REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zaawansowany komputer pokładowy - Chevrolet Corvette

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Chevrolet Corvette
Chevrolet Corvette
Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Nie każdy komputer jest taki sam. Chevrolet przedstawia jak bardzo można rozbudować jego funkcje, zwiększając tym samym jego użyteczność. Zobacz co potrafi nowe urządzenie Chevroleta!

Nie każdy komputer pokładowy posiada te same funkcje. Zazwyczaj o jego jakości i poziomie zaawansowani decyduje cena i segment auta w jakim go zainstalowano.Nie jest to oczywiście regułą, ale twierdzenie to sprawdza się w bardzo wielu przypadkach.

REKLAMA

Komputer pokładowy - funkcje i zadania

Przeciętny komputer pokładowy podaje temperaturę powietrza na zewnątrz, teoretyczny zasięg na paliwie pozostałym w baku oraz średnie spalanie. Bardziej zaawansowane urządzenia wskazują także chwilowe spalanie paliwa czy dystans pozostały do przeprowadzenia przeglądu auta. Najlepsze komputery pokładowe wyświetlają dodatkowo temperaturę oleju (nie mylić z temperaturą cieczy chłodzącej), jego poziom a nawet jakość.

Zobacz też: Komputer pokładowy - typowe problemy i niedoskonałości

Komputer pokładowy Corvette Stingray: 69 funkcji!

Chevrolet zaprezentował w najnowszym modelu Corvette Stingray chyba jeden z najbardziej rozbudowanych i bogatych w funkcję komputerów pokładowych. Jego ekran, o przekątnej 8. cali, umieszczono pomiędzy analogowymi wskaźnikami prędkościomierza, wskaźnika zużycia paliwa i temperatury cieczy chłodzącej. W zależności od wybranego przez kierowcę trybu odmiennie prezentuje się jego wygląd. Łącznie komputer posiada 69 odmiennych funkcji. Jedną z najbardziej adekwatnych do charakteru auta jest zmienny zakres czerwonego pola maksymalnym obrotów. Gdy temperatura oleju jest zbyt mała aby ochronić podzespoły silnika przed nadmiernym zużyciem jego początek może rozpoczynać się już od 3500 obr./min! Inną niezwykle ciekawą funkcją jest możliwość sprawdzenia temperatury opon Corvetty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Twoje Volvo zaparkuje samo za Ciebie - system autonomicznego parkowania

Poniżej lista dziesięciu konfigurowalnych funkcji wyświetlacza, które pomogą kierowcom wydobyć pełen potencjał Corvette Stingray:

1.    Tryb tour – Wyświetlany, gdy Stingray pracuje w trybie jazdy Weather, Eco lub Tour. To nowoczesny wyświetlacz, przedstawiający ważne informacje dotyczące samochodu, które są przydatne podczas dojazdów do pracy lub dłuższych wycieczek

2.    Tryb sport – Tryb ten ma nawiązywać do stylu typowych samochodów sportowych, w których tablica przyrządów jest zdominowana przez duży, okrągły obrotomierz

REKLAMA

3.    Tryb track – Inspirowany tablicą przyrządów modelu Corvette Racing C6.R: priorytetem w tym przypadku są informacje mające wpływ na osiągi na torze wyścigowym, jak obrotomierz w kształcie odwróconego ostrza łyżwy, duży wskaźnik wybranego biegu oraz kontrolki sygnalizujące optymalny moment zmiany biegu

4.    Regulowane czerwone pole obrotomierza – Wszystkie tryby obejmują regulowane czerwone pole obrotomierza, wskazujące sugerowane maksymalne obroty silnika, przy których należy zmienić bieg. Pole to może zaczynać się już od 3500 obr./min przy nierozgrzanym silniku

5.    Obwódka obrotomierza – Tryb sport posiada obwódkę prędkościomierza, która wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika zmienia kolor z żółtego na bursztynowy i ostatecznie na czerwony

6.    Kontrolki sygnalizujące optymalny moment zmiany biegu – Tryb track obejmuje kontrolki sygnalizujące optymalny moment zmiany biegu inspirowane stylem modelu C6.R, które zapalają się w kolejności od zewnątrz do wewnątrz, zmieniając kolor z zielonego na żółty i na niebieski, a przy czerwonym polu na obrotomierzu zaczynają migać, dzięki czemu kierowca otrzymuje łatwe do odczytania informacje podczas jazdy z wysoką prędkością

7.    Wskaźnik przeciążenia – przekazuje informacje dotyczące przeciążeń poprzecznych i wzdłużnych, informując tym samym kierowcę o osiągnięciu limitu przyczepności auta

8.    Wskaźnik temperatury opon – Wykorzystując system monitorowania ciśnienia w oponach, ten opatentowany układ informuje kierowcę o rozgrzaniu opon w zakresie cold / warm / hot, przy czym „hot” oznacza optymalną temperaturę dającą maksymalną przyczepność podczas jazdy na torze

9.    Licznik przyspieszenia – Interaktywny licznik zawiera programowane prędkości początkowe i końcowe, dzięki czemu kierowca może zmierzyć czas dowolnego przyspieszenia

10.  Licznik okrążenia – Pokazuje czas bieżącego, ostatniego i najlepszego okrążenia, pozwalając kierowcy monitorować postępy podczas jazdy po torze.

Zobacz też: Aktualizacja fabrycznej nawigacji

Oto co o nowym urządzeniu mówią  Jason Stewart, projektant interakcji General Motors:

„Tryb tour kładzie większy nacisk na multimedia i funkcje informacyjno-rozrywkowe, tryb sport eksponuje osiągi samochodu, wyświetlając duży obrotomierz oraz wybrany bieg, natomiast tryb track oferuje wyścigowy układ wskaźników obejmujący obrotomierz, kontrolki sygnalizujące optymalny moment zmiany biegu inspirowane stylem Corvette racing oraz wyświetlacz czasów okrążeń”, powiedział Stewart. „Funkcje każdego z tych trzech trybów mogą zostać dostosowane do indywidualnych preferencji kierowcy modelu Stingray”.

Źródło: wykorzystano materiały prasowe Chevrolet

komputer pokładowy Chevrolet Corvette
Chevrolet
Chevrolet Corvette
Chevrolet
Chevrolet Corvette kokpit
Chevrolet
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA