REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym różnią się bagażniki bazowe?

Czym różnią się bagażniki bazowe?
Czym różnią się bagażniki bazowe?
Taurus

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku dostępnych jest wiele bagażników bazowych, czyli belek, do których montowane są bagażniki dachowe. Czym różnią się pomiędzy sobą?

Czym są bagażniki bazowe?

Bagażniki bazowe, które są podstawą do montowania na dachu m.in. boksów dachowych oraz specjalistycznych uchwytów rowerowych i narciarskich, powinny przede wszystkim umożliwiać bezpieczny transport. Eksperci z branży wskazują, że w ostatnich latach producenci przykładają jednak także coraz większą wagę do designu. Pojawiają się też nowe technologie, które poprawiają właściwości aerodynamiczne tego typu bagażników.

REKLAMA

REKLAMA

Jednym z popularnych sposobów zwiększania ładowności samochodów osobowych jest wykorzystanie bagażnika bazowego, składającego się ze stóp bagażnika oraz belek bazowych. Na polskim rynku można znaleźć wiele różnych modeli, odpowiednio dostosowanych do poszczególnych modeli aut. Elementy bagażnika dostępne są osobno, ale oferta sklepów obejmuje również kompletne i już wstępnie zmontowane bagażniki bazowe.

Zobacz też: Do czego służy szyberdach?

Jak wskazuje Jacek Radosz, ekspert firmy Taurus, która specjalizuje się w produkcji i dystrybucji boksów dachowych oraz innych urządzeń ułatwiających samochodowy transport, przewóz dodatkowego bagażu na dachu samochodów cieszy się w Polsce i innych krajach niesłabnącą popularnością.

REKLAMA

To jeden z najczęściej wybieranych sposobów na zwiększenie ładowności auta. Główną zaletą bagażników bazowych jest szeroki zakres zastosowań. Na takiej podstawie możemy bowiem zamontować zarówno boks czy kosz dachowy, jak i specjalny uchwyt do przewożenia np. rowerów lub nart” – wyjaśnia Jacek Radosz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak właściwie dobrać hak holowniczy do samochodu?

Czym różnią się bagażniki bazowe? Stylem

W ciągu ostatniej dekady bagażniki bazowe czołowych producentów zaczęły coraz częściej przykuwać uwagę eleganckimi kształtami. Prym w branży wiodą w tym obszarze szwedzkie Thule, marka obecna w Polsce od dawna, oraz pochodzący z Nowej Zelandii Whispbar, czyli marka szerzej dostępna nad Wisłą dopiero od dwóch lat.

Niski profil oraz położenie blisko dachu samochodu. Harmonijne i opływowe kształty to podstawowe wyróżniki bagażników bazowych wysokiej jakości. Takie cechy posiadają m.in. Thule Wingbar oraz Whispbar Flush Bar, czyli propozycje dwóch głównych innowatorów branży. W ślad za stylowym designem idą także przy okazji właściwości aerodynamiczne. Można zatem powiedzieć, że ogólny trend sprowadza się do łączenia stylowego designu oraz aerodynamicznego kształtu” – komentuje ekspert firmy Taurus.

Rosnącą wagę wyglądu zewnętrznego potwierdzają też nagrody w dziedzinie designu. W ostatnich latach bagażniki bazowe Thule i Whispbar były nagradzane m.in. prestiżowymi wyróżnieniami iF Design Award, przyznawanymi w ramach jednego z najbardziej znaczących na świecie konkursów dotyczących designu.

Czym różnią się bagażniki bazowe? Współczynnikiem oporu powietrza

Drugim widocznym na rynku trendem jest rosnący nacisk na poprawę właściwości aerodynamicznych bagażników bazowych. Pod tym względem światowym liderem jest Whispbar. Marka ta może pochwalić się najlepszymi wynikami w tunelach aerodynamicznych. W efekcie opór powietrza oraz poziom hałasu są zredukowane nawet do 70 proc., co jest rekordowym rezultatem w całej branży.

Konstruktorzy Whispbar poszli tropem oczywistym, jeśli chodzi o aerodynamikę. Kształt belek nawiązuje bezpośrednio do skrzydeł lotniczych. Producent zastosował autorskie technologie – kontrolująca przepływ laminarny powietrza nad belką PerformaRidge oraz PerformaFill, dzięki którym udało się znacznie ograniczyć opór oraz poziom powstającego hałasu. Te dwa opatentowane pomysły sprawiają, że belki Whispbar są jedynymi naprawdę cichymi na rynku. To z kolei przekłada się na realne oszczędności po stronie użytkowników. Im bowiem bardziej opływowy kształt, tym mniejszy wzrost paliwożerności jazdy” – wskazuje Jacek Radosz.

Na poprawę właściwości aerodynamicznych stawia też drugi z liderów branży, czyli Thule. W swoich bagażnikach bazowych firma ta wykorzystuje m.in. technologie WindDiffuser oraz TrailEdge. Pierwsza z nich odpowiada za odchylanie strumienia powietrza, a druga z kolei zmniejsza opór powietrza.

Pod względem ładowności i mechanizmów montażu poszczególne modele bagażników bazowych oferują w swoich kategoriach cenowych podobne możliwości. Dlatego właśnie coraz większą rolę w konkurencji rynkowej odgrywa sprawa powiązanych ze sobą wyglądu i aerodynamiki. Projektanci przygotowują coraz bardziej stylowe projekty, lepiej komponujące się ze współczesnymi samochodami, a także gwarantujące lepszą opływowość oraz oszczędność. Na takich trendach korzysta oczywiście koniec końców użytkownik” – podsumowuje ekspert firmy Taurus.

Źródło: Materiały Taurus

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA