REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dbać o pinlock i wizjer kasku?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Jak dbać o pinlock i wizjer kasku? / fot. Arai
Jak dbać o pinlock i wizjer kasku? / fot. Arai
Arai

REKLAMA

REKLAMA

Pinlock to wyjątkowo delikatny element kasku, dlatego trzeba wiedzieć, jak się z nim obchodzić. Teoretycznie sam wizjer kasku jest znacznie twardszy i odporniejszy na uszkodzenia, jednak nieumiejętne czyszczenie może doprowadzić do jego porysowania. Jak dbać o pinlock i wizjer kasku?

Kask motocyklowy nieustannie narażony jest na uszkodzenia. Wizjer kasku nieustannie jest atakowany drobnym piaskiem unoszonym z dróg, owadami i kamykami. Nawet kurz przy szybkim przejeździe w pewnym stopniu działa jak papier ścierny. To wystarczy, by na powierzchni wizjera pojawiły się rysy, dlatego nie warto ich powielać nieumiejętnym czyszczeniem wizjera i pinlocka oraz nieumiejętnym korzystaniem z tych elementów.

REKLAMA

Jak dbać o pinlock i wizjer kasku?

Regularne czyszczenie to podstawa

Resztki po rozbitych obwadach, pyłki i osady z kurzu mogą wejść w reakcję z tworzywem z jakiego wykonano wizjer i pinlock, więc istnieje szansa, że po długim odstępie pomiędzy myciami nie da się całkowicie usunąć zanieczyszczeń. Z tego powodu warto regularnie dbać o czystość wizjera.

Nie czyść na sucho

To chyba największy błąd popełniany przy myciu wizjera i pinlocka. Usuwanie zaschniętych resztek owadów na siłę, bez uprzedniego namoczenia przyniesie tylko więcej szkód niż pożytku. Lepiej wcześniej namoczyć wizjer np. kładąc zmoczony ręcznik papierowy lub mokrą ściereczkę, dzięki czemu brud zejdzie łatwiej i szybciej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odstaw agresywną chemię i papier

Do czyszczenia pinlocka i wizjera nie używaj alkoholu, silnych detergentów, rozpuszczalników i octu. Jeśli nie masz specjalnych preparatów do czyszczenia wizjera i pinlocka to zdaj się na zwykłą ciepłą wodę z odrobiną mydła w płynie. Prosty sposób, ale działa skutecznie. Nie zalecamy również szorowania wizjera i pinlocka papierem - działa jak papier ścierny, ale efekty widać dopiero po dłuższym czasie.

Zadbaj o dobre wyregulowanie pinlocka

Pinlock powinien szczelnie przylegać od wewnętrznej strony wizjera, by spełniał swoją funkcję jaką jest zapobieganie przedostawaniu się pary wodnej pomiędzy pinlock a wizjer.  a uszczelka zapobiega przedostawaniu się wody i kurzu. Jeżeli pinlock jest źle wyregulowany, między nim i wizjerem będzie gromadzić się kurz, nie spełni on także swojego zadania zapobiegania parowaniu. Pinlock reguluje się śrubami mimośrodowymi w miejscu jego mocowania.

Zamykaj wizjer na czas jazdy

Pinlock wykonany jest z bardzo delikatnego tworzywa, które łatwo porysować paznokciem, a nawet papierem. Z tego powodu szkodliwa dla niego jest jazda z podniesionym wizjerem, ponieważ pył lecący z dużą prędkością przepływa pomiędzy podniesionym wizjerem a kaskiem, prowadząc do zarysowań na pinlocku.

Wizjer to nie uchwyt do noszenia kasku

Noszenie kasku za wizjer to nie jest dobry pomysł - wizjer się palcuje, brudzi i rysuje, a ponadto niekorzystnie wpływa to na mocowania wizjera. Zdecydowanie zalecamy inne sposoby noszenia kasku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA