REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komu opłaca się leasing? Sprawdź!

Subskrybuj nas na Youtube
leasing
leasing
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Leasing to wygodna forma zakupu pojazdów przez firmy. Pozwala eksploatować auto bez konieczności kupowania go za gotówkę, a poza tym daje duże możliwości kształtowania odliczeń podatkowych.

Jest wiele sposobów na sfinansowanie zakupu firmowego auta, a jednym z nich jest wzięcie go w leasing. Mało którego przedsiębiorcę stać bowiem na powiększenie firmowej floty o dobrej jakości pojazdy za gotówkę. Wzięcie kredytu zazwyczaj odpada dlatego, bo często jest po prostu nieopłacalne. Czy to oznacza, że leasing ma same zalety? Niestety nie. Z drugiej strony w przypadku większości przedsiębiorców zalety przewyższają wady. Kiedy leasing jest zdecydowanie nieopłacalny? Głównie w przypadku klientów indywidualnych. A główną wadą jest brak możliwości dokonywania odliczeń od podatku.

REKLAMA

Kiedy warto zdecydować się na leasing?

Polski rynek wtórny jest pełen aut. Kupujący może zdecydować się na model tańszy lub droższy - wszystko zależy od jego preferencji i możliwości. Problem polega jednak na tym, że w przypadku auta z drugiej ręki nabywca nigdy nie otrzyma gwarancji bezawaryjności. A to może utrudnić prowadzenie działalności gospodarczej. Jaka jest zatem alternatywa? Przedsiębiorca może kupić pojazd nowy. W takim przypadku na przeszkodzie może stanąć jednak cena, a konkretnie nadmierna cena. Wysoki koszt zakupu właściciel firmy może jednak starać się niwelować. A wszystko za sprawą leasingu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Finansowanie zakupu sprawia, że cena auta rozbija się na korzystne raty, których przedsiębiorca wcale tak mocno nie odczuwa w comiesięcznym rachunku zysków i strat. Poza tym leasing jest dużo łatwiej uzyskać od kredytu, a do tego nie wlicza się on do obciążeń firmy. To oznacza, że nie wypływa na wysokość zdolności kredytowej podczas analizowania sytuacji finansowej firmy przez bank na drodze procesu uzyskiwania kredytu inwestycyjnego. Ostatnia zaleta dotyczy możliwości rozliczania wydatków. W przypadku leasingu koszt uzyskania przychodu stanowią wszystkie wydatki eksploatacyjne. Leasing tak naprawdę ma jedną wadę. Wymaga wpłaty własne, która na ogół jest określona na 20 proc. wartości pojazdu.

Chcę wziąć auto w leasing. I co dalej?

Duża ilość zalet sprawia, że leasing cieszy się rosnącą popularnością. A jako że rośnie sam rynek, rośnie także i konkurencja na nim. W Polsce pojawia się coraz większa ilość firm leasingowych, a oferty stają się coraz bardziej atrakcyjne. Jak jednak konkretnie wygląda proces starania się o uzyskanie finansowania zakupu pojazdu? Konieczne jest zawarcie umowy z leasingodawcą oraz określenie czasu jej obwiązywania i wysokości raty leasingowej.

W skład raty leasingowej wchodzą odsetki i prowizje oraz ewentualne koszty dodatkowe - np. w postaci opłat za serwisy, ubezpieczenie czy wymianę opon. Konieczne jest także ustalenie procentu wartości leasingowanego auta, czyli kwoty za którą leasingobiorca będzie mógł kupić pojazd na własność po zakończeniu umowy. Wyznaczenie raty finalnej nie oznacza jednak, że klient jest zobligowany do wykupu auta. Po zakończeniu trwania umowy może go równie dobrze oddać i podpisać umowę na kolejny.

Materiał firmy CLS

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA