Nagar na świecy. O jakiej usterce świadczy?
REKLAMA
REKLAMA
Nagar na świecy zawsze powinien stanowić dla kierowcy informację mówiącą o konieczności działania. Bo skoro smolista substancja zbiera się na końcówce powodującej zapłon mieszanki, zbiera się też na pozostałych elementach komory spalania czy układu odprowadzania spalin. Znalezienie przyczyny jest o tyle ważne, że może pomóc w uniknięciu poważnej usterki silnika w przyszłości.
REKLAMA
Nagar na świecy zapłonowej - jakie są powody?
- Zbyt niska temperatura pracy świecy:
- powody takiego stanu rzeczy mogą być dwa,
- decyduje o tym albo jazda na krótkich dystansach,
- albo niewłaściwie dobrana wartość cieplna świecy - niedostosowana do wymogów postawionych przez producenta.
- Uboga mieszanka paliwowo-powietrzna:
- do komory spalania dostaje się zbyt duża ilość paliwa,
- winny może być uszkodzony gaźnik lub np. układ wtryskowy,
- gdy jednocześnie silnik zużywa duże ilości oleju, tło usterki może być jeszcze poważniejsze,
- dotyczy to głównie przypadków zużycia pierścieni tłokowych, ewentualnie gładzi cylindrów.
- Niepoprawna praca świecy:
- nie doprowadza ona do pełnego zapłonu mieszanki, a to oznacza dwa problemy,
- po pierwsze sama świeca mogła się zużyć - była zbyt długo eksploatowana,
- po drugie zapłon ma przerwę - a to wskazuje na uszkodzenie przewodów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.