REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Centralny zamek nie zamyka jednych drzwi. Jak to naprawić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Centralny zamek nie zamyka jednych drzwi. Jak to naprawić? Fot. Fotolia
Centralny zamek nie zamyka jednych drzwi. Jak to naprawić? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Centralny zamek jest jednym z tych elementów wyposażenia, który już dwie dekady temu wszedł na listę must have rynku motoryzacyjnego. I choć układ jest tani, z czasem może ulec awarii. Co zrobić gdy centralny zamek nie zamyka jednych drzwi?

Budowa centralnego zamka w samochodzie jest niezwykle prosta. Tak, być może jest on sterowany falami radiowymi za pośrednictwem sterownika. Dużo częściej uszkodzenia dotyczą jednak siłowników elektrycznych zamontowanych w każdych drzwiach. To nic innego jak silniczki, które posiadają przekładnie i dźwigienki. Czemu się psują? Zużywają się w sposób naturalny i często po dekadzie lub więcej eksploatacji.

REKLAMA

Drzwi w aucie się nie zamykają? To poważny problem. W czasie postoju samochód może się w związku z tym stał łatwym łupem złodziei. I to bez względu na fakt czy są to drzwi pasażera, drzwi kierowcy czy np. prawe drzwi tylne. Warto w tym punkcie też pamiętać np. o tym, że gdy drzwi od auta nie zamykają się, kierowca może stracić ochronę z tytułu polisy AC. Bo gdy drzwi nie chcą się zamknąć, właściciel nigdy nie udowodni, że właściwie zabezpieczył pojazd przed kradzieżą czy okradzeniem.

Centralny zamek nie zamyka jednych drzwi? Ceny części są… niskie!

REKLAMA

Gdy centralny zamek nie zamyka jednych drzwi, bardzo łatwo namierzyć jest źródło problemu. To siłownik zamontowanych w tych konkretnych drzwiach. Jeżeli chodzi o naprawę, w pierwszej kolejności mechanik powinien obejrzeć mechanizm. Być może uda się go naprawić. Alternatywnym wyjściem jest wymiana. Ceny zamienników zaczynają się już od niespełna 20 złotych. Najtańszych mechanizmów nie warto jednak wybierać. Bardzo często są naprawdę niskiej jakości - przez to mogą pracować głośniej niż fabryczne, a do tego szybciej zepsują się.

Centralny zamek nie zamyka wszystkich drzwi? Nie zwlekaj z naprawą. Szczególnie że możesz ją wykonać sam, a do tego ceny części zamiennych w większości przypadków są niskie. Już za 20 zł możesz sprawić, żeby drzwi zamykały się w aucie.

W sytuacji, w której centralny zamek nie zamyka jednych drzwi, dużo lepiej jest postawić na część oryginalną. I oryginalna nie oznacza w tym przypadku ceny zaporowej. Ceny starują bowiem już od 30 - 40 złotych. W skrajnym przypadku część typu OE może kosztować 180 - 190 złotych. Oryginalny, ale używany siłownik? W tym przypadku ceny startują już od 5 - 6 złotych. Pozostaje jednak pytanie o trwałość. Mechanizmy z drugiej ręki są już bowiem w pewnym stopniu zużyte.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA