REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grzałki płynu chłodniczego: do czego służą i ile kosztują?

Grzałki płynu chłodniczego: do czego służą i ile kosztują?
Grzałki płynu chłodniczego: do czego służą i ile kosztują?
Webasto

REKLAMA

REKLAMA

Grzałki płynu chłodniczego usprawniają rozruch silnika o poranku i przynoszą szereg innych korzyści. Tylko ile kosztuje ich montaż i czy się opłaca?

Podgrzewacz silnika: gdzie się go montuje?

Podgrzewacz płynu chłodniczego w samochodzie montuje się w każdym przypadku w komorze silnika. W przypadku najprostszych grzałek stosuje się je bezpośrednio w układzie chłodzenia - np. na jednym z połączeń rur prowadzących płyn chłodniczy. W przypadku urządzeń typu webasto, podgrzewacz silnika stanowi rodzaj jednostki zewnętrznej, którą wyłącznie podłącza się do układu chłodzenia. Webasto lokalizuje się w wolnej przestrzeni pod maską.

REKLAMA

Kluczem do sukcesu w przypadku wyboru podgrzewacza silnika elektrycznego jest lokalizacja wtyczki służącej do podłączenia prądu z gniazdka. Czasami będzie to kabel ukryty pod maską, a czasami specjalne złącze umieszczone w zderzaku.

Warto pamiętać o tym, że choć podgrzewacz wody do samochodu to nie podgrzewacz oleju silnikowego, środek smarny i tak pod wpływem jego działania szybciej złapie właściwą temperaturę i zacznie prawidłowo smarować jednostkę napędową po rozruchu zimą.

Zobacz również: Jak rozrobić koncentrat płynu chłodniczego? Sprawdź.

Podgrzewacz płynu chłodniczego w samochodzie: ile kosztuje?

Podgrzewacz wody do samochodu ma zróżnicowane ceny. Czasami urządzenie kosztuje zaledwie 150 - 300 złotych, a czasami należy za nie zapłacić 3 do 5 tysięcy złotych. Od czego zależy kwota? W dużej mierze od rodzaju zastosowanego systemu. Zdecydowanie tańsze są proste podgrzewacze silnika - kosztują kilkaset złotych. Urządzenia działające na zasadzie webasto - czy to elektrycznego, czy to spalinowego - będą już kosztować kilka tysięcy złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podgrzewacz wody do samochodu: co tak właściwie daje?

Podgrzewacz płynu chłodniczego w samochodzie to przede wszystkim komfort eksploatacji. Kierowca nie musi obawiać się o poranny rozruch silnika, bo nagrzana jednostka szybciej odpali. Poza tym motor zimą już po kilku minutach jazdy osiągnie temperaturę roboczą - przez co stanie się oszczędniejszy, mniej toksyczny dla środowiska i szybciej zacznie ogrzewać kabinę pasażerską.

Zobacz również: Dlaczego płyn chłodniczy zmienił kolor?

Grzałki płynu chłodniczego: jakie są ich zalety?

  • dają możliwość nagrzania silnika, a w najlepszej opcji także wnętrza przed rozruchem silnika,
  • ułatwiają rozruch silnika,
  • przyspieszają czas potrzebny na osiągnięcie przez motor temperatury roboczej,
  • sprawiają, że silnik może szybciej nagrzać wnętrze,
  • oszczędzają paliwo - szybciej nagrzany silnik oznacza mniejsze spalanie.

Grzałki płynu chłodniczego: jakie są ich wady?

  • oznaczają dodatkowy wydatek dla kierowcy,
  • webasta spalinowe pobierają paliwo ze zbiornika.

Zobacz również: Czy płyn chłodniczy możemy zastąpić wodą?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA