REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile trzeba wydać, żeby kupić SUVa? Ranking najtańszych miejskich terenówek

Max Trela
Łada Niva
Łada Niva
Łada

REKLAMA

REKLAMA

SUVy wciąż biją rekordy popularności. Choć nie są ani tak pakowne jak kombi, ani nie radzą sobie w terenie to Polacy je pokochali... A to skrzętnie wykorzystują dealerzy i handlarze windując ceny. Nie trzeba wcale jednak wydać fortuny żeby stać się posiadaczem SUV-a.

W świecie SUV-ów jest kilka modeli, które obrosły w piórka i – czy to we, czy używane - straszą cenami. Mowa tu zarówno o produktach z fabryk niemieckich jak i japońskich. Jeśli jednak dobrze rozejrzymy się na rynku może się okazać, że cena SUV-a wcale nie musi być kwotą sześciocyfrową. Oto dowody:

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Duster

Najtańszym SUV-em w Polsce jest „perła rumuńskiej motoryzacji” i jeśli ktoś myśli, że to przekorna nazwa to się myli.

Rumuński samochód jest w swojej klasie bezkonkurencyjny. Choć nie jest najpiękniejszy, ani ekstrawagancki, ani też wysublimowany technicznie to jest naprawdę ciekawy. Plusy? Duster korzysta ze sprawdzonych rozwiązań Nissana stosowanych w modelach X-Traila i Murano. W dodatku auto mimo niezbyt imponujących gabarytów jest zaskakująco obszerne i użyteczne.

Na plus trzeba też zapisać dostępność od początku produkcji różnych wersji  Dustera można przy kupić w wersji 4x2 lub 4x4 z jednostką benzynową (1.6 16V o mocy 110 KM) lub turbodieslem 1.5 dCi (85 KM i 110 KM). W końcu... 5 lat gwarancji.

REKLAMA

Oczywiście auto posiada też minusy. Zastrzeżenia budzą m.in. słabej jakości i źle dopasowane plastiki, mało precyzyjny układ kierowniczy oraz opornie pracująca dźwignia zmiany biegów (w wersji 5-biegowej). Wszystko to jednak rekompensuje bardzo niska cena Dustera, za którego w wersji podstawowej trzeba zapłacić zaledwie 39 900 zł! ZA NOWE AUTO w wersji podstawowej lub roczny egzemplarz w wersji 4x4.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skoda Yeti

Yeti to drugi z faworytów w konkurencji najlepszego stosunku ceny do jakości. Uterenowiona skoda jest co prawda najmniejszym samochodem w klasie SUV, ale jednym z najbardziej „ustawnych”.

Plusy? Do wyboru jest 7 wersji silnikowych, 3 wersje wyposażenia wnętrza i (jak to w przypadku grupy VW) niezliczona liczba bardziej i mniej potrzebnych „opcji” do dokupienia. Duże brawa należą się też skodzie za podniesienie jakości produkcji i stosunkowo dobre właściwości jezdne w trudniejszych warunkach drogowych.

Zobacz też: Czy warto kupić auto poleasingowe?

Minusy? 62 tysiące kosztuje nowe Yeti w najsłabszej wersji z ubogim wyposażeniem... Warto zatem poszukać egzemplarza rocznego. Za 40 tysięcy można „upolować” auto z praktycznie niezniszczalnym dieslem 1.9, całkiem bogatym wyposażeniem i jeszcze 2-letnią gwarancją.

SsangYong Actyon

Tu na pewno niektórzy będą kręcić nosem i trudno się dziwić. Koreańczyk jest jak na europejskie standardy projektowania... po prostu brzydki. Ssang Yong ma jednak jedną podstawową zaletę – tak wyposażonego auta w takiej cenie nie dostaniemy z żadnym innym znaczkiem na masce. Roczny egzemplarz z 2-litrowym 140-konnym dieslem można kupić za niecałe 40 tysięcy złotych! Wyposażenie oczywiście pełne – łącznie z tapicerką z łączoną skóra i kamerą cofania...

Dodajmy, że koreańska marka jest z powrotem oficjalnie obecna na polskim rynku, zatem nie ma problemu z gwarancją i naprawami. Jakość samochodów wyprodukowanych po 2009 roku też nie budzi większych zastrzeżeń (choć jeszcze daleko im do Toyoty, Hondy czy Volkswagena)

Potężny minus to kolosalna utrata wartości. Takie auto opłaca się kupić i... brutalnie zajeździć – wręcz idealny kandydat na auto firmowe, najlepiej kupowane w leasingu.

Mitsubishi ASX

Na koniec SUV z najmniejszym rynkowym stażem i bardzo brutalnie walczący o swoje miejsce na rynku. ASX – po kompletnej klapie modelu Pajero Pinin – musiało wyróżnić się od Toyoty i Hondy, a Mitsubishi doskonale wiedziało jak się przebić.  Jedyną metodą była bardzo atrakcyjna cena i tak też zrobiono.

Nowy ASX kosztuje katalogowo nieco poniżej progu 68 tysięcy złotych, ale dealerzy oferują dodatkowe zniżki i w efekcie cena jest porównywalna z nowym autem kompaktowym (czyli i dużo i... mało).

Zobacz też: Jakie auto kupić za 10 tysięcy złotych?

Plusy? Atrakcyjny wygląd, rozsądne wyposażenie nawet w najtańszych autach i „marka” (a co za tym idzie mniejsza utrata wartości)

Minusy? Na rynku wtórnym małej pseudo-terenówki mitsubishi jest jak na lekarstwo. Roczne samochody wciąż trzymają cenę na poziomie powyżej 48 tysięcy złotych, a mając takie pieniądze można już kupić zawsze dobrze utrzymaną 4-5 letnią (zawsze modną) Toyotę RAV czy (bardzo przyjazną dla kierowcy) Hondę CRV.

ALTERNATYWA przez DUŻE „Ł” -  Prawdziwa terenówka za grosze, czyli Łada Niva

Poszukując jednak prawdziwej taniej terenówki 4x4, która powinna poradzić sobie w trudniejszym terenie, warto przyjrzeć się konstrukcji…naszych wschodnich sąsiadów. Tak, mowa tu o „żywej skamielinie” - Ładzie Nivie 4x4!

Ta jeżdżąca cegłówka z wyglądem z innej epoki ma możliwości przeprawowe porównywalne z Land Roverem i można ją kupić za... 39 000 złotych – nową – prosto z fabryki. Oczywiście pojęcie „komfort” w tym przypadku praktycznie nie istnieje, a i awaryjność może przysporzyć siwych włosów. Jeśli jednak potrzebujemy taniego woła roboczego...

Dacia Duster Fot. Dacia
Skoda Yeti
SsangYong Actyon
SsangYong
Mototarget
Mitsubishi ASX
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA