REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zabezpieczyć przyczepę kempingową przed zimą?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Krasowski
Jeżeli mamy w perspektywie dłuższy postój przyczepy, np. w miesiącach zimowych, należy ją do tego odpowiednio przygotować
Jeżeli mamy w perspektywie dłuższy postój przyczepy, np. w miesiącach zimowych, należy ją do tego odpowiednio przygotować

REKLAMA

REKLAMA

Przyczepa kempingowa może dać dużo radości w sezonie urlopowym, ale jej posiadanie wiąże się również z regularnymi czynnościami konserwacyjnymi. Jeżeli będziemy o nich pamiętać, przyczepa posłuży dłużej.

Jeżeli mamy w perspektywie dłuższy postój przyczepy, np. w miesiącach zimowych, należy ją do tego odpowiednio przygotować. Najważniejsze jest dokładne osuszenie i wywietrzenie wnętrza przyczepy, pamiętając, aby umożliwić dostęp świeżego powietrza do wszystkich mebli i schowków. Dobrze jest robić to, gdy temperatura powietrza jest jeszcze w miarę wysoka, w przeciwnym razie możemy sobie pomóc podgrzewaczem elektrycznym. Nie wolno uruchamiać wówczas palników kuchenki gazowej, ponieważ grozi to pożarem, a spalający się gaz ziemny produkuje dużą ilość pary wodnej i nie sprzyja osuszaniu powietrza. 

REKLAMA

Zobacz również: Jak parkować z przyczepą campingową?

REKLAMA

Następnie możemy przystąpić do wypuszczenia z instalacji przyczepy wody i odkręcenia wszystkich zaworów i kurków. Butlę z gazem, używaną w kuchence można pozostawić na swoim miejscu. Tak przygotowane do postoju wnętrze starannie zamykamy, warto jednak zostawić jedno z okien (nie dachowe!) delikatnie uchylone, aby zapewnić choć minimalną wymianę powietrza wewnątrz przyczepy. 

Należy się również zastanowić czy zimować przyczepę na kołach, czy na podporach. Jeżeli wybierzemy pierwszą możliwość, warto zwiększyć ciśnienie w oponach do około 3-3,5 bara, natomiast decydując się na podpory należy uwzględnić rozmiary oraz masę przyczepy. Lekkie konstrukcje wytrzymają postój na czterech podporach w rogach przyczepy, natomiast te długie i ciężkie warto pozostawić na kołach lub zastosować dodatkowe podpory.

Zobacz również: Jak zapobiec „wężykowaniu” przyczepy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największym wrogiem konstrukcji przyczepy, najczęściej wykonanej z drewna, jest woda i wilgoć. Idealnym rozwiązaniem byłoby zatem, gdyby zimowała ona w garażu lub pod zadaszoną wiatą. Jeżeli śnieg będzie się zbierał na dachu niezabezpieczonej przyczepy, podczas topnienia wykorzysta każdą szczelinę, aby przedostać się do jej wnętrza.

Jeżeli zatem nie dysponujemy garażem, ani wiatą możemy użyć specjalnej, przewiewnej plandeki. Nie mogą być one wykonane z folii, ani być zbyt grube, a w celu uniknięcia otarć lakieru ich kształt powinien być dopasowany do gabarytów przyczepy. Wybierając miejsce do postoju naszego „kempingu”, szukajmy takiego, które chociaż z jednej strony zapewni osłonę przyczepy przed nawiewaniem śniegu na jej dach. Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest możliwość pozostawienia od osłoniętej strony lekko uchylonego okna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA