REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana akumulatora krok po kroku

Robert Kuśpiel
Wymiana akumulatora to prosta czynność, która nie wymaga fachowej wiedzy. Fot. Fotolia
Wymiana akumulatora to prosta czynność, która nie wymaga fachowej wiedzy. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zakup i wymiana akumulatora to z pozoru czynności banalne. Jednak warto zwrócić uwagę na kilka szczegółów, w tym jego wielkość i pojemność, ale nie tylko.

Dokonując wyboru akumulatora, niezależnie od jego rodzaju (antymonowy, hybrydowy, wapniowy) i marki, uwagę trzeba zwrócić na:
• gabaryty akumulatora,
• sposób jego mocowania,
• ułożenie biegunów,
• rodzaj czopów (pod klemy tradycyjne lub przykręcane),
• napięcie znamionowe (zwykle 12 volt),
• prąd rozruchu,
• pojemność.

REKLAMA

Zobacz również: Jak "pożyczać" prąd?

Często producent samochodu dopuszcza stosowanie w konkretnym modelu pojazdu dwóch czy nawet trzech typów akumulatorów. Decydując się na jeden z nich nie należy kierować się wyłącznie ceną. Trzeba uwzględnić również takie czynniki jak:

• wyposażenie elektryczne samochodu (sprzęt audio, klimatyzacja, elektryczne sterowniki różnych urządzeń);
• przeznaczenie samochodu (taksówka, zaopatrzenie, akwizycja);
• warunki, w jakich eksploatowany jest pojazd (góry, miasto itp.).]

Zobacz też: Jak radzić sobie po zakopaniu się samochodu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tyle, ile jest marek samochodów na świecie, tyle też jest pomysłów na umiejscowienie akumulatora w naszym aucie. Najwygodniej dla użytkownika auta, gdy akumulator jest zamontowany pod maską i znajduje się w oddzielnej skrzynce. W celu jego demontażu wystarczy odkręcić dwie śruby (rozwiązanie np. Opla), akumulatory są również montowane w bagażnikach (rozwiązanie np. Volvo), najmniej korzystnym rozwiązaniem dla użytkownika jest umiejscowienie akumulatora pod podszybiem(np. Volkswagen).
Jeżeli w samochodzie jest zamontowany radioodbiornik zabezpieczony kodem warto sprawdzić czy mamy tzw. PIN do radia. Brak takiego kodu zmusi nas do wizyty w ASO, a tam koszt odkodowania radioodbiornika zaczyna się od 100 zł. Należy również się upewnić czy usunięcie baterii w danym modelu samochodu nie spowoduje to wykasowania danych z komputera sterującego pracą silnika, ewentualnie nie wprowadzi auta w tryb awaryjny (informację znajdziemy w instrukcji obsługi samochodu). W nowoczesnych autach tego typu zagrożenie praktycznie nie występuje, ale w samochodach wyprodukowanych w latach 90. często dochodziło do podobnych komplikacji. 

Zobacz również: Co zrobić gdy zapali się kontrolka braku ładowania akumulatora?

Zanim akumulator zostanie odłączony należy rozbroić alarm samochodowy (wprowadzić go w tryb serwisowy) lub wyłączyć syrenę. Po zamontowaniu nowego warto z kolei pokryć klemy preparatem zapobiegającym gromadzeniu się nich nalotów.

Najpierw odpinamy klemę „minusową” następnie „plusową”, przy podpinaniu najpierw klema „plusowa” potem „minusowa”.

Po zamontowaniu akumulatora musimy uzbroić alarm, centralny zamek, ustawić datę i godzinę w aucie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA