Hamulce piszczą po wymianie. Co to oznacza?
REKLAMA
REKLAMA
Hamulce piszczą po wymianie? Na początek warto zatem wyjaśnić, że wbrew obiegowej opinii to wcale nie hamulce piszczą. Tak, niskiej jakości części nie będą zachowywać się jak markowe tarcze i klocki. Nieprzyjemny dźwięk jest jednak w głównie wynikiem wysokiej częstotliwości drgań występujących podczas naciskania klocka na tarczę. A z tego punktu widzenia o denerwującej przypadłości zadecydować może co najmniej kilka czynników - w tym głównie błędy popełnione w czasie montażu nowych części.
REKLAMA
Hamulce piszczą po wymianie? Najczęstsze błędy mechaników:
- podczas wymiany mechanik nie oczyścił zacisków hamulcowych. W ten sposób między prowadnicą klocka a jarzmem zacisku nie ma prawidłowej odległości i to powoduje wibracje występujące w czasie hamowania.
- podczas wymiany mechanik nie oczyścił tłoka i powierzchni zacisku. W ten sposób tworzy się przestrzeń niesymetryczna, która przekłada się na drgania. W tym przypadku istnieje możliwość zastosowania podkładki wklejanej od strony tłoczka.
- mechanik nie pamiętał o wymianie tulei gumowych prowadzących za zaciskach. Ich wymiana jest konieczna co 100 tysięcy kilometrów.
- zastosowanie niewłaściwego smaru. W ten sposób nie ma szczeliny między klockiem a tarczą - tarcza uszkadza się już po kilku tysiącach kilometrów i powoduje wibracje.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.