REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komu opłaca się leasing? Sprawdź!

Subskrybuj nas na Youtube
leasing
leasing
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Leasing to wygodna forma zakupu pojazdów przez firmy. Pozwala eksploatować auto bez konieczności kupowania go za gotówkę, a poza tym daje duże możliwości kształtowania odliczeń podatkowych.

Jest wiele sposobów na sfinansowanie zakupu firmowego auta, a jednym z nich jest wzięcie go w leasing. Mało którego przedsiębiorcę stać bowiem na powiększenie firmowej floty o dobrej jakości pojazdy za gotówkę. Wzięcie kredytu zazwyczaj odpada dlatego, bo często jest po prostu nieopłacalne. Czy to oznacza, że leasing ma same zalety? Niestety nie. Z drugiej strony w przypadku większości przedsiębiorców zalety przewyższają wady. Kiedy leasing jest zdecydowanie nieopłacalny? Głównie w przypadku klientów indywidualnych. A główną wadą jest brak możliwości dokonywania odliczeń od podatku.

REKLAMA

Kiedy warto zdecydować się na leasing?

Polski rynek wtórny jest pełen aut. Kupujący może zdecydować się na model tańszy lub droższy - wszystko zależy od jego preferencji i możliwości. Problem polega jednak na tym, że w przypadku auta z drugiej ręki nabywca nigdy nie otrzyma gwarancji bezawaryjności. A to może utrudnić prowadzenie działalności gospodarczej. Jaka jest zatem alternatywa? Przedsiębiorca może kupić pojazd nowy. W takim przypadku na przeszkodzie może stanąć jednak cena, a konkretnie nadmierna cena. Wysoki koszt zakupu właściciel firmy może jednak starać się niwelować. A wszystko za sprawą leasingu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Finansowanie zakupu sprawia, że cena auta rozbija się na korzystne raty, których przedsiębiorca wcale tak mocno nie odczuwa w comiesięcznym rachunku zysków i strat. Poza tym leasing jest dużo łatwiej uzyskać od kredytu, a do tego nie wlicza się on do obciążeń firmy. To oznacza, że nie wypływa na wysokość zdolności kredytowej podczas analizowania sytuacji finansowej firmy przez bank na drodze procesu uzyskiwania kredytu inwestycyjnego. Ostatnia zaleta dotyczy możliwości rozliczania wydatków. W przypadku leasingu koszt uzyskania przychodu stanowią wszystkie wydatki eksploatacyjne. Leasing tak naprawdę ma jedną wadę. Wymaga wpłaty własne, która na ogół jest określona na 20 proc. wartości pojazdu.

Chcę wziąć auto w leasing. I co dalej?

Duża ilość zalet sprawia, że leasing cieszy się rosnącą popularnością. A jako że rośnie sam rynek, rośnie także i konkurencja na nim. W Polsce pojawia się coraz większa ilość firm leasingowych, a oferty stają się coraz bardziej atrakcyjne. Jak jednak konkretnie wygląda proces starania się o uzyskanie finansowania zakupu pojazdu? Konieczne jest zawarcie umowy z leasingodawcą oraz określenie czasu jej obwiązywania i wysokości raty leasingowej.

W skład raty leasingowej wchodzą odsetki i prowizje oraz ewentualne koszty dodatkowe - np. w postaci opłat za serwisy, ubezpieczenie czy wymianę opon. Konieczne jest także ustalenie procentu wartości leasingowanego auta, czyli kwoty za którą leasingobiorca będzie mógł kupić pojazd na własność po zakończeniu umowy. Wyznaczenie raty finalnej nie oznacza jednak, że klient jest zobligowany do wykupu auta. Po zakończeniu trwania umowy może go równie dobrze oddać i podpisać umowę na kolejny.

Materiał firmy CLS

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA