REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zabezpieczyć przyczepę kempingową przed zimą?

Łukasz Krasowski
Jeżeli mamy w perspektywie dłuższy postój przyczepy, np. w miesiącach zimowych, należy ją do tego odpowiednio przygotować
Jeżeli mamy w perspektywie dłuższy postój przyczepy, np. w miesiącach zimowych, należy ją do tego odpowiednio przygotować

REKLAMA

REKLAMA

Przyczepa kempingowa może dać dużo radości w sezonie urlopowym, ale jej posiadanie wiąże się również z regularnymi czynnościami konserwacyjnymi. Jeżeli będziemy o nich pamiętać, przyczepa posłuży dłużej.

Jeżeli mamy w perspektywie dłuższy postój przyczepy, np. w miesiącach zimowych, należy ją do tego odpowiednio przygotować. Najważniejsze jest dokładne osuszenie i wywietrzenie wnętrza przyczepy, pamiętając, aby umożliwić dostęp świeżego powietrza do wszystkich mebli i schowków. Dobrze jest robić to, gdy temperatura powietrza jest jeszcze w miarę wysoka, w przeciwnym razie możemy sobie pomóc podgrzewaczem elektrycznym. Nie wolno uruchamiać wówczas palników kuchenki gazowej, ponieważ grozi to pożarem, a spalający się gaz ziemny produkuje dużą ilość pary wodnej i nie sprzyja osuszaniu powietrza. 

REKLAMA

Zobacz również: Jak parkować z przyczepą campingową?

REKLAMA

Następnie możemy przystąpić do wypuszczenia z instalacji przyczepy wody i odkręcenia wszystkich zaworów i kurków. Butlę z gazem, używaną w kuchence można pozostawić na swoim miejscu. Tak przygotowane do postoju wnętrze starannie zamykamy, warto jednak zostawić jedno z okien (nie dachowe!) delikatnie uchylone, aby zapewnić choć minimalną wymianę powietrza wewnątrz przyczepy. 

Należy się również zastanowić czy zimować przyczepę na kołach, czy na podporach. Jeżeli wybierzemy pierwszą możliwość, warto zwiększyć ciśnienie w oponach do około 3-3,5 bara, natomiast decydując się na podpory należy uwzględnić rozmiary oraz masę przyczepy. Lekkie konstrukcje wytrzymają postój na czterech podporach w rogach przyczepy, natomiast te długie i ciężkie warto pozostawić na kołach lub zastosować dodatkowe podpory.

Zobacz również: Jak zapobiec „wężykowaniu” przyczepy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największym wrogiem konstrukcji przyczepy, najczęściej wykonanej z drewna, jest woda i wilgoć. Idealnym rozwiązaniem byłoby zatem, gdyby zimowała ona w garażu lub pod zadaszoną wiatą. Jeżeli śnieg będzie się zbierał na dachu niezabezpieczonej przyczepy, podczas topnienia wykorzysta każdą szczelinę, aby przedostać się do jej wnętrza.

Jeżeli zatem nie dysponujemy garażem, ani wiatą możemy użyć specjalnej, przewiewnej plandeki. Nie mogą być one wykonane z folii, ani być zbyt grube, a w celu uniknięcia otarć lakieru ich kształt powinien być dopasowany do gabarytów przyczepy. Wybierając miejsce do postoju naszego „kempingu”, szukajmy takiego, które chociaż z jednej strony zapewni osłonę przyczepy przed nawiewaniem śniegu na jej dach. Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest możliwość pozostawienia od osłoniętej strony lekko uchylonego okna.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA