REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak powinna wyglądać internetowa oferta sprzedaży auta?

Zdjęcia powinny być jak najlepszej jakości i rozdzielczości (optymalny rozmiar to 800x600 pikseli), dlatego nie jest zalecane robienie ich komórką. Fot. Fotolia
Zdjęcia powinny być jak najlepszej jakości i rozdzielczości (optymalny rozmiar to 800x600 pikseli), dlatego nie jest zalecane robienie ich komórką. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli planujesz w niedługim czasie sprzedać swoje auto w internecie, powinieneś zastanowić się, jak promować swoją ofertę. Obecnie na rynku motoryzacyjnym panuje ożywienie, jednak warto wiedzieć jak najlepiej je wykorzystać. Oto, jak powinna być skonstruowana internetowa oferta sprzedaży auta.

Rynek obrotu używanymi samochodami przeżywa w ciągu roku dwa okresy wzmożonego ruchu –wiosną oraz późną jesienią. Wystawiając zatem samochód na sprzedaż w maju i czerwcu, kiedy zainteresowanie ofertami samochodów jest bardzo wysokie, mamy większą szansę na znalezienie nabywcy gotowego zapłacić satysfakcjonującą nas cenę.

REKLAMA

Pamiętajmy, że oferta internetowa daje nam dużo większe możliwości niż tradycyjne ogłoszenie prasowe. Wykorzystajmy to w 100 procentach i przedstawmy jak najwięcej atutów naszego samochodu. Przeglądanie ofert przez potencjalnych nabywców można porównać do wertowania CV przez rekrutera w poszukiwaniu idealnego kandydata do pracy. Pamiętajmy, że od tego, jakie zrobimy na tym etapie wrażenie, zależy czy oglądający zechce zaprosić nasz pojazd na „rozmowę kwalifikacyjną”.

Krok pierwszy – wyceniamy pojazd

Odpowiednie oszacowanie wartości naszego auta jest niezwykle istotne. Jeśli cena będzie zawyżona, nasze ogłoszenie przegra z podobnymi, lecz tańszymi ofertami. Z kolei zbyt niska cena może wyglądać podejrzanie. Dlatego, przed wystawieniem samochodu na sprzedaż, warto przez jakiś czas obserwować, jakie ceny proponowane są w ogłoszeniach dotyczących modeli odpowiadających stanem i parametrami technicznym naszemu pojazdowi. Orientacyjną wartość rynkową samochodu można sprawdzić ponadto online, na stronach typu eurotax.pl lub wycenyaut.wp.pl. Fachowej wyceny dokonać może także rzeczoznawca samochodowy.

Krok drugi – przygotowujemy rzetelny i szczegółowy opis

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Informacje obowiązkowe, jakie musi podać sprzedawca wypełniając formularz ofertowy, to marka, model, typ samochodu, rok produkcji pojazdu i oczywiście cena – mówi Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro. – W ogłoszeniu powinny jednak znaleźć się także takie istotne dla nabywców informacje, jak przebieg, moc i pojemność silnika czy rodzaj paliwa zasilającego pojazd.

Zobacz też: Co zrobić, gdy kupiony samochód okazał się wadliwy?

REKLAMA

Warto wymienić wszystkie elementy dodatkowego wyposażenia, jakie posiada nasz pojazd. – Pochwalmy się wszelkimi udogodnieniami wpływającymi korzystnie na komfort jazdy i użytkowania samochodu – podpowiada Marcin Świć. – Takie urządzenie jak ABS, wspomaganie kierownicy, tempomat czy czujnik parkowania na pewno podniosą atrakcyjność naszego auta. Równie mile widziana jest obecność klimatyzacji, elektrycznie opuszczanych szyb lub bagażnika na dachu.

Opis bezwzględnie zawierać powinien historię pojazdu, czyli informacje dotyczące użytkowania i stanu auta. W tym miejscu zatem określmy czy samochód jest nowy lub używany, czy jest uszkodzony lub bezwypadkowy. Koniecznie napiszmy czy jesteśmy pierwszym właścicielem. W przeciwnym wypadku poinformujmy, w którym roku i w jakim stanie samochód został odkupiony od jego poprzedniego użytkownika. Istotne z punktu widzenia kupującego są również informacje nt. daty ostatniego przeglądu oraz do kiedy obowiązuje ubezpieczenie OC. Jeśli niedawno miała miejsce wymiana części, napiszmy jakich i kiedy miało to miejsce. Warto również zaznaczyć, jeśli samochód był garażowany. Wiarygodności ogłoszeniu dodaje podanie numeru VIN, czyli unikalnego numeru identyfikacyjnego pojazdu, nadanego przez producenta.

Krok trzeci – dodajemy zdjęcia

Fotografie podnoszą wiarygodność ofert i pozwalają na szybszą wstępną selekcję ogłoszeń. – Wydaje się oczywiste, że każdy chce zobaczyć przedmiot, którego kupnem jest zainteresowany, tymczasem wielu ogłoszeniodawców zapomina o tym – świadczy o tym aż 7,5 tys. ofert w naszej bazie ofert, które nie są opatrzone żadnym zdjęciem – mówi Marcin Świć. – Ludzie są wzrokowcami i ogłoszenie bez dołączonej choć jednej fotografii może w ogóle nie zwrócić uwagi osób przeglądających oferty. Poza tym, w tytule ogłoszenia nie zdołamy zawrzeć wszystkich ważnych informacji, a jeden rzut oka na zdjęcie widniejące przy nim wystarczy, aby przekonać się czy prezentowany samochód to np. sedan czy hatchback – podpowiada.

Zobacz też: Dlaczego umowę sprzedaży samochodu warto zawierać na piśmie?

REKLAMA

Im więcej dołączymy zdjęć, tym lepiej. Pamiętajmy jednak, aby obrazy były różnorodne i pokazywały jak najwięcej szczegółów istotnych z punktu widzenia kupującego. Przede wszystkim sfotografujmy samochód ze wszystkich stron i przy dobrym dziennym świetle. Warto też pokazać znajdujące się pod maską „serce” naszego pojazdu. Ważne jest, aby dołączyć zdjęcia wnętrza auta, nie pomijając bagażnika. Usuńmy wcześniej wszelkie prywatne elementy i posprzątajmy auto. Nie zapomnijmy też o fotografiach deski rozdzielczej i licznika.

Jeśli w opisie wspominamy o uszkodzeniach, również pokażmy je na zdjęciach. To zwiększy naszą wiarygodność a przy okazji nie dopuści do sytuacji, w której zainteresowany wyolbrzymi opisywaną wadę.

Zdjęcia powinny być jak najlepszej jakości i rozdzielczości (optymalny rozmiar to 800x600 pikseli), dlatego nie jest zalecane robienie ich komórką. Jeśli będą małe i niewyraźne, mogą skutecznie zniechęcić do obejrzenia samochodu na żywo.

Krok czwarty – tworzymy tytuł

Tytuł ogłoszenia w wielu przypadkach decyduje o tym, czy osoba przeglądająca listę wyników wyszukiwarki wejdzie w szczegóły oferty. Dlatego powinien zawierać najistotniejsze informacje. Nad konstrukcją tytułu najlepiej pomyśleć już po przygotowaniu opisu, kiedy mamy gotową analizę zalet samochodu i łatwiej wybrać cechę najlepiej reklamującą nasz pojazd. Zwróćmy uwagę na poprawną pisownię nazw własnych i trudniejszych słów, aby nasza oferta nie została pominięta przez mechanizm wyszukiwarki.

Źródło: otomoto.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA