REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym różnią się bagażniki bazowe?

Czym różnią się bagażniki bazowe?
Czym różnią się bagażniki bazowe?
Taurus

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku dostępnych jest wiele bagażników bazowych, czyli belek, do których montowane są bagażniki dachowe. Czym różnią się pomiędzy sobą?

Czym są bagażniki bazowe?

Bagażniki bazowe, które są podstawą do montowania na dachu m.in. boksów dachowych oraz specjalistycznych uchwytów rowerowych i narciarskich, powinny przede wszystkim umożliwiać bezpieczny transport. Eksperci z branży wskazują, że w ostatnich latach producenci przykładają jednak także coraz większą wagę do designu. Pojawiają się też nowe technologie, które poprawiają właściwości aerodynamiczne tego typu bagażników.

REKLAMA

Jednym z popularnych sposobów zwiększania ładowności samochodów osobowych jest wykorzystanie bagażnika bazowego, składającego się ze stóp bagażnika oraz belek bazowych. Na polskim rynku można znaleźć wiele różnych modeli, odpowiednio dostosowanych do poszczególnych modeli aut. Elementy bagażnika dostępne są osobno, ale oferta sklepów obejmuje również kompletne i już wstępnie zmontowane bagażniki bazowe.

Zobacz też: Do czego służy szyberdach?

REKLAMA

Jak wskazuje Jacek Radosz, ekspert firmy Taurus, która specjalizuje się w produkcji i dystrybucji boksów dachowych oraz innych urządzeń ułatwiających samochodowy transport, przewóz dodatkowego bagażu na dachu samochodów cieszy się w Polsce i innych krajach niesłabnącą popularnością.

To jeden z najczęściej wybieranych sposobów na zwiększenie ładowności auta. Główną zaletą bagażników bazowych jest szeroki zakres zastosowań. Na takiej podstawie możemy bowiem zamontować zarówno boks czy kosz dachowy, jak i specjalny uchwyt do przewożenia np. rowerów lub nart” – wyjaśnia Jacek Radosz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak właściwie dobrać hak holowniczy do samochodu?

Czym różnią się bagażniki bazowe? Stylem

W ciągu ostatniej dekady bagażniki bazowe czołowych producentów zaczęły coraz częściej przykuwać uwagę eleganckimi kształtami. Prym w branży wiodą w tym obszarze szwedzkie Thule, marka obecna w Polsce od dawna, oraz pochodzący z Nowej Zelandii Whispbar, czyli marka szerzej dostępna nad Wisłą dopiero od dwóch lat.

REKLAMA

Niski profil oraz położenie blisko dachu samochodu. Harmonijne i opływowe kształty to podstawowe wyróżniki bagażników bazowych wysokiej jakości. Takie cechy posiadają m.in. Thule Wingbar oraz Whispbar Flush Bar, czyli propozycje dwóch głównych innowatorów branży. W ślad za stylowym designem idą także przy okazji właściwości aerodynamiczne. Można zatem powiedzieć, że ogólny trend sprowadza się do łączenia stylowego designu oraz aerodynamicznego kształtu” – komentuje ekspert firmy Taurus.

Rosnącą wagę wyglądu zewnętrznego potwierdzają też nagrody w dziedzinie designu. W ostatnich latach bagażniki bazowe Thule i Whispbar były nagradzane m.in. prestiżowymi wyróżnieniami iF Design Award, przyznawanymi w ramach jednego z najbardziej znaczących na świecie konkursów dotyczących designu.

Czym różnią się bagażniki bazowe? Współczynnikiem oporu powietrza

Drugim widocznym na rynku trendem jest rosnący nacisk na poprawę właściwości aerodynamicznych bagażników bazowych. Pod tym względem światowym liderem jest Whispbar. Marka ta może pochwalić się najlepszymi wynikami w tunelach aerodynamicznych. W efekcie opór powietrza oraz poziom hałasu są zredukowane nawet do 70 proc., co jest rekordowym rezultatem w całej branży.

Konstruktorzy Whispbar poszli tropem oczywistym, jeśli chodzi o aerodynamikę. Kształt belek nawiązuje bezpośrednio do skrzydeł lotniczych. Producent zastosował autorskie technologie – kontrolująca przepływ laminarny powietrza nad belką PerformaRidge oraz PerformaFill, dzięki którym udało się znacznie ograniczyć opór oraz poziom powstającego hałasu. Te dwa opatentowane pomysły sprawiają, że belki Whispbar są jedynymi naprawdę cichymi na rynku. To z kolei przekłada się na realne oszczędności po stronie użytkowników. Im bowiem bardziej opływowy kształt, tym mniejszy wzrost paliwożerności jazdy” – wskazuje Jacek Radosz.

Na poprawę właściwości aerodynamicznych stawia też drugi z liderów branży, czyli Thule. W swoich bagażnikach bazowych firma ta wykorzystuje m.in. technologie WindDiffuser oraz TrailEdge. Pierwsza z nich odpowiada za odchylanie strumienia powietrza, a druga z kolei zmniejsza opór powietrza.

Pod względem ładowności i mechanizmów montażu poszczególne modele bagażników bazowych oferują w swoich kategoriach cenowych podobne możliwości. Dlatego właśnie coraz większą rolę w konkurencji rynkowej odgrywa sprawa powiązanych ze sobą wyglądu i aerodynamiki. Projektanci przygotowują coraz bardziej stylowe projekty, lepiej komponujące się ze współczesnymi samochodami, a także gwarantujące lepszą opływowość oraz oszczędność. Na takich trendach korzysta oczywiście koniec końców użytkownik” – podsumowuje ekspert firmy Taurus.

Źródło: Materiały Taurus

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

16-latek urządził sobie tor wyścigowy na parkingu przed marketem

16-letni drifter urządzał sobie tor wyścigowy na parkingu przed jednym z piaseczyńskich marketów. Został złapany na gorącym uczynku. Sprawą zajmie się sąd rodzinny.

KGP: 99 237 interwencji, 415 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 237 interwencji.

15-latek zabrał na przejażdżkę starszych kolegów swoim samochodem. Auto dachowało

15-latek kupił samochód i zabrał dwóch starszych kolegów na przejażdżkę. Chłopak stracił panowanie nad pojazdem i doprowadził do dachowania. Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń. 

REKLAMA

Jechał tak pijany na skuterze, że gdy się wywrócił to zasnął

O takim zdarzeniu policjanci dawno nie słyszeli. 31-letni kierowca skutera jechał tak pijany, że gdy stracił panowanie nad pojazdem i wywrócił się - zasnął. 

Pijany motocyklista uciekał przed policją, do aresztu trafił... jego pasażer

33-letni motocyklista nie zatrzymał się do policyjnej kontroli. Podczas ucieczki spowodował kolizję. Okazało się, że był pijany, a jego pasażer poszukiwany do odbycia kary. 

REKLAMA