REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grzałki płynu chłodniczego: do czego służą i ile kosztują?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Grzałki płynu chłodniczego: do czego służą i ile kosztują?
Grzałki płynu chłodniczego: do czego służą i ile kosztują?
Webasto

REKLAMA

REKLAMA

Grzałki płynu chłodniczego usprawniają rozruch silnika o poranku i przynoszą szereg innych korzyści. Tylko ile kosztuje ich montaż i czy się opłaca?

Podgrzewacz silnika: gdzie się go montuje?

Podgrzewacz płynu chłodniczego w samochodzie montuje się w każdym przypadku w komorze silnika. W przypadku najprostszych grzałek stosuje się je bezpośrednio w układzie chłodzenia - np. na jednym z połączeń rur prowadzących płyn chłodniczy. W przypadku urządzeń typu webasto, podgrzewacz silnika stanowi rodzaj jednostki zewnętrznej, którą wyłącznie podłącza się do układu chłodzenia. Webasto lokalizuje się w wolnej przestrzeni pod maską.

REKLAMA

Kluczem do sukcesu w przypadku wyboru podgrzewacza silnika elektrycznego jest lokalizacja wtyczki służącej do podłączenia prądu z gniazdka. Czasami będzie to kabel ukryty pod maską, a czasami specjalne złącze umieszczone w zderzaku.

Warto pamiętać o tym, że choć podgrzewacz wody do samochodu to nie podgrzewacz oleju silnikowego, środek smarny i tak pod wpływem jego działania szybciej złapie właściwą temperaturę i zacznie prawidłowo smarować jednostkę napędową po rozruchu zimą.

Zobacz również: Jak rozrobić koncentrat płynu chłodniczego? Sprawdź.

Podgrzewacz płynu chłodniczego w samochodzie: ile kosztuje?

Podgrzewacz wody do samochodu ma zróżnicowane ceny. Czasami urządzenie kosztuje zaledwie 150 - 300 złotych, a czasami należy za nie zapłacić 3 do 5 tysięcy złotych. Od czego zależy kwota? W dużej mierze od rodzaju zastosowanego systemu. Zdecydowanie tańsze są proste podgrzewacze silnika - kosztują kilkaset złotych. Urządzenia działające na zasadzie webasto - czy to elektrycznego, czy to spalinowego - będą już kosztować kilka tysięcy złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podgrzewacz wody do samochodu: co tak właściwie daje?

Podgrzewacz płynu chłodniczego w samochodzie to przede wszystkim komfort eksploatacji. Kierowca nie musi obawiać się o poranny rozruch silnika, bo nagrzana jednostka szybciej odpali. Poza tym motor zimą już po kilku minutach jazdy osiągnie temperaturę roboczą - przez co stanie się oszczędniejszy, mniej toksyczny dla środowiska i szybciej zacznie ogrzewać kabinę pasażerską.

Zobacz również: Dlaczego płyn chłodniczy zmienił kolor?

Grzałki płynu chłodniczego: jakie są ich zalety?

  • dają możliwość nagrzania silnika, a w najlepszej opcji także wnętrza przed rozruchem silnika,
  • ułatwiają rozruch silnika,
  • przyspieszają czas potrzebny na osiągnięcie przez motor temperatury roboczej,
  • sprawiają, że silnik może szybciej nagrzać wnętrze,
  • oszczędzają paliwo - szybciej nagrzany silnik oznacza mniejsze spalanie.

Grzałki płynu chłodniczego: jakie są ich wady?

  • oznaczają dodatkowy wydatek dla kierowcy,
  • webasta spalinowe pobierają paliwo ze zbiornika.

Zobacz również: Czy płyn chłodniczy możemy zastąpić wodą?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA