REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uszczelniacz do wspomagania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Uszczelniacz do wspomagania
Uszczelniacz do wspomagania

REKLAMA

REKLAMA

Uszczelniacz do wspomagania: czym jest, jak działa i do czego służy? Sprawdzimy to. Zobaczcie czy warto doraźnie naprawić nim awarię maglownicy.

Awaria maglownicy. I co wtedy?

Kierowcy zdążyli przyzwyczaić się do tego, że układ wspomagania kierownicy jest rynkowym standardem. Za jego sprawą koło kierownicy obraca się z niewielkim oporem nawet na postoju. Niestety w kilkuletnim aucie mogą pojawić się pierwsze nieszczelności w ramach maglownicy. I o ile kierowca wykryje je w codziennej, miejskiej eksploatacji, problem będzie niewielki. Po prostu umówi wizytę u mechanika. Co jednak gdy maglownica odmówi posłuszeństwa w czasie dalszego wyjazdu? Tu pojawia się problem.

REKLAMA

Uszkodzenie maglownicy i wspomagania - objawy:

  • pojawienie się na tablicy zegarów kontrolki informującej o niskim poziomie płynu w układzie wspomagania,
  • ujawnienie niskiego poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym,
  • kierownica zaczyna się obracać z dużym oporem,
  • podczas kręcenia kierownicą pompa zaczyna hałasować.

Uszczelniacz do wspomagania to alternatywa dla… lawety!

W sytuacji, w której maglownica ulegnie awarii, kierowca tak właściwie powinien przerwać jazdę. Powód? Pojazd staje się mniej sterowny, a do tego prowadzący ryzykuje uszkodzenie pompy wspomagania układu kierowniczego. Niestety nie zawsze istnieje taka możliwość - bo nie każdy prowadzący ma np. assistance i może skorzystać z bezpłatnej lawety. Co wtedy? Istnieje możliwość stosowania środków doraźnych. A jednym z nich jest uszczelniacz do wspomagania.

Uszczelniacz do wspomagania: dodaj go do zbiorniczka i tyle

Jak działa uszczelniacz do wspomagania? To środek, który za sprawą specjalnych środków chemicznych rozprowadza się po układzie wspomagania, a następnie "zalepia" nieszczelności. Warto pamiętać o tym, że uszczelniacz do wspomagania może nie poradzić sobie z dużymi przeciekami - będzie bardziej skuteczny przy niewielkich. Jak się używa uszczelniacza do wspomagania? Dodaje się go do płynu wspomagania w zbiorniczku według instrukcji dołączonej do producenta.

Uszczelniacz do wspomagania. Ile kosztuje i gdzie go kupić?

Ile kosztuje uszczelniacz do wspomagania? Cena jest relatywnie niewielka. Za środek - w zależności od pojemności, producenta i sklepu - zapłacić należy od 16 do nieco ponad 30 złotych. Gdzie można kupić uszczelniacz do wspomagania? Najłatwiej będzie dostać produkt w sklepie motoryzacyjnym. Powinien pojawiać się jednak również na stacjach benzynowych oraz w niektórych marketach - z dobrze wyposażonym działem motoryzacyjnym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

REKLAMA

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA