobacz też: BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW

Dla optymalizacji wydajności jednostki napędowej, wyposażono ją w układ wydechowy w systemie 2-w-2, z rurami wydechowymi o niespotykanie dużej średnicy, ściętymi ukośnie, z których wydobywa się charakterystyczny, basowy pomruk.

Yamaha XVS1300 Custom: układ przeniesienia napędu

Wysoki moment obrotowy przekazywany jest na tylne koło za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów oraz paska zębatego. Jego największymi zaletami jest trwałość, cicha i czysta praca, a także minimum koniecznej konserwacji. Dlatego też idealnie pasuje do charakteru i stylu Yamahy XVS1300 Custom.

Yamaha XVS1300 Custom: dane techniczne

  • chłodzony cieczą, 2-cylindrowy silnik w układzie V, z rozrządem SOHC , 60-stopniowym kątem rozwarcia cylindrów, o pojemności 1304 cm3
  • efektywny i wydajny wtrysk paliwa
  • cztery zawory na cylinder (zawory dolotowe o średnicy 36 mm, zawory wydechowe 32 mm)
  • kute korbowody oraz wykonane z ceramicznych kompozytów tuleje cylindrów dla większej trwałości
  • układ chłodzenia cieczą stylizowany na klasyczny układ chłodzenia powietrzem
  • stopień sprężania o wartości 9,5:1
  • układ wydechowy w systemie 2-w-2 z ukośnie ciętymi rurami o dużej średnicy
  • cichy i wydajny układ przeniesienia napędu za pomocą paska
  • wał korbowy z wysokiej jakości wałkami rozrządu
  • układ wyważający drgania silnika

Yamaha XVS1300 Custom: podwozie

Jedną z najbardziej uderzających cech nowego podwozia XVS1300 Custom jest duży kąt nachylenia główki ramy, z daleko wysuniętym przednim kołem, nadający wygląd klasycznego choppera. Do mocowania przedniego widelca użyto specjalnie zaprojektowanych półek z potrójnymi zaciskami. Zwiększono w ten sposób kąt nachylenia główki ramy do 40 stopni, dzięki czemu maszyna zyskała bardziej agresywny wygląd długiego i niskiego krążownika szos.

Yamaha XVS1300 Custom: prowadzenie

XVS1300 Custom, z racji dużego rozstawu osi i nisko położonego środka ciężkości, świetnie prowadzi się po długich, prostych drogach. Jednocześnie, dzięki starannie zaprojektowanym półkom z potrójnym mocowaniem widelca oraz geometrii ramy motocykl równie łatwo prowadzi się przy małych prędkościach, stając się w ten sposób bardziej uniwersalnym.

Yamaha XVS1300 Custom: siedzenie

Znakiem rozpoznawczym XVS1300 Custom jest nisko położona kanapa, która doskonale podkreśla styl motocykla. Znajduje się ona na wysokości zaledwie 670 mm, dzięki czemu każdy kierowca może czuć się pewnie i komfortowo również na postoju.

Yamaha XVS1300 Custom: pozycja za kierownicą

Wysoka, skierowana do tyłu kierownica, nisko położona kanapa oraz wysunięte do przodu podnóżki dają niezwykle wygodną, wręcz relaksacyjną pozycję za kierownicą. Wszystko po to, aby cieszyć się z wysokiego momentu, jaki oferuje jednostka napędowa, i czerpać maksymalną przyjemność z jazdy.

Yamaha XVS1300 Custom: stylowe dodatki

Dobrą wiadomością dla potencjalnych nabywców XVS1300 Custom, zwłaszcza dla tych, którzy cenią sobie indywidualność i chcieliby w przyszłości przebudować motocykl według własnego projektu, jest to że nowa Yamaha posiada oba błotniki wykonane ze stali. Można je ciąć, giąć, spawać, nadając tym samym maszynie niepowtarzalny wygląd i styl.

Aby podkreślić łobuzerską i muskularną sylwetkę XVS1300 Custom, motocykl wyposażono w piękne, 5-ramienne aluminiowe felgi, przystosowane do niskoprofilowych opon. Koła o rozmiarach opon 120/70-21 przód oraz 210/40-18 tył zapewniają doskonałą przyczepność i łatwość sterowania pojazdem.

Na lekkich, aluminiowych kołach umieszczono duże tarcze hamulcowe o średnicach 320 mm i 310 mm z tyłu, które skutecznie gaszą temperament dynamicznego V-twina.

Yamaha XVS1300 Custom: dane techniczne podwozia

  • duży, 40-stopniowy kąt nachylenia główki ramy, nadający motocyklowi styl choppera
  • stabilność jazdy na długich, prostych trasach oraz łatwość prowadzenia przy niskich prędkościach, po krętych drogach
  • niezwykle nisko położona kanapa, na wysokości 670 mm
  • błotniki wykonane ze stali z myślą o ich przebudowie
  • 5-ramienne koła odlewane z aluminium o wymiarach 21'' przód, 18'' tył
  • niskoprofilowe opony o wymiarach 120/70-21 przód oraz 210/40-18 tył
  • tarcze hamulcowe o dużej średnicy: 320 mm przód 310 mm tył
  • wygodna pozycja za kierownicą
  • stylowa linia nadwozia

Źródło: materiały prasowe Yamaha Motor Polska

Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA