Nowe BMW R 1200 RT - opis modelu
REKLAMA
REKLAMA
Oznaczenie „RT” od wielu lat stanowi synonim dla wyjątkowo komfortowego, bardzo dynamicznego motocykla turystycznego. Jego najnowszym wcieleniem jest starannie dopracowane BMW R 1200 RT, wyposażone w nową jednostkę napędową. Motocyklem tym BMW Motorrad po raz kolejny pokazuje, w jaki sposób należy łączyć zdolności do bezproblemowego podróżowania ze sportowymi osiągami.
REKLAMA
BMW R 1200 RT: silnik boxer z większymi przeciwwagami dla jeszcze wyższej kultury i miękkości pracy
Oparty konstrukcyjnie na silniku z BMW R 1200 GS , nowy silnik rozwija maksymalnie 92 kW (125 KM) przy 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 6500 obr./min. Dla potrzeb silnika w R 1200 RT zwiększono przeciwwagi zarówno wału korbowego, jak i alternatora, co zaowocowało jeszcze płynniejszą pracą silnika. Podniesiono komfort jazdy w trasie przez wydłużenie przełożenia głównego, by obniżyć prędkość obrotową.
Zobacz też: Nowe BMW R 1200 GS Adventure: motocykl wielozadaniowy
BMW R 1200 RT: systemy poprawiające trakcję motocykla
Dla optymalnego dostosowania do indywidualnych potrzeb kierowcy, nowy R 1200 RT jest seryjnie wyposażany w dwa tryby jazdy oraz automatyczną kontrolę stabilności (ASC). Dwa tryby jazdy – „Rain” (deszcz) i „Road” (szosa) pozwalają dostosować zachowania R 1200 RT do większości warunków drogowych. Opcjonalny tryb Pro dodaje do tego tryb „Dynamic” oraz wspomaganie ruszania pod górę HSC. Sportowa natura R 1200 RT znajduje najpełniejszy wyraz w trybie jazdy „Dynamic”, podczas gdy HSC czyni ruszanie pod górę bardzo łatwym.
BMW R 1200 RT: asystent Zmiany Biegów GSA Pro
Gear Shift Assistant Pro – fabryczna opcja – to pierwszy na świecie taki system w motocyklu seryjnym. Pozwala zmieniać biegi w górę i w dół bez uruchamiania sprzęgła i zduszaniu manetki przepustnicy przy użytkowych obciążeniach i prędkościach obrotowych , nie tylko znacznie podnosząc komfort, ale i dynamikę jazdy.
Zobacz też: Prędkość obrotowa silnika – od czego jest uzależniona?
BMW R 1200 RT: półaktywne zawieszenie
Nowy R 1200 RT ma nową ramę główną, co nadaje mu jeszcze większą stabilność. Po doposażeniu w półaktywny system ESA (elektronicznej regulacji zawieszenia), nowy R 1200 RT wspina się na nieznane dotąd wyżyny bezpieczeństwa jazdy, osiągów i komfortu, jako że siła i sposób tłumienia dostosowują się automatycznie do warunków jazdy.
BMW R 1200 RT: detale stylizacyjne
Także komfort i ergonomia siodła, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, zostały jeszcze bardziej poprawione. Ergonomiczny trójkąt tworzony przez manetki, siodło i podnóżki, obniżono o 20 mm, by łatwiej było sięgnąć nogami do podłoża – docenią to co niżsi użytkownicy szczególnie podczas manewrowania lub zsiadania z motocykla. Dzięki swemu niezwykłemu komfortowi oraz skutecznej ochronie przed wiatrem i deszczem, wszystkie modele BMW RT były cenione za wyjątkową wygodę w dalekich podróżach. Cechy te jeszcze bardziej podkreślono, dodając zoptymalizowaną owiewkę. Przedni zespół reflektorowy bazuje na tym z modeli BMW Motorrad K 1600 i nadaje nowemu R 1200 RT niezwykle dynamiczny wygląd. Jako opcję można zamówić poprawiające bezpieczeństwo światła dzienne w technologii LED.
BMW R 1200 RT: zaawansowany komputer pokładowy
Deska rozdzielcza została całkowicie przekonstruowana. W nowym R 1200 RT bogactwo informacji zapewnia kierowcy ekran TFT o przekątnej 5,7 cala. Właśnie tu można wywołać np. najdokładniejsze dane z seryjnego komputera pokładowego BMW Motorrad Pro. Wyświetlacz jest uzupełniany analogowymi zegarami: prędkościomierzem i obrotomierzem. A by komfort podróżowania w długich trasach był jak najwyższy, wśród opcji znajdziemy system audio z innowacyjnym układem sterowania wielofunkcyjnym kontrolerem.
Zobacz też: BMW S 1000 R - nowy naked bike od BMW
BMW R 1200 RT: kolory lakieru
Dynamiczny charakter, klasa i komfort tego nowego modelu doskonale podkreślają trzy nowe kompozycje kolorystyczne: niebieski metalik Quartz oraz szary matowy metalik Calisto łączone są z kontrastowym matowym metalikiem Dark slate (ciemny łupek), a metalizowany lakier Ebony (heban) łączy się w piękny kontrast z matowym metalikiem Monolith.
Źródło: materiały prasowe BMW
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.