REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Auto sprowadzone z USA: na co powinniśmy uważać?

Sprowadzane auta często nie są w dobrym stanie.
Sprowadzane auta często nie są w dobrym stanie.

REKLAMA

REKLAMA

Auta sprowadzane z USA mogą różnić się od swoich europejskich odpowiedników. Sprawa oczywista to oświetlenie. Różnice mogą występować też w przełożeniach skrzyni biegów, układzie chłodzenia i klimatyzacji, często inne są poduszki powietrzne i kolumna kierownicy.

Nadwozie

REKLAMA

Dwa auta: jedno w wersji europejskiej, drugie z rynku USA - ta sama marka i model. Na pierwszy rzut oka różnice są „kosmetyczne”, ale warto sprawdzić dokładniej, bo przy późniejszych naprawach może nas czekać niemiła niespodzianka.

Sprawa najbardziej oczywista to reflektory i lampy tylne. Amerykańskie maja inaczej ustawiony snop światła – inaczej świecą - w dodatku przednie kierunkowskazy często wbudowane są w reflektor. Tylne czerwone kierunkowskazy też trzeba zmienić, "czerwone" kierunki nie są dopuszczone przez polskie prawo.

Zobacz również: Jak czytać ogłoszenia o sprzedaży aut? Ekspert radzi

REKLAMA

Zdarza się, że lampy europejskie nie mają identycznego kształtu lub wielkości. Najczęściej zachodzą na krańce auta (przez kierunkowskazy), czego w amerykańskich autach nie ma. Inne mogą być również punkty mocowania reflektorów do przedniego pasa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I to rodzi się problem z zamiennością elementów blacharskich. Jeśli lampy nie są identyczne, to czy będą pasowały do błotników, zderzaka? Otóż nie – nie będą pasowały. Jeśli zatem auto zostało zarejestrowane w Polsce z „patentami”, dzięki którym przeszło badanie techniczne, to nawet mała stłuczka może się wiązać z koniecznością wymiany wielu drogich elementów.

Silnik

Pod maską zmiany na ogół są nie wielkie - oczywiście jeśli dany model z identycznym silnikiem sprzedawany był również w Europie. Co się może różnić? Bardzo często jedyna „niezgodność” występuje w układzie chłodzenia. Amerykańskie auta muszą mieć bardziej wydajny układ chłodzenia, co oznacza większą chłodnicę, więcej płynu, większe przekroje węży. Dużo rzadziej natkniemy się na nie występującą w „europejczyku” dodatkową rurkową chłodnicę oleju.

Skrzynia biegów to zupełnie inna kwestia. Nawet ta manualna może mieć inne – dłuższe – przełożenia. Modele automatycznych skrzyń biegów niestety bardzo rzadko pokrywają się z tymi stosowanymi w Europie, więc naprawy mogą być kosztowne. Na pocieszenie warto dodać, że amerykańskie automaty są najczęściej przystosowane do większych przebiegów niż europejskie.

Zawieszenie

REKLAMA

Bardziej miękkie zawieszenie amerykańskich modeli to najczęściej złudzenie. Bardzo rzadko kolumny resorujące różnią się w zależności od rynku sprzedaży, jeśli już tak to charakterystyką, a nie budową. Nie ma też problemu z ustawianiem geometrii.

Inna może być natomiast budowa kolumny kierowniczej i samo przełożenie wspomagania kierownicy. W USA już w latach 80-tych auta musiały być wyposażane w tzw. bezpieczną kolumnę kierowniczą (przez brak obowiązku zapinania pasów, w niektórych stanach). Trzeba o tym pamiętać również przy awarii stacyjki – europejska (przystosowana do innej kolumny) może nie pasować.

Zobacz również: Na co zwrócić uwagę kupując auto pofirmowe? Ekspert radzi

Elementy wnętrza

Najwięcej różnic między „Europejczykiem” a „Amerykaninem” zobaczymy we wnętrzu. Inne materiały, kolory, kształty niektórych wskaźników i przełączników. Zdobycie zamiennika może okazać się wręcz niemożliwe. Jest jednak dość tania alternatywa naprawy wnętrza – stopniowa wymiana całych paneli na używane europejskie. Również wystrzelone poduszki powietrzne można zastąpić NOWYMI europejskimi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA