REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotowanie samochodu do zimy

Przygotowanie samochodu do zimy. Fot. Fotolia
Przygotowanie samochodu do zimy. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W jaki sposób przygotować samochód do eksploatacji w okresie zimowym? Czy zawsze trzeba wymieniać wszystkie płyny eksploatacyjne?

Zaprawki lakiernicze

Rdza nie dość, że psuje to walory estetyczne pojazdu, to jeszcze pociąga za sobą spore koszty naprawy. A zima, ze względu na niskie temperatury i sól sypaną na nasze drogi, jest dla karoserii bardzo wymagająca. Dobrą praktyką jest wyczyszczenie, wypolerowanie i nawoskowanie nadwozia. Dzięki temu chronimy powłokę lakierniczą przed dotarciem wody i solanki. Tak niewiele może nas uchronić przed sporymi kosztami w przyszłości.

REKLAMA

Zobacz też: Samochód zimą - myć, czy nie myć?

Wymiana opon

Wymiana opon na zimowe, chociaż nie jest w Polsce obowiązkowa, jest niezwykle ważna. - Inna, bardziej elastyczna mieszanka, w połączeniu z bardziej agresywnym bieżnikiem zapewnia dużą lepszą przyczepność na śliskiej nawierzchni i pozwala skrócić drogę hamowania nawet o 25 procent w porównaniu z ogumieniem letnim – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl.
Wymieniając opony na zimowe dbamy nie tylko o bezpieczeństwo nas i naszych bliskich, ale także o samochód.

Zobacz też: Depresator – gdy auto nie odpala zimą

Wymiana płynów eksploatacyjnych

REKLAMA

Tak jak człowiek bez wody, tak samo auto bez odpowiednich płynów nie zajedzie daleko. I nie chodzi w tym przypadku tylko o paliwo, ale chociażby płyn chłodniczy. Jeśli nie jest odporny na zamarzanie, to może uszkodzić chłodnicę lub nawet blok silnika.
Nie można zapomnieć także o płynie do spryskiwaczy. Po pierwsze, zimowy ma w sobie więcej alkoholu, więc lepiej poradzi sobie z oszronionymi szybami. Po drugie, nie zamarznie w trakcie nocnego postoju samochodu. Nie zapominaj także o dodatkowym zapasie płynu, bo błoto pośniegowe na szybie nie jest tak łatwe do zmycia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mało który kierowca myśli o tym, żeby zakupić do swojego samochodu odpowiednie wycieraczki. Jednak są takie, które w warunkach zimowych sprawdzą się o wiele lepiej. Mowa o wycieraczkach wykonanych z kompozytów grafitowych, dzięki którym skuteczniej oczyszczają szyby, a na dodatek nie sztywnieją w niskich temperaturach. A przecież widoczność jest kluczowa przy prowadzeniu auta.

Zobacz też: Jazda po śniegu - typowe problemy

Układ elektryczny

Nie sposób też zapomnieć o jednym z największych problemów, z jakimi spotykają się kierowcy w Polsce z powodu niskich temperatur. Chodzi oczywiście o akumulator. Dobrą praktyką jest nie tylko naładowanie go zanim nadejdą mrozy, ale także sprawdzenie przewodów, klem oraz alternatora, aby być pewnym, że akumulator będzie odpowiednio ładowany w trakcie jazdy.

Niezbędne akcesoria

Przed zimą dobrze jest wyposażyć się jeszcze w kilka drobiazgów, które mogą okazać się darem od losu. Na pewno na zimę trzeba mieć szczotkę do odśnieżania i skrobaczkę do szyb. Bez nich często nie ruszymy rano z parkingu. Warto jeszcze pamiętać o odmrażaczach do szyb i zamków oraz płynie zapobiegającym przymarzaniu uszczelek. Pomocne mogą okazać się jeszcze: lina holownicza, kable rozruchowe, saperka oraz rękawice robocze.
Odpowiednie przygotowanie samochodu do zimy może w przyszłości zaoszczędzić nam sporych problemów, spóźnień do pracy lub nieplanowanych postojów. Dlatego też warto sprawdzić auto przed trudnymi warunkami i zakupić najważniejsze rzeczy, które pomogą w trakcie mrozu.

Źródło: Materiały prasowe Oponeo.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA