Jak samodzielnie zdiagnozować zużyty reflektor? Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Diagnozę może postawić nawet średnio rozgarnięty kierowca. Jeżeli powierzchnia szyby reflektora jest mocno porysowana lub pożółkła, więcej informacji nam nie potrzeba. Kolejne inwestycje w coraz to droższe żarówki, zdadzą się na niewiele. Co więcej, zużyty reflektor, nie dość, że zatrzymuje znaczną część światła, może powodować, że jego strumień rozprasza się w złym kierunku.
REKLAMA
Zobacz również: Dobra żarówka, czyli jaka?
Na szczęście sytuacja nie jest tak dramatyczna jakby mogło się wydawać. Niestety jedynie dla właścicieli samochodów z reflektorami gładkoszybowymi (z poliwęglanu). Bez kosztów się nie obejdzie, ale już za ok. 150 złotych fachowcy, poddadzą szkło polerowaniu, które usuwa wszelkie zarysowania i zmatowienia.
Zobacz również: Jak zamontować lampy ksenonowe?
Zdecydowanie gorzej mają, ci kierowcy posiadający auta ze starszych roczników. Przed erą szyb z poliwęglanu, montowano klosze z ryflowanymi szybami. W tym przypadku polerowanie może jedynie pogorszyć widoczność, ponieważ w tym przypadku powierzchnia szkła ma funkcję odpowiedniego kierowania wiązki światła co mogłoby uszkodzić rozkład plamy świetlnej.
REKLAMA
REKLAMA