REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nocna jazda motocyklem

Artur Kapłan
Nocna jazda motocyklem
Nocna jazda motocyklem

REKLAMA

REKLAMA

Zapewne każdy motocyklista kiedyś jechał lub będzie jechał nocą. Warto zadbać o odpowiednie przygotowanie do jazdy po zmroku. Nie chodzi jedynie o ekwipunek, ale także o wiedzę, która pozwoli cało wrócić do domu po nocnej eskapadzie.

Pierwszą rzeczą na jaką należy zwrócić uwagę jest nasz kask, a raczej jego szybka. Sprawdźmy czy wizjer nie jest zanadto porysowany. Każda rysa czy pęknięcie będzie powodowało załamanie światła co może skutkować złą interpretacją docierających do motocyklisty obrazów. Przed wyruszeniem w trasę należy wyczyścić szybkę kasku, aby nie został na niej żaden owad lub inne zanieczyszczenie. Dobrze jest zabrać ze sobą środek do mycia szyb i chusteczki higieniczne, które pozwolą na wyczyszczenie kasku po przejechaniu odcinka leśnego lub łąki. Nie należy próbować wycierać szybki kasku rękawicami w czasie jazdy. Skończy się to tylko rozmazaniem zabrudzeń i koniecznością szybkiego hamowania w celu dokładnego oczyszczenia wizjera.

REKLAMA

Zobacz też: Nowości Hondy na 2012: NC 700S i NC 700X

REKLAMA

Przed wyruszeniem na wieczorną przejażdżkę dobrze jest ubrać się odpowiednio. Zakładając strój należy mieć na uwadze, że po zmroku temperatura spadnie i strój który zakładamy na normalne przejażdżki może okazać się niewystarczający. Warto wzbogacić swój strój o elementy odblaskowe, które sprawią że będziemy lepiej widoczni dla innych użytkowników dróg.

Kolejną rzeczą na jaką należy zwrócić uwagę przez wyjazdem z garażu jest oświetlenie. Lampy w motocyklu powinny być czyste. Motocyklista powinien sprawdzić czy światła w jego jednośladzie są poprawnie ustawione. Zbyt wysoko ustawiona lampa przednia może oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka, a widoczność i tak nie będzie najlepsza. Z kolei zbyt nisko ustawiona wiązka światła sprawi, że biker może nie zobaczyć na czas przeszkody i nie zdąży zareagować. Jeśli ustawimy lampę na odpowiedniej wysokości i nadal nie widzimy drogi powinniśmy zastanowić się nad wymianą żarówki na mocniejszą. Tutaj też nie można przesadzić, aby nie przekroczyć wytrzymałości alternatora i instalacji elektrycznej.

Zobacz też: Nowość 2012: Junak JetMax 250

Gdy już jesteśmy odpowiednio ubrani i wiemy, że nasz motocykl pozwoli na bezpieczne poruszanie się po zmroku możemy wyjechać na drogę. Należy nastawić się na defensywny styl jazdy, gdyż pod osłoną nocy mogą kryć się niebezpieczeństwa których istnienia nie jesteśmy w stanie przewidzieć odpowiednio wcześnie.

Motocyklista poruszający się na swoim rumaku powinien sięgać wzrokiem tak daleko jak tylko możliwe. Mowa tutaj o próbie dostrzeżenia zagrożeń poza obszarem oświetlonym przez lampę motocykla.

Zobacz też: Kymco Agility

Warto zwracać uwagę na wszystkie znaki umieszczone przy drodze. Pozwolą one przygotować się do sekwencji zakrętów lub nierówności nawierzchni. Poruszając się nocą powinniśmy jechać ścieżką bliższą liniom wymalowanym na środku jezdni. Będzie to znacznie bezpieczniejsze od trzymania się linii zewnętrznej, ponieważ linia boczna może zejść w wiatę przystanku lub parking na poboczu.

Zobacz też: Keeway Matrix 50

Podczas jazdy w mieście należy utrzymywać większą niż zwykle odległość od pojazdu poprzedzającego. Argumentować należy to tym, że światło motocykla jest umieszczone wyżej niż światła samochodów, dlatego podjeżdżając zbyt blisko możemy oślepić stojącego przed nami użytkownika drogi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    REKLAMA