Nissan Primera P11.144 (po faceliftingu) z silnikiem 2.0 (SR20DE): kontrola przewodów zapłonowych
REKLAMA
REKLAMA
Przygotowanie
REKLAMA
Do tej operacji niezbędny będzie nam tylko miernik uniwersalny - multimetr.
Wymiana
Po otworzeniu maski, na szczycie pokrywy zaworowej, umiejscowione są cztery przewody zapłonowe – po jednym dla każdego cylindra. Biegną od aparatu zapłonowego do poszczególnych świec. Odpinamy przewody zapłonowe od aparatu pamiętając, z których gniazd je wyjmujemy. Kolejność jest niezwykle ważna i odpowiada za poprawny zapłon mieszanki w cylindrach w określonym czasie. Po zdjęciu przewodów dokonujemy kontroli wzrokowej, w poszukiwaniu przetarć, pęknięć, nadpalonych końcówek terminali przyłączeniowych lub innych ewentualnych uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli przewody nie wykazują podobnych oznak, możemy przystąpić do pomiarów oporności przewodów.
Zobacz również: Jak naprawiać otarcia podwozia?
Według danych producenta auta, rezystancja każdego z przewodów powinna wynosić odpowiednio:
- dla 1 cylindra 3,8 kΩ;
- dla 2 cylindra 3,5 kΩ;
- dla 3 cylindra 2,7 kΩ;
- dla 4 cylindra 2,4 kΩ.
Jeżeli producentem przewodów jest firma Bougicord (większość modeli z rynku brytyjskiego) to oporność będzie zawierać się w zakresie 4.5 - 6.7 kΩ/m. Wszystkie podane wartości są odpowiednie dla pomiarów dokonywanych w temperaturze otoczenia 25°C.
Zobacz również: Jak oczyścić gaźnik?
Wiedząc to, ustawiamy miernik uniwersalny na pomiar żądanej wielkości oraz odpowiedni zakres. Jeżeli, któryś z przewodów nie mieści się w podanych kryteriach, niestety czeka nas wymiana. Nawet, jeżeli tylko jeden przewód jest wadliwy, wymieniamy komplet (4 sztuki). Przy zakupie warto zastosować przewody oryginalne lub uznanego producenta.
REKLAMA
REKLAMA