REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy ładowanie samochodu elektrycznego jest darmowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Czy ładowanie samochodu elektrycznego jest darmowe?
Czy ładowanie samochodu elektrycznego jest darmowe?
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

Czy ładowanie samochodu elektrycznego jest darmowe? To pytanie, które mogą zadawać kierowcy zastanawiający się nad zakupem elektryka. A więc?

Czy ładowanie samochodu elektrycznego jest darmowe? No właśnie...

Czy ładowanie samochodu elektrycznego jest darmowe? Ciężko odpowiedzieć na tak zadane pytanie jednoznacznie. Powód? Wszystko tak naprawdę zależy od tego, gdzie kierujący będzie chciał ładować baterię w samochodzie. Uzupełnianie zapasów prądu może być, ale nie musi być darmowe.

REKLAMA

Darmowe stacje ładowania samochodów elektrycznych

Ładowanie samochodu elektrycznego przede wszystkim kojarzy się z publicznymi stacjami budowanymi przez GreenWay, Ionity czy Orlen. W takim przypadku kierowca musi się liczyć z opłatami. Większość taryf przewiduje płatność nie tylko za każdą pobraną kWh, ale również np. czas pozostawania przy stacji. Czemu płaci się za czas? A temu, aby kierowcy nie blokowali ładowarek po naładowaniu auta. Oczywiście nie wszystkie stacje publiczne wymagają opłat. Darmowe stacje ładowania samochodów elektrycznych są często budowane przy supermarketach, centrach handlowych czy biurowcach. Wystarczy podłączyć auto do ładowarki i gotowe.

Zobacz również: Mój elektryk, dofinansowanie do zakupu e-aut. Pakiet wiedzy

Domowa ładowarka do samochodu elektrycznego

Czy ładowanie samochodu elektrycznego jest darmowe w domu? Przeczącej odpowiedzi udzieli każdy kierowca, który choć raz w życiu zapłacił rachunek za prąd. Warto jednak wiedzieć, że mimo wszystko domowa ładowarka do samochodu elektrycznego nie musi generować żadnych kosztów. Stanie się tak chociażby w przypadku, w którym kierowca mieszka w domku i ma zamontowaną instalację fotowoltaiczną. W ramach wyprodukowanego przez nią prądu ładowanie samochodu stanie się zatem darmowe – darmowe, pomijając oczywiście koszt amortyzacji budowy samej instalacji.

Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego na stacji?

Ładowanie samochodu elektrycznego na stacji trwa od kilku do maksymalnie dwóch godzin. Wszystko zależy od mocy, jaką dysponuje urządzenie. Przy ładowarkach 50 kW baterię popularnych elektryków można w 80 proc. doładować już w 50 minut do godziny. Ładowanie do 100 proc. pojemności będzie trwać od 1 godziny i 30 minut do 2 godzin. Domowa ładowarka do samochodu elektrycznego wymaga zdecydowanie większej ilości cierpliwości. To jednak wynika z mocy ładowania – przy zastosowaniu siły i wallboxa czas uzupełniania zapasów energii zazwyczaj nie jest dłuższy niż 8 godzin. Mówimy oczywiście o sytuacji, w której bateria jest niemalże cała wyładowana, a ładowanie trwa do 100 proc. jej pojemności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Domowa ładowarka do samochodu elektrycznego dłużej ładuje baterię, ale jest dla niej "zdrowsza". Sprawia, że wolniej traci ona pojemność. Warto o tym pamiętać.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA