Uszkodzona maglownica: objawy bywają oczywiste!
REKLAMA
REKLAMA
Maglownica odgrywa ważną rolę w aucie. To za jej sprawą ruchu kierownicą wykonywane przez prowadzącego przekładają się na drążki kierownice, a tym samym tor jazdy. Maglownica w bezpośredni sposób gwarantuje zatem autu sterowność - a z tego wynika wpływ jej sprawności na bezpieczeństwo jazdy. I choć mechanizm ma opinię trwałego, niestety jest też elementem eksploatacyjnym. Jaki ma czas życia maglownica? Producenci zazwyczaj przyjmują, że pierwsze nieszczelności pojawią się w niej po 10 latach jazdy, ewentualnie pokonaniu 200 tysięcy kilometrów.
REKLAMA
Uszkodzona maglownica - objawy awarii to:
- ciche puknięcia pojawiające się w czasie kręcenia kierownicą,
- wyczuwalne na kole kierownicy luzy,
- mniejsza precyzja pracy układu kierowniczego,
- zauważalne wycieki z układu wspomagania kierownicy:
- czasami wycieki są na tyle duże, że co kilka dni należy dolewać cały zbiorniczek płynu.
Wymiana maglownicy nie jest tania. Nowy mechanizm potrafi kosztować od półtora do 7 - 8 tysięcy złotych. Na szczęście element kolumny można starać się regenerować. Koszt remontu przekładni powinien zamknąć się w kwocie na poziomie 600 - 700 złotych. Do tego doliczyć należy cenę elementów dodatkowych (np. w razie konieczności wymiany zużytych drążków kierowniczych), ustawienia zbieżności kół oraz robociznę mechanika.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.