REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW R 1200 RT - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
W nowym BMW R 1200 RT zwiększono przeciwwagi zarówno wału korbowego, jak i alternatora, co zaowocowało jeszcze płynniejszą pracą silnika.
W nowym BMW R 1200 RT zwiększono przeciwwagi zarówno wału korbowego, jak i alternatora, co zaowocowało jeszcze płynniejszą pracą silnika.
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW wprowadza do oferty nowy motocykl turystyczny BMW R 1200 RT. Wysoka dynamika silnika i rozbudowane systemy kontroli trakcji mają zapewnić komfort i wysokie bezpieczeństwo.

Oznaczenie „RT” od wielu lat stanowi synonim dla wyjątkowo komfortowego, bardzo dynamicznego motocykla turystycznego. Jego najnowszym wcieleniem jest starannie dopracowane BMW R 1200 RT, wyposażone w nową jednostkę napędową. Motocyklem tym BMW Motorrad po raz kolejny pokazuje, w jaki sposób należy łączyć zdolności do bezproblemowego podróżowania ze sportowymi osiągami.

REKLAMA

BMW R 1200 RT: silnik boxer z większymi przeciwwagami dla jeszcze wyższej kultury i miękkości pracy

Oparty konstrukcyjnie na silniku z BMW R 1200 GS , nowy silnik rozwija maksymalnie 92 kW (125 KM) przy 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 6500 obr./min. Dla potrzeb silnika w R 1200 RT zwiększono przeciwwagi zarówno wału korbowego, jak i alternatora, co zaowocowało jeszcze płynniejszą pracą silnika. Podniesiono komfort jazdy w trasie przez wydłużenie przełożenia głównego, by obniżyć prędkość obrotową.

Zobacz też: Nowe BMW R 1200 GS Adventure: motocykl wielozadaniowy

BMW R 1200 RT: systemy poprawiające trakcję motocykla

Dla optymalnego dostosowania do indywidualnych potrzeb kierowcy, nowy R 1200 RT jest seryjnie wyposażany w dwa tryby jazdy oraz automatyczną kontrolę stabilności (ASC). Dwa tryby jazdy – „Rain” (deszcz) i „Road” (szosa) pozwalają dostosować zachowania R 1200 RT do większości warunków drogowych. Opcjonalny tryb Pro dodaje do tego tryb „Dynamic” oraz wspomaganie ruszania pod górę HSC. Sportowa natura R 1200 RT znajduje najpełniejszy wyraz w trybie jazdy „Dynamic”, podczas gdy HSC czyni ruszanie pod górę bardzo łatwym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

BMW R 1200 RT: asystent Zmiany Biegów GSA Pro

Gear Shift Assistant Pro – fabryczna opcja – to pierwszy na świecie taki system w motocyklu seryjnym. Pozwala zmieniać biegi w górę i w dół bez uruchamiania sprzęgła i zduszaniu manetki przepustnicy przy użytkowych obciążeniach i prędkościach obrotowych , nie tylko znacznie podnosząc komfort, ale i dynamikę jazdy.

Zobacz też: Prędkość obrotowa silnika – od czego jest uzależniona?

BMW R 1200 RT: półaktywne zawieszenie

Nowy R 1200 RT ma nową ramę główną, co nadaje mu jeszcze większą stabilność. Po doposażeniu w półaktywny system ESA (elektronicznej regulacji zawieszenia), nowy R 1200 RT wspina się na nieznane dotąd wyżyny bezpieczeństwa jazdy, osiągów i komfortu, jako że siła i sposób tłumienia dostosowują się automatycznie do warunków jazdy.

BMW R 1200 RT: detale stylizacyjne

Także komfort i ergonomia siodła, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, zostały jeszcze bardziej poprawione. Ergonomiczny trójkąt tworzony przez manetki, siodło i podnóżki, obniżono o 20 mm, by łatwiej było sięgnąć nogami do podłoża – docenią to co niżsi użytkownicy szczególnie podczas manewrowania lub zsiadania z motocykla. Dzięki swemu niezwykłemu komfortowi oraz skutecznej ochronie przed wiatrem i deszczem, wszystkie modele BMW RT były cenione za wyjątkową wygodę w dalekich podróżach. Cechy te jeszcze bardziej podkreślono, dodając zoptymalizowaną owiewkę. Przedni zespół reflektorowy bazuje na tym z modeli BMW Motorrad K 1600 i nadaje nowemu R 1200 RT niezwykle dynamiczny wygląd. Jako opcję można zamówić poprawiające bezpieczeństwo światła dzienne w technologii LED.

BMW R 1200 RT: zaawansowany komputer pokładowy

Deska rozdzielcza została całkowicie przekonstruowana. W nowym R 1200 RT bogactwo informacji zapewnia kierowcy ekran TFT o przekątnej 5,7 cala. Właśnie tu można wywołać np. najdokładniejsze dane z seryjnego komputera pokładowego BMW Motorrad Pro. Wyświetlacz jest uzupełniany analogowymi zegarami: prędkościomierzem i obrotomierzem. A by komfort podróżowania w długich trasach był jak najwyższy, wśród opcji znajdziemy system audio z innowacyjnym układem sterowania wielofunkcyjnym kontrolerem.

Zobacz też: BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW

BMW R 1200 RT: kolory lakieru

Dynamiczny charakter, klasa i komfort tego nowego modelu doskonale podkreślają trzy nowe kompozycje kolorystyczne: niebieski metalik Quartz oraz szary matowy metalik Calisto łączone są z kontrastowym matowym metalikiem Dark slate (ciemny łupek), a metalizowany lakier Ebony (heban) łączy się w piękny kontrast z matowym metalikiem Monolith.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW R 1200 RT
BMW
BMW R 1200 RT
BMW
BMW R 1200 RT
BMW
BMW R 1200 RT komputer pokładowy
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA