REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym różnią się bagażniki bazowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Czym różnią się bagażniki bazowe?
Czym różnią się bagażniki bazowe?
Taurus

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku dostępnych jest wiele bagażników bazowych, czyli belek, do których montowane są bagażniki dachowe. Czym różnią się pomiędzy sobą?

Czym są bagażniki bazowe?

Bagażniki bazowe, które są podstawą do montowania na dachu m.in. boksów dachowych oraz specjalistycznych uchwytów rowerowych i narciarskich, powinny przede wszystkim umożliwiać bezpieczny transport. Eksperci z branży wskazują, że w ostatnich latach producenci przykładają jednak także coraz większą wagę do designu. Pojawiają się też nowe technologie, które poprawiają właściwości aerodynamiczne tego typu bagażników.

REKLAMA

Jednym z popularnych sposobów zwiększania ładowności samochodów osobowych jest wykorzystanie bagażnika bazowego, składającego się ze stóp bagażnika oraz belek bazowych. Na polskim rynku można znaleźć wiele różnych modeli, odpowiednio dostosowanych do poszczególnych modeli aut. Elementy bagażnika dostępne są osobno, ale oferta sklepów obejmuje również kompletne i już wstępnie zmontowane bagażniki bazowe.

Zobacz też: Do czego służy szyberdach?

REKLAMA

Jak wskazuje Jacek Radosz, ekspert firmy Taurus, która specjalizuje się w produkcji i dystrybucji boksów dachowych oraz innych urządzeń ułatwiających samochodowy transport, przewóz dodatkowego bagażu na dachu samochodów cieszy się w Polsce i innych krajach niesłabnącą popularnością.

To jeden z najczęściej wybieranych sposobów na zwiększenie ładowności auta. Główną zaletą bagażników bazowych jest szeroki zakres zastosowań. Na takiej podstawie możemy bowiem zamontować zarówno boks czy kosz dachowy, jak i specjalny uchwyt do przewożenia np. rowerów lub nart” – wyjaśnia Jacek Radosz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak właściwie dobrać hak holowniczy do samochodu?

Czym różnią się bagażniki bazowe? Stylem

W ciągu ostatniej dekady bagażniki bazowe czołowych producentów zaczęły coraz częściej przykuwać uwagę eleganckimi kształtami. Prym w branży wiodą w tym obszarze szwedzkie Thule, marka obecna w Polsce od dawna, oraz pochodzący z Nowej Zelandii Whispbar, czyli marka szerzej dostępna nad Wisłą dopiero od dwóch lat.

REKLAMA

Niski profil oraz położenie blisko dachu samochodu. Harmonijne i opływowe kształty to podstawowe wyróżniki bagażników bazowych wysokiej jakości. Takie cechy posiadają m.in. Thule Wingbar oraz Whispbar Flush Bar, czyli propozycje dwóch głównych innowatorów branży. W ślad za stylowym designem idą także przy okazji właściwości aerodynamiczne. Można zatem powiedzieć, że ogólny trend sprowadza się do łączenia stylowego designu oraz aerodynamicznego kształtu” – komentuje ekspert firmy Taurus.

Rosnącą wagę wyglądu zewnętrznego potwierdzają też nagrody w dziedzinie designu. W ostatnich latach bagażniki bazowe Thule i Whispbar były nagradzane m.in. prestiżowymi wyróżnieniami iF Design Award, przyznawanymi w ramach jednego z najbardziej znaczących na świecie konkursów dotyczących designu.

Czym różnią się bagażniki bazowe? Współczynnikiem oporu powietrza

Drugim widocznym na rynku trendem jest rosnący nacisk na poprawę właściwości aerodynamicznych bagażników bazowych. Pod tym względem światowym liderem jest Whispbar. Marka ta może pochwalić się najlepszymi wynikami w tunelach aerodynamicznych. W efekcie opór powietrza oraz poziom hałasu są zredukowane nawet do 70 proc., co jest rekordowym rezultatem w całej branży.

Konstruktorzy Whispbar poszli tropem oczywistym, jeśli chodzi o aerodynamikę. Kształt belek nawiązuje bezpośrednio do skrzydeł lotniczych. Producent zastosował autorskie technologie – kontrolująca przepływ laminarny powietrza nad belką PerformaRidge oraz PerformaFill, dzięki którym udało się znacznie ograniczyć opór oraz poziom powstającego hałasu. Te dwa opatentowane pomysły sprawiają, że belki Whispbar są jedynymi naprawdę cichymi na rynku. To z kolei przekłada się na realne oszczędności po stronie użytkowników. Im bowiem bardziej opływowy kształt, tym mniejszy wzrost paliwożerności jazdy” – wskazuje Jacek Radosz.

Na poprawę właściwości aerodynamicznych stawia też drugi z liderów branży, czyli Thule. W swoich bagażnikach bazowych firma ta wykorzystuje m.in. technologie WindDiffuser oraz TrailEdge. Pierwsza z nich odpowiada za odchylanie strumienia powietrza, a druga z kolei zmniejsza opór powietrza.

Pod względem ładowności i mechanizmów montażu poszczególne modele bagażników bazowych oferują w swoich kategoriach cenowych podobne możliwości. Dlatego właśnie coraz większą rolę w konkurencji rynkowej odgrywa sprawa powiązanych ze sobą wyglądu i aerodynamiki. Projektanci przygotowują coraz bardziej stylowe projekty, lepiej komponujące się ze współczesnymi samochodami, a także gwarantujące lepszą opływowość oraz oszczędność. Na takich trendach korzysta oczywiście koniec końców użytkownik” – podsumowuje ekspert firmy Taurus.

Źródło: Materiały Taurus

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA