REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha XVS1300 Custom - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Yamaha przygotowała na rok 2014 motocykl niebywale nietuzinkowy. Niesztampowy kształt ramy, ogromne koła i specyficzna pozycja za ogromną kierownicą. A do tego ogromny widlasty silnik o pojemności 1,3 l.

Nowa, piękna Yamaha XVS1300 Custom to prekursor nowego gatunku cruiserów, łączący w sobie fundamentalne cechy klasycznego podwozia choppera z dynamiką chłodzonego cieczą V-twina. Motocykl charakteryzuje niezwykła dbałość o szczegóły oraz ponadczasowy styl, co dostrzeżemy w wykończeniu stalowych błotników, 21-calowych przednich kół oraz żebrach chłodzących.

REKLAMA

Yamaha XVS1300 Custom: silnik o wysokim momencie obrotowym

Sercem tego pięknie wykonanego cruisera jest chłodzony cieczą silnik w układzie V z 60-stopniowym rozstawem cylindrów i rozrządem SOHC, o pojemności 1304 cm3. Łączy on w sobie klasyczny wygląd oraz nowoczesną technologię. Największą zaletą tej jednostki napędowej jest jej wysoki moment obrotowy. W tej dziedzinie XVS1300 Custom nie ma sobie równych. Z czterema zaworami na cylinder, stopniem sprężania o wartości 9,5:1 i pojemności 1304 cm3, silnik z każdym ruchem cylindrów generuje ogromny moment, dający niezwykłe przyśpieszenie, odczuwalne przy najmniejszym ruchu manetką gazu.

Zobacz też: BMW K 1600 GTL Exclusive

Yamaha XVS1300 Custom: zaawansowana technologia

REKLAMA

Silnik Yamahy XVS1300 Custom z wyglądu może stwarzać pozory klasycznej konstrukcji, jednak pod srebrno-czarnym malowaniem kryje się wysoki moment obrotowy i nowoczesna technologia, które optymalizują wytrzymałość oraz wydajność silnika. Masywne cylindry o średnicy 100 mm pracują w tulejach wykonanych z ceramicznych kompozytów, a dla jeszcze większej redukcji sił tarcia korbowody osadzono w łożyskach tocznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niesamowite brzmienie silnika XVS1300 Custom to efekt pracy wału korbowego, na którym zamontowano kute korbowody, zapewniające wysoką trwałość. Dla poprawy komfortu jazdy, przez redukcję drgań, silnik wyposażono w podwójny układ wyważający. V-twin zasilany jest skomplikowanym układem wtryskowym, który pozwala na jego stabilną i skuteczną pracę w szerokim zakresie temperatur.

Yamaha XVS1300 Custom: wydajny układ chłodzenia

Pomimo że silnik XVS1300 Custom jest chłodzony cieczą, jego design zaprojektowano z myślą o wyglądzie klasycznego V-twina, chłodzonego powietrzem. W tym celu ukryto wszelkie rury układu chłodzenia oraz wyeksponowano duże, żebrowane cylindry. Dzięki temu motocykl zachował ponadczasowy wygląd, dysponując tym samym szerokim wachlarzem zalet silnika chłodzonego cieczą.

Zobacz też: BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW

Dla optymalizacji wydajności jednostki napędowej, wyposażono ją w układ wydechowy w systemie 2-w-2, z rurami wydechowymi o niespotykanie dużej średnicy, ściętymi ukośnie, z których wydobywa się charakterystyczny, basowy pomruk.

Yamaha XVS1300 Custom: układ przeniesienia napędu

Wysoki moment obrotowy przekazywany jest na tylne koło za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów oraz paska zębatego. Jego największymi zaletami jest trwałość, cicha i czysta praca, a także minimum koniecznej konserwacji. Dlatego też idealnie pasuje do charakteru i stylu Yamahy XVS1300 Custom.

Yamaha XVS1300 Custom: dane techniczne

  • chłodzony cieczą, 2-cylindrowy silnik w układzie V, z rozrządem SOHC , 60-stopniowym kątem rozwarcia cylindrów, o pojemności 1304 cm3
  • efektywny i wydajny wtrysk paliwa
  • cztery zawory na cylinder (zawory dolotowe o średnicy 36 mm, zawory wydechowe 32 mm)
  • kute korbowody oraz wykonane z ceramicznych kompozytów tuleje cylindrów dla większej trwałości
  • układ chłodzenia cieczą stylizowany na klasyczny układ chłodzenia powietrzem
  • stopień sprężania o wartości 9,5:1
  • układ wydechowy w systemie 2-w-2 z ukośnie ciętymi rurami o dużej średnicy
  • cichy i wydajny układ przeniesienia napędu za pomocą paska
  • wał korbowy z wysokiej jakości wałkami rozrządu
  • układ wyważający drgania silnika

Yamaha XVS1300 Custom: podwozie

Jedną z najbardziej uderzających cech nowego podwozia XVS1300 Custom jest duży kąt nachylenia główki ramy, z daleko wysuniętym przednim kołem, nadający wygląd klasycznego choppera. Do mocowania przedniego widelca użyto specjalnie zaprojektowanych półek z potrójnymi zaciskami. Zwiększono w ten sposób kąt nachylenia główki ramy do 40 stopni, dzięki czemu maszyna zyskała bardziej agresywny wygląd długiego i niskiego krążownika szos.

Yamaha XVS1300 Custom: prowadzenie

XVS1300 Custom, z racji dużego rozstawu osi i nisko położonego środka ciężkości, świetnie prowadzi się po długich, prostych drogach. Jednocześnie, dzięki starannie zaprojektowanym półkom z potrójnym mocowaniem widelca oraz geometrii ramy motocykl równie łatwo prowadzi się przy małych prędkościach, stając się w ten sposób bardziej uniwersalnym.

Yamaha XVS1300 Custom: siedzenie

Znakiem rozpoznawczym XVS1300 Custom jest nisko położona kanapa, która doskonale podkreśla styl motocykla. Znajduje się ona na wysokości zaledwie 670 mm, dzięki czemu każdy kierowca może czuć się pewnie i komfortowo również na postoju.

Yamaha XVS1300 Custom: pozycja za kierownicą

Wysoka, skierowana do tyłu kierownica, nisko położona kanapa oraz wysunięte do przodu podnóżki dają niezwykle wygodną, wręcz relaksacyjną pozycję za kierownicą. Wszystko po to, aby cieszyć się z wysokiego momentu, jaki oferuje jednostka napędowa, i czerpać maksymalną przyjemność z jazdy.

Yamaha XVS1300 Custom: stylowe dodatki

Dobrą wiadomością dla potencjalnych nabywców XVS1300 Custom, zwłaszcza dla tych, którzy cenią sobie indywidualność i chcieliby w przyszłości przebudować motocykl według własnego projektu, jest to że nowa Yamaha posiada oba błotniki wykonane ze stali. Można je ciąć, giąć, spawać, nadając tym samym maszynie niepowtarzalny wygląd i styl.

Aby podkreślić łobuzerską i muskularną sylwetkę XVS1300 Custom, motocykl wyposażono w piękne, 5-ramienne aluminiowe felgi, przystosowane do niskoprofilowych opon. Koła o rozmiarach opon 120/70-21 przód oraz 210/40-18 tył zapewniają doskonałą przyczepność i łatwość sterowania pojazdem.

Na lekkich, aluminiowych kołach umieszczono duże tarcze hamulcowe o średnicach 320 mm i 310 mm z tyłu, które skutecznie gaszą temperament dynamicznego V-twina.

Yamaha XVS1300 Custom: dane techniczne podwozia

  • duży, 40-stopniowy kąt nachylenia główki ramy, nadający motocyklowi styl choppera
  • stabilność jazdy na długich, prostych trasach oraz łatwość prowadzenia przy niskich prędkościach, po krętych drogach
  • niezwykle nisko położona kanapa, na wysokości 670 mm
  • błotniki wykonane ze stali z myślą o ich przebudowie
  • 5-ramienne koła odlewane z aluminium o wymiarach 21'' przód, 18'' tył
  • niskoprofilowe opony o wymiarach 120/70-21 przód oraz 210/40-18 tył
  • tarcze hamulcowe o dużej średnicy: 320 mm przód 310 mm tył
  • wygodna pozycja za kierownicą
  • stylowa linia nadwozia

Źródło: materiały prasowe Yamaha Motor Polska

Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Yamaha XVS1300 Custom
Yamaha
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA