REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak prawidłowo umyć motocykl?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Jak prawidłowo umyć motocykl? / Fot. Fotolia
Jak prawidłowo umyć motocykl? / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Motocykliści od lat spierają się czy mycie motocykla za pomocą myjki ciśnieniowej jest szkodliwe dla maszyny, ale dziś nie poruszymy tego tematu. Oto poradnik jak prawidłowo ręcznie umyć motocykl.

Umycie motocykla nie tylko pozytywnie wpływa na jego wygląd, ale jest również elementem konserwacji jednośladu. Drobiny pyłu i kurzu mogą tworzyć zarysowania, resztki martwych owadów zdecydowanie nie wyglądają estetycznie, a zalegające w zakamarkach błoto może przyspieszyć proces korozji metalowych części. Do prawidłowego umycia motocykla przydadzą się takie przedmioty, jak: miękka gąbka, dwa wiadra, środek do mycia jednośladów lub szampon samochodowy, pędzel oraz czyste, suche ręczniki lub szmaty. Na wstępie warto pamiętać o tym, by motocykl był zimny i nie stał w nasłonecznionym miejscu. Dzięki temu nie tylko zapobiegniemy odparowywaniu środka myjącego i wody oraz powstawaniu zaciekó, ale również unikniemy poparzeń skóry lub pęknięć i wygięć rozgrzanych metalowych elementów, mających kontakt z zimną wodą.

REKLAMA

Krok 1: dokładnie opłucz motocykl

Do tego zadania najlepiej wykorzystać szlauch i bieżącą wodę. Opłukanie maszyny ma istotną rolę - pozwala na szybkie pozbycie się luźnego brudu i pyłu, a także zmiękcza resztki owadów, dzięki czemu dalsze mycie sprzętu jest prostsze.

Krok 2: czas na chemię

REKLAMA

To idealny moment na spryskanie motocykla środkiem do czyszczenia. Po czasie, który zaleca producent specyfiku, należy spłukać maszynę z detergentu. W razie potrzeby, gdyby trafił się na motocyklu uporczywy brud, trzeba wrócić do sprawdzonych metod, czyli gąbki i wiader z wodą.

Jeśli nie używamy specjalnego środka do czyszczenia, to wystarczy zwykły szampon samochodowy. Do jednego wiadra wlewamy czystą wodę z dodatkiem szamponu, do drugiego wlewamy samą wodę (to wiadro będzie służyło do płukania gąbki z brudu). Warto pamiętać o tym, by przez przypadek nie wypłukać gąbki w wiaderku z czystą wodą - mycie lakieru zanieczyszczoną wodą może przełożyć się na powstanie zarysowań.

Krok 3: mycie właściwe

Mycie warto podzielić na kilka części, skupiając się na poszczególnych fragmentach motocykla. Warto zacząć od górnych partii nadwozia, stopniowo przechodząc coraz niżej, pamiętając o płukaniu gąbki w odpowiednim wiadrze. W trudno dostępnych zakamarkach, np. ożebrowaniu silnika lub szprychach, sprawdzi się pędzel, którego włosie dotrze w każde miejsce. Trzeba również pamiętać, by nie odkładać gąbki lub pędzla na ziemię - piasek i zanieczyszczenia od razu przyczepią się do powierzchni tych przedmiotów, przez co później lakier jednośladu może ulec zarysowaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 4: suszenie

Tutaj warto się przyłożyć do pracy, bowiem od dokładności suszenia będzie zależeć efekt końcowy mycia motocykla. Nie ma nic bardziej denerwującego niż plamy i zacieki na świeżo umytej maszynie. Z tego powodu warto użyć np. sprężonego powietrza w puszce albo suchych i czystych szmat lub ręczników. Po dokładnym osuszeniu motocykla dobrym pomysłem jest uruchomienie silnika, by jego ciepło i temperatura spalin odparowały resztki wody z zakamarków i tłumika.

Krok 5: zabezpieczenie lakieru

Po dokładnym umyciu i wysuszeniu naszej ukochanej maszyny warto zabezpieczyć lakier motocykla. Tu z pomocą przyjdą różnego rodzaju woski, które nie tylko zabezpieczą powłokę lakierniczą przed rysami, ale także ułatwią następne mycie sprzętu. Na koniec nie zapomnij o nasmarowaniu łańcucha.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA