REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uszczelniacz do wspomagania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Uszczelniacz do wspomagania
Uszczelniacz do wspomagania

REKLAMA

REKLAMA

Uszczelniacz do wspomagania: czym jest, jak działa i do czego służy? Sprawdzimy to. Zobaczcie czy warto doraźnie naprawić nim awarię maglownicy.

Awaria maglownicy. I co wtedy?

Kierowcy zdążyli przyzwyczaić się do tego, że układ wspomagania kierownicy jest rynkowym standardem. Za jego sprawą koło kierownicy obraca się z niewielkim oporem nawet na postoju. Niestety w kilkuletnim aucie mogą pojawić się pierwsze nieszczelności w ramach maglownicy. I o ile kierowca wykryje je w codziennej, miejskiej eksploatacji, problem będzie niewielki. Po prostu umówi wizytę u mechanika. Co jednak gdy maglownica odmówi posłuszeństwa w czasie dalszego wyjazdu? Tu pojawia się problem.

REKLAMA

Uszkodzenie maglownicy i wspomagania - objawy:

  • pojawienie się na tablicy zegarów kontrolki informującej o niskim poziomie płynu w układzie wspomagania,
  • ujawnienie niskiego poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym,
  • kierownica zaczyna się obracać z dużym oporem,
  • podczas kręcenia kierownicą pompa zaczyna hałasować.

Uszczelniacz do wspomagania to alternatywa dla… lawety!

W sytuacji, w której maglownica ulegnie awarii, kierowca tak właściwie powinien przerwać jazdę. Powód? Pojazd staje się mniej sterowny, a do tego prowadzący ryzykuje uszkodzenie pompy wspomagania układu kierowniczego. Niestety nie zawsze istnieje taka możliwość - bo nie każdy prowadzący ma np. assistance i może skorzystać z bezpłatnej lawety. Co wtedy? Istnieje możliwość stosowania środków doraźnych. A jednym z nich jest uszczelniacz do wspomagania.

Uszczelniacz do wspomagania: dodaj go do zbiorniczka i tyle

Jak działa uszczelniacz do wspomagania? To środek, który za sprawą specjalnych środków chemicznych rozprowadza się po układzie wspomagania, a następnie "zalepia" nieszczelności. Warto pamiętać o tym, że uszczelniacz do wspomagania może nie poradzić sobie z dużymi przeciekami - będzie bardziej skuteczny przy niewielkich. Jak się używa uszczelniacza do wspomagania? Dodaje się go do płynu wspomagania w zbiorniczku według instrukcji dołączonej do producenta.

Uszczelniacz do wspomagania. Ile kosztuje i gdzie go kupić?

Ile kosztuje uszczelniacz do wspomagania? Cena jest relatywnie niewielka. Za środek - w zależności od pojemności, producenta i sklepu - zapłacić należy od 16 do nieco ponad 30 złotych. Gdzie można kupić uszczelniacz do wspomagania? Najłatwiej będzie dostać produkt w sklepie motoryzacyjnym. Powinien pojawiać się jednak również na stacjach benzynowych oraz w niektórych marketach - z dobrze wyposażonym działem motoryzacyjnym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA